Trzecia część serii Dungeon Siege, będąca produkcją hack’n’slash, osadzoną w realiach fantasy. Królestwu Ehb grozi upadek z powodu rozległych konfliktów, a my mamy przywrócić w nim porządek. Sterując postacią po urozmaiconym świecie stawiamy czoła różnym zadaniom i rozwijamy umiejętności. Usprawnieniu uległy szata graficzna jak i mechanika gry. Pojawił się też tryb kooperacji.
Dungeon Siege III to trzecia odsłona popularnego cyklu należącego do gatunku hack’n’slash, czyli pozycji stanowiących połączenie elementów charakterystycznych dla gier akcji oraz RPG. Produkcja została opracowana przez studio Obsidian Entertainment, które zastąpiło w roli dewelopera ekipę Gas Powered Games odpowiedzialną za zaprojektowanie dwóch pierwszych odsłon serii.
Prowizoryczny sojusz zawarty pomiędzy największymi frakcjami działającymi na terenie królestwa Ehb chyli się ku upadkowi. Gracz wciela się w potomka Dziesiątego Legionu, zgromadzenia które stało na straży państwa, dopóki nie zostało oskarżone o zdradę i prawie doszczętnie starte z powierzchni ziemi. Nadszedł czas, żeby odrodzić Legion i przywrócić go do dawnego blasku. Gracz jest jedynym człowiekiem mogącym zapobiec całkowitemu rozpadowi Ehb.
W ramach Dungeon Siege III zaserwowano graczom rozgrywkę łączącą najlepsze elementy obu poprzednich części cyklu z rozwiązaniami na wskroś nowoczesnymi. W grze nie zabrakło zatem oprawy graficznej w wysokiej rozdzielczości, a także niezwykle popularnego ostatnimi czasy trybu kooperacji, który pokazuje prawdziwą siłę tej gry. Podstawowych profesji w DSIII znalazło się cztery, ale w zależności od wybranych umiejętności i specjalizacji prezentują całkiem różny styl gry. Zatem nikt nie powinien mieć problemu z wybraniem najbardziej pasujących do swoich preferencji rozwiązań.
Dzieło Obsidian Entertainment oferuje również dopracowane uniwersum, zapewniające wiele godzin wymagającej rozgrywki. Wynika to m.in. z faktu, że zabawa mimo, iż dość liniowa, jest dynamiczna – większość decyzji gracza ma wpływ na kształt świata oraz zachowanie żyjących w nim postaci niezależnych. Towarzysze podróży reagują w różny sposób na nasze poczynania, potrafią nawet opuścić drużynę, jeśli nasze postępowanie im się nie spodoba.