Peter Jackson’s King Kong to epicka gra akcji oparta na filmie pod tym samym tytułem, wyreżyserowanym przez twórcę trylogii Władcy Pierścieni – Petera Jacksona. Opisywana pozycja powstała w studiach UbiSoft, a koordynatorem prac był sam reżyser oraz firma Weta Ltd., odpowiedzialna za wszelkie efekty specjalne zaaplikowane do filmu. Warto wiedzieć, iż główne skrzypce w procesie produkcyjnym grał Michel Ancel, twórca m.in. Beyond Good and Evil.
W Peter Jackson’s King Kong wcielamy się w Jacka Driscolla (w filmowej roli głównej Adrien Brody znany z Pianisty Romana Polańskiego), który wraz ze swymi przyjaciółmi – filmowcami, przybywa na, zdawałoby się, bezludną wyspę (zwaną Skull Island). Jednakże już pierwsze kroki, które stawia na nowym lądzie zostają zachwiane potężnymi uderzeniami wywołanymi przez prehistoryczne gady zamieszkujące ten nieznany teren.
Sterując Jackiem (z perspektywy pierwszej osoby – FPP) musimy współpracować ze swą drużyną, walczyć ramię w ramię z nadciągającymi potworami przy pomocy pistoletów, karabinów, dzid oraz wszelkiej broni, która wpadnie nam w ręce. Jako, że gady są zwykle kilkukrotnie silniejsze od bohaterów, musimy wykorzystywać otoczenie do zadawania im ran (np. zwalenie drzewa, podpalenie lasu, zrzucenie na ich głowy kawałków wcześniej zniszczonego mostu). Czasami trafimy na grupki tubylców starających się odesłać nas na tamten świat. Każdy z przyjaciół Jacka dysponuje unikalnymi umiejętnościami i może korzystać z przedmiotów, których nie są w stanie użyć inni. Sytuacja taka wprowadza do rozgrywki element taktyki. Asortyment wrogów został nieznacznie rozszerzony w stosunku do filmu (np. o nowe gatunki dinozaurów). Fabuła umożliwia również wcielenie się w tytułowego Króla Małp. W tej sytuacji kamera zmienia swe położenie z FPP na TPP (ukazuje rozgrywkę z perspektywy trzeciej osoby, zza bohatera). Wcielając się w King Konga naszym zadaniem jest rozszarpywanie nadciągających falowo przeciwników oraz emocjonujące, pełne nieoczekiwanych zwrotów akcji walki z ogromnymi Turanozaurami. Przytrafiają się również elementy zręcznościowe, kiedy to musimy skakać wielką małpą po małych półkach skalnych i wytrzymałych lianach. W późniejszym etapie gry przeniesiemy się do Nowego Jorku, gdzie sterując King Kongiem musimy poradzić sobie z ruchem ulicznym i wielkimi siłami ludzkimi skierowanymi prosto na nas.
Autorzy zdołali wpleść w rozgrywkę dosyć sporą ilość przerywników filmowych będących fragmentami obrazu kinowego.
Rozgrywce towarzyszy trójwymiarowa grafika, a autorzy starali się zachować styl znany z konsol stacjonarnych i PSP (FPP w połączeniu z TPP). Ekran dotykowy umożliwi wybór broni, a także posłuży w przypadku pojawiających się czasami zagadek (np. oczyszczenie przejścia z chaszczy, ułożenie układanki otwierającej przejście itp.).