Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

DRZEWORYTY płyty nagrobne TECHNIKI MALARZY RSŚ VII

30-01-2015, 19:49
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 24.99 zł     
Użytkownik Askeladden
numer aukcji: 5013365155
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 5   
Koniec: 30-01-2015 19:37:38

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność

 

Płatność z góry
  • Przelew bankowy
  • List polecony ekonomiczny........................ 7,50 zł

     

     

  • List polecony priorytetowy.........................11,00 zł

     

     




Oferta - wyślij e-mail - kliknij


 
Przewiń do spisu treści

 
roczniki sztuki slaskiej VII 00

roczniki sztuki slaskiej VII 01

roczniki sztuki slaskiej VII 02

roczniki sztuki slaskiej VII 03

roczniki sztuki slaskiej VII 04

roczniki sztuki slaskiej VII 05

roczniki sztuki slaskiej VII 06


windows 7 print screen

 
 
Oprawa:
miękka
Format:
21,5x30,5
cm
Ilość stron:
246
str.
Nakład:
500
egz.
Stan:

db odbarwienia okładki, strony nie są rozcięte, egz. archiwalny, zawartość ładnie zachowana 
Tytuł, autor i wydawnictwo

MUZEUM     ŚLĄSKIE     WE    WROCŁAWIU
ROCZNIKI SZTUKI ŚLĄSKIEJ
VII
WROCŁAW   1970


 Spis treści:

SPIS    TREŚCI
ROZPRAWY
Tadeusz Cieński, La sculpture tombale cTHenri IV, Duc de Silesie et de Cracovie par rapport a 1'art tombal Occidental con-temporain. Streszcz. (7—35)    .
m
Ewa Chojecka, Drzeworyty Kroniki Joachima Bielskiego i zaginione gobeliny Anny Jagiellonki. Ze studiów nad związkami artystycznymi Krakowa i Brzegu w XVI wieku. Res. (37—74)
Tadeusz Chrzanowski, Płyty   nagrobne   z   postaciami  na   Śląsku   Opolskim w XVI-XVIII  wieku.  Res.  (75—105)
Pavel Preiss, Jan Krzysztof Liska. Zsf. (107—141)
MISCELLANEA
Alicja Karłowska-Kamzowa, Dyptyk księcia Ludwika legnicko-brzeskiego. (143—146)
Daniela Stankiewicz, Techniki malarzy śląskich w XVI wieku. Na marginesie wystawy „Malarstwo Śląskie 1520—162011. (147—151)   _
Elżbieta Grabska, Wczesny   obraz   Kandinsky;ego   w   Muzeum.  Śląskim. Res. (152—158)
RECENZJE   I   OMÓWIENIA
Tadeusz Dobrowolski, Recenzja   książki   „Sztuka   Wrocławia11.    Zakład
Narodowy    im.    Ossolińskich    —    Wydawnictwo. Wrocław 1967. (159—166)
Danuta Hanulanka, Recenzja   książki   R.   Steina   „Das   Burgerhaus   in
Schlesien11. Tubingen 1966. (166—170)
BIBLIOGRAFIA
Józef  Gębczak,   Bibliografia   sztuki  śląskiej   za   lata   1964—1967. (171—242)
Spis ilustracji (243—246)

 


Ilustracje:

 


 

SPIS   ILUSTRACJI
T.     CIEXSKI:     LA     SCULPTURE     TOMBALE     D:HENRI     IV
1.  La tombe de Farcheveque Siegfried de Eppstein
( + 1249). Mayence, la Cathedrale. 2.   La   tombe   de   rarcheveque   Pierre   de   Aichspalt
( + 1320). Mayence, la Cathedrale. 3.   La  tombe  de l!archeveque  Matthias  de  Bucheck
(+1328). Mayence, la Cathedrale.
4.   St.   George,   detail  de  la  tombe  de   lIarcheveque Matthias   de   Bucheck   (+1328).   Mayence,   la   Cathedrale. 5.  La  tombe  double  des  ducs  Otto   et  Johann,   ca
1330.  Marbourg,  1'eglise  de  Ste  Elisabeth. 6.   La tombe double du comte Adolph Ier de Cleve et  de  son  epouse,  2e  quart  du  XIVe  s.  L!eglise a  Cleve. 7.   La   tombe   de   Godefroy   de   Bergheim   ( + 1335).
Miinstereifel, 1'eglise Abbatiale. 8.   St.   Barthelemy,   detail   d/un   Jugement   Dernier,
ca 1270. Mayence, Musee de la Cathedrale. 9.   Detail   d!un   Jugement   Dernier,   vers   1239.   Mayence, Musee de la Cathedrale.
10.  Cortege funebre de la tombe de Louis de France
( + 1260). St. Denis, 1'Abbaye. Phot. dJapres Evans.
11.  La dalie de la tombe de Jean de France (+1248).
St.   Denis,  1'Abbaye.   Phot.   d;apres   Crosby. 12.  Detail   de   la   tombe   d!Adelaide   de   Champagne (+1292). Joigny-Yonne, 1'eglise de St. Jean. Phot. dTapres Evans.
13.   Les pleurants de la tombe de Godefroy de Bergheim ( + 1335). Mlinstereifel, 1'eglise Abbatiaie. 14.  Le pleurant  de la  tombe  double  des  ducs  Otto et   Johann,   ca   1330.   Marbourg,   1'eglise   de   Ste Elisabeth.
15. Le pleurant de la tombe double des ducs Otto et Johann, ca 1330. Marbourg, 1'eglise de Ste Elisabeth.
16.  Le pleurant de la tombe de Godefroy  de Bergheim (+ 1335). Miinstereifel, 1'eglise Abbtiale. Toutes les photographies proviennent  du  Bildarchiv Photo   Marburg   que   1'auteur   remercie   pour   1'auto-risation de reproduction.
E       CHOJECKA:       DRZEWORYTY       KRONIKI       JOACHIMA f111500    J    ZAGINIONE    GOBELINY    ANNY    JAGIEL-
1.  Legendarny Lech I. Drzeworyt z Kroniki Polskiej s. 24.
2.   Legendarny  Lech III.  Drzeworyt  z  Kroniki Polskiej, s. 31.
3.   Legendarny  Ziemowit.  Drzeworyt  z Kroniki Polskiej, s. 45. 4.   Bolesław Chrobry. Drzeworyt z Kroniki Polskiej,
s. 56. 5.   Bolesław   Śmiały.   Drzeworyt   z   Kroniki  Polskiej,
s. 76. 6.   Władysław   II   z   żoną   Krystyną   (!).   Drzeworyt
z Kroniki Polskiej, s. 114. 7.   Kazimierz    Sprawiedliwy.    Drzeworyt   z    Kroniki
Polskiej, s. 129. 8.   Leszek    Biały.    Drzeworyt    z    Kroniki    Polskiej,
s. 144. 9.   Przemysław   II.   Drzeworyt   z   Kroniki   Polskiej,
s. 203. 10.   Kazimierz  Wielki.  Drzeworyt  z  Kroniki Polskiej,
s. 226. 11.   Władysław Jagiełło. Drzeworyt z Kroniki Polskiej,
s. 271. 12.   Władysław    WPrneńczyk.    Drzeworyt    z    Kroniki
Polskiej, s. 349. 13.   Jan    Olbracht,    Drzeworyt    z    Kroniki    Polskiej,
s, 480. 14.   Zygmunt  I  Stary.  Drzeworyt  z  Kroniki  Polskiej,
s. 505. 15.   Stefan    Batory.    Drzeworyt    z    Kroniki   Polskiej,
s, 733.
16.   V.   Solis.   Aleksander   Wielki,   miedzioryt   z   ok. 1550 r. Fot. wg Fcrsernsna.
Ilustracje   1—15   \r-\ry-:;.:\?.   ;-tai:j?   Mikrofilmowa Biblioteki Js?kD.oń;:;::-:; -r K^kowie.
T.    CHRZANOWSKI;    PyAW    NAuKCBNE    Z    POSTACIAMI W    XVI-XVIII    WIEKU    NA    ŚLĄSKU    OPOLSKIM
1.   Mistrz   czeski.   Fra^iMiU   płyty   nagrobnej   Jana
Kobyłki, zm. 1544. Kościół w Krasnem Polu. Fot.
T. Chrzanowski. 2.  Mistrz  czeski.  Płyta  nagrobna Wacława  Bytow-
skiego  starszego,  zm.  1553. Lapidarium  zamkowe
w Brzegu. Fot. T. Chrzanowski. 3.   Mistrz   czeski.  Płyta  nagrobna  Wacława  Bytow-
skiego młodszego, zm. 1575. Lapidarium zamkowe
w Brzegu. Fot. T. Chrzanowski. 4.   Mistrz czeski  (?). Płyta  nagrobna rycerza  z rodu
von  Dresk,  2  poł.  w.  XVI.  Kościół  par.  w  Ga-
łązczycach. Fot. T. Chrzanowski. 5.   Mistrz  czeski.  Płyta nagrobna Anny Bytowskiej,
zm.   1578.   Lapidarium   zamkowe  w  Brzegu.  Fot.
T. Chrzanowski.
6. Mistrz czeski. Płyta nagrobna Jerzego i Marianny Bohdanowskich, 3 ćw. XVI w. Ogrodzenie kościoła  par.  w  Bogdanowicach.   Fot.   T.  Chrzanowski.
7. Mistrz śląski. Płyta nagrobna Katarzyny Dam-bach, zm. 1560. Kościół Sw. Jakuba w Nysie. Fot. T. Chrzanowski.
8. Mistrz śląski. Płyta nagrobna Jerzego von Dresk, zm. 1572. Kościół par. w Grodkowie. Fot. M. Kor-necki.
9. Mistrz śląski. Płyta nagrobna Katarzyny z Otmę-tu, zm. 1559. Kościół ewang. w Lewinie Brzeskim. Fot. T. Chrzanowski.
10. Mistrz nagrobka Redernów. Płyta nagrobna Anny von Redern, zm. 1576. Kościół par. w Krapkowicach. Fot. M. Kornecki.
11. Mistrz nagrobka Redernów. Figura Hansa von Redern, z nagrobka z ok. 1586 Kościół par. w Krapkowicach. Fot. M. Kornecki.
12. Mistrz nagrobka Redernów. Figura niewiasty z rodu von Redern, z nagrobka z, ok. 1586. Kościół par. w Krapkowicach. Fot. M. Kornecki.
13. Mistrz nagrobka Redernów. Płyta nagrobna matki i córki z rodu von Bees, 4 ćwierć XVI w. Kościół ewang. w Lewinie Brzeskim. Fot. T. Chrzanowski,
14. Mistrz śląski. Płyta nagrobna Jerzego Hondorf, zm. 1580. Kościół Sw. Jakuba w Nysie. Fot. T. Chrzanowski.
15. Mistrz śląski. Płyta nagrobna Kaspra von Sebot-tendorf, zm. 1603. Kościół fil. w Sarbach. Fot. T. Chrzanowski.
16. Mistrz śląski. Płyta nagrobna Anny Naefe, zm. 1608. Kościół par. w Kowalowicach. Fot. T. Chrzanowski.
17. Naśladowca Mistrza nagrobka Redernów. Płyta nagrobna Fryderyka Czettritz, zm. 1610. Kościół par. w Otmęcie. Fot. M. Kornecki.
18. Mistrz śląski. Płyty nagrobne Kremera i Jego żony Katarzyny, koniec w. XVI. Kościół par. w Paczkowie. Fot. T. Chrzanowski.
19. Mistrz śląski. Płyta nagrobna Fryderyka von Pannwitz, zm. 1580. Kościół par. w Łosiowie. Fot. T. Chrzanowski.
20. Mistrz płyty Dluhomila. Płyta nagrobna Kaspra Cortnera, zm. 1587. Kościół Sw. Jakuba w Nysie, Fot. M. Kornecki.
21. Mistrz płyty Dluhomila. Płyta nagrobna Gabriela von Schmolz, zm. 1593. Kościół par. w Graczach. Fot. T. Chrzanowski.
22. Mistrz płyty Dluhomila. Fragment płyty nagrobnej Piotra Dluhomila. Kościół par. w Bierawie. Fot. T. Chrzanowski.
23. Mistrzy płyty Dluhomila. Płyta nagrobna Piotra Dluhomila, zm. 1593. Kościół par. w Bierawie. Fot. T. Chrzanowski.
24. Mistrz płyty Dluhomila. Płyta nagrobna Jana i Joachima Fryderyka Buchta, zm. 1600. Kościół Sw. Jakuba w Nysie. Fot. T. Chrzanowski.
25. Mistrz płyty Dluhomila. Płyta nagrobna Abrahama, Jadwigi i Barbary Schweitzer, zm. 1590. Kościół Sw. Mikołaja w Brzegu. Fot. T. Chrzanowski.
28, Mistrz płyty Dluhomila. Płyta nagrobna Piotra Thomasa, zm. 1601 (?). Kościół Św. Mikołaja w Brzegu. Fot. T. Chrzanowski.
27.  Naśladowca Mistrza płyty Dluhomila.  Płyta  na-
grobna  Pawła  Koleorsch,  zm.   1595.  Kościół  par. w  Dzierżysławiu.  Fot.  T.  Chrzanowski.
28. Naśladowca Mistrza płyty Dluhomila. Fragment płyty nagrobnej Hansa Musch, zm. 1597. Kościół ewang. w Lewinie Brzeskim. Fot. T. Chrzanowski.
29. Naśladowca Mistrza płyty Dluhomila. Fragment płyty nagrobnej Pawła Kosłowskiego, zm. 1595. Kościół par. w Białej Prudnickiej. Fot. T. Chrzanowski.
30. Naśladowca Mistrza płyty Dluhomila. Fragment płyty nagrobnej Henryka Wachtela, zm. 1595. Kościół par. w Wierzbniku. Fot. M. Kornecki.
31. Naśladowca Mistrza płyty Dluhomila. Płyta nagrobna Fryderyka von Reichenbach, zm. 1597. Kościół fil. w Klisinie. Fot. T. Chrzanowski.
32. Naśladowca Mistrza płyty Dluhomila. Płyta nagrobna Piotra Strzeli, zm. 1600. Kościół par. w Suchej, Fot. T. Chrzanowski.
33. Naśladowca Mistrza płyty Dluhomila. Fragment płyty nagrobnej Piotra Strzeli. Kościół par. w Suchej. Fot. T. Chrzanowski.
34. Naśladowca Mistrza płyty Dluhorniia. Płyta nagrobna Jerzego Wolffa, zm. 1607. Kościół par. w Skoroszycach. Fot. T. Chrzanowski.
35. Naśladowca Mistrza pl;--,;v Dlulioraila. Płyta nagrobna Kaspra Rohowrkieao, zm. 1611. Kościół par. w Dobrej. Fot, M. Kornpcki.
36. Mistrz Par Małżeńskich. Płyta rsgrohoa małżonków von Dresk, pocz. w. T.Vn. Kościół par. w Gałązczycach. Foó. T. Cl!_-z;-i;o-vr\.\
37. Mistrz Par Małżeńsk;cr.. Ph-.?. ir^g^-yinn małżonków Wacława i Ewy von BUcrofchain, pocz. XVII w. Kościół par. w Lipowej. Fot. T. Chrzanowski.
38. Mistrz Par Małżeńskich. Płyta nagrobna małżonków Krzysztofa i Urszuli von Worgwitz, zm. 1606 i 1615. Kościół par. w Rudziczce. Fot. T. Chrzanowski.
39. Naśladowca Mistrza Par Małżeńskich. Płyty nagrobne małżonków Jerzego i Anny von Hohr, zm. 1618 i 1617. Kościół fil. w Malerzowicach Wielkich. Fot. T. Chrzanowski.
40. Naśladowca Mistrza Par Małżeńskich. Płyty nagrobne pastora Jana Hermana oraz jego żon: Anny zm. 1602 i Elżbiety. Kościół fil. w Jankowi-cach Wielkich. Fot. T. Chrzanowski.
41. Mistrz śląski. Płyta nagrobna Ewy Poser, 1612. Kościół par. w Biestrzykowicach. Fot. T. Chrzanowski.
42. Mistrz śląski. Płyta nagrobna Franciszka von Blanckenstein, 1611. Kościół fil. w Rychnowie. Fot. T. Chrzanowski.
43. Naśladowca Mistrza Par Małżeńskich (?). Płyta nagrobna małżonków Jerzego, zm. 1633 i Zuzanny Klehr. Kościół Sw. Jakuba w Nysie. Fot. T. Chrzanowski.
44. Krąg Macieja Rauchmiillera. Nagrobek Jana Wolfganga von Franckenberg, zm. 1683. Kościół par.  w Bukowej. Fot.  T.  Chrzanowski.
45. Mistrz śląski. Epitafium rodziny von Kortz, 1653. Kościół Sw. Mikołaja w Brzegu. Fot. T. Chrzanowski.
46.   Mistrz śląski. Płyta nagrobna Adama  Hieronima
Heltzela. zm. 1662. Kościół Św. Jakuba w Nysie. Fot. T. Chrzanowski.
47. Mistrz śląski. Płyta nagrobna Józefa Mohra, zm. 1739. Kościół par. w Skorogoszczy. Fot. T. Chrzanowski.
48. Jan Nitsche. Płyta nagrobna Antoniego von Ga-schin (Gaszyńskiego), 1785. Kaplica św. Marii Magdaleny na Górze Św. Anny. Fot. T. Chrzanowski.
P.  PREISS:   JAN  KRZYSZTOF  LISKA
1.  J.   K.   Liska.   Sw.   Grzegorz,   ok.   1690   r.   Praga,
Narodni galerie. Fot. V. Fyman. 2.   J.   K.   Liska.   Sw.   Ambroży,   ok.   1690   r.   Praga,
Narodni galerie. Fot. V. Fyman. 3.   J.   K.   Liska.   Wniebowzięcie   Panny   Marii,   ok.
1695 r. Duchcov, zbiory zamkowe. Fot. V. Fyman. 4.   J.  K. Liska.  Pokłon Trzech  Króli, przed  1690  r.
Praga,  Narodni  galerie.  Fot.  V.  Fyman. 5.   J.   K.   Liska.    Wniebowzięcie   Panny   Marii,   ok.
1695   r.   Praga,  Narodni  galerie.   Fot.  V.  Fyman, 6.   J.  K.  Liska.   Hrabia  Hugo   de  Troy   wprowadza
św. Bernarda do Clairveaux, przed 1700 r. Praga,
Narodni galerie. Fot. V. Fyman. 7.   J. K. Liska. Nawrócenie św. Augustyna, fragment:
głowa    świętego,   po    1690   r. (?).    Praga,    kaplica
św.   Augustyna   w   kościele   krzyżowników.   Fot.
V. Fyman. 8.   J.   K.   Liska.   Sw.   Augustyn,   ok.   1700   r.   Praga,
Narodni galerie. Fot. V. Fyman. 9.  J.   K.   Liska.   Sw.   Stefan   przed   Panną   Marią,
1699   r.   Kromefiź,   Umeleckohistoricke   muzeum.
Fot. Statni ustav pamatkove peće w Pradze, 10.   J. K. Liska. Stygmatyzacja św. Franciszka, fragment,   ok.   1700   r.   Praga,   kościół   krzyżowników.
Fot. J. Janatkova. 11.   J.  K. Liska.  Ukrzyżowanie, po  1700  r.  Duchcov,
zbiory zamkowe. Fot. A. i V. Bergerovie. 12.   J. K. Liska. Narodzenie Bachusa i zawody Pereid
z Muzami, ok.  1700 r. Duchcov,  zbiory zamkowe.
Fot. V. Fyman. 13.   J. K. Liska. Personifikacja Sprawiedliwości, fresk
w sali prałatury w Pląsach, po 1700 r. Fot. Statni
ustav pamatkove peće w Pradze. 14.  J.   K.   Liska.   Personifikacja   Siły,   fresk   w   sali
prałatury w Pląsach, po 1700 r. Fot. Statni ustav
pamatkove peće w Pradze. 15.   J. K. Liska. Chrystus u Marii i Marty, ok. 1700 r.
Praga, kościół Wniebowzięcia  Marii.  Fot.  V.  Fyman. 16.   J. K. Liska. Sw. Rodzina z krewnymi Chrystusa,
ok.   1700   r.   Praga,   kościół  Wniebowzięcia   Marii.
Fot. V. Fyman. 17.   J.  K.  Liska.  Patroni ziemi  czeskiej,  ok.  1700  r.
Praga,  kościół  Wniebowzięcia  Marii.  Fot.  V.  Fy-
rnan. 18,   J.  K. Liska. Sw.  Seweryn  (?),  po  1700  r.  Praga,
Narodni galerie. Fot. V. Fyman. 19.   J. K.  LiSka.  Apoteoza  św.  Urszuli i męczeństwo
jej towarzyszek, ok. 1709 r. Duchcov, zbiory zamkowe. Fot. V. Fyman. 20.   J.   K.   Liska.   Apoteoza   św.   Urszuli,   ok.   1709   r.,
fragment. Duchcov, zbiory zamkowe. Fot. V. Fyman.
A. KARŁOWSKA-KAMZOWA:   DYPTYK  KSIĘCIA LUDWIKA LEGNICKO-BRZESKIEGO
1.   Mistrz    Kodeksu    św.    Jadwigi.    Trójca    Święta,
1353—1360. Muzeum Śląskie. Fot. S. Sadowski. 2.   Mistrz   Kodeksu    św.    Jadwigi.    Święta   Jadwiga
z fundatorami, 1353, fol. 12 v. Wł. P. i I. Ludwig,
Akwizgran. Fot. IS PAN. 3.   Mistrz Kodeksu  św. Jadwigi. Zwiastowanie,  1353,
fol.   166  v.  Wł.     P.i  I.  Ludwig,  Akwizgran.  Fot.
IS PAN. 4.   Próba    rekonstrukcji    dyptyku    księcia    Ludwika
legnicko-brzeskiego z lat 1353—1360. Rys. A. Kam-
zowa.
O.      STANKIEWICZ:      TECHNIKI      MALARZY      ŚLĄSKICH W   XVI   WIEKU
1. Malarz śląski. Chrystus w Ogrójcu, ok. 1542 r., fragment. Epitafium księcia Karola ziębickiego, kościół w Ziębicach. Krakelura i faktura wskazują na użycie techniki temperowej. Fot. M. Mar-ciniak.
2. T. Fendt. Wizja Ezzchiela, 1565 r., fragment. Epitafium M. Metteł-Kromaier, Muzeum Narodowe, Warszawa. Widoczny rysunek na zaprawie. Fot. M. Marciniak.
3. T. Fendt. Wizja Ezechiela, 1565 r., fragment. Epitafium M. Mettsl-KLOmeier, Muzeum Narodowe, Warszawa. Widoeme je^t ciemne podmalowanie obłoku, Fot, M. Marciniak.
4. T. Fendt. Wskrzeszanie Łazarza, 1569 r., fragment. Kościół paraf, w Trzebnicy. Charakterystyczna dla techniki olejnej krakelura występująca  w  górnej  części  obrazu.  Fot.  M.  Marciniak.
5. T. Fendt, Wskrzeszenie Łazarza, 1569 r., fragment. Kościół paraf, w Trzebnicy. Krakelura typowa dla techniki temperowej. Fot. M. Marciniak.
5.       GRABSKA:       WCZESNY       OBRAZ       KANDINSKVEGO W    ZBIORACH   MUZEUM   ŚLĄSKIEGO
1. W. Kandinsky. Wieczór, 1902—1903 r. Muzeum Śląskie. Fot. E. Witecki.
2. W. Kandinsky. Wieczór, 1902—1903 r., sygnatura. Muzeum Śląskie. Fot. E. Witecki.
3. W. Kandinsky. Wieczór, 1902—1903 r., napis na blejtramie.  Muzeum  Śląskie. Fot.  E. Witecki.
4. W. Kandinsky. Krajobraz górzysty z jeziorem, domami i panią, ok. 1902 r. Stadtische Galerie, Monachium.  Fot.  Stadt.  Galerie,  Miinchen.
5. W. Kandinsky. Pejzaż Kochel widziany z mostu, 1902 r. Stedelijk Museum, Amsterdam. Fot. Ste-delijk Museum, Amsterdam.
6. W. Kandinsky. Pochmurny dzień, 1902 r. Marlbo-rough Gallery, Londyn. Fot. Marlborough Gallery.
7. W. Kandinsky. Pejzaż Kochel am See, ok. 1902 r. Stadtische Galerie, Monachium. Fot. Stadt. Galerie, Miinchen.
8. W. Kandinsky. Droga wśród żółtych rżysk, 1903 r. Stadtische Galerie, Monachium. Fot. Stadt. Galerie, Munchen.
H
246
Spis ilustracji
9. W. Kandinsky. W lesie, ok. 1903 r. Stadtische Galerie, Monachium. Fot. Stadt, Galerie, Miin-chen.
10. W. Kandinsky. Wieczór, 1902—1903 r., fragment. Muzeum Śląskie. Fot. S. Sadowski.
li.   W.  Kandinsky.  Portret   Gabrieli  Miinter,   1902  r.
Stadtische Galerie, Monachium. Fot. wg katalogu
wystawy  w   Marlborough   Gallery,  Londyn   1966. 12.   W.  Kandinsky.  Lato,  1903  r.  Drzeworyt   barwny.
Fot. wg Grohmanna. 13.   W.   Kandinsky.   Wieczór,   1902—1903   r.,  fragment.
Muzeum Śląskie. Fot. S. Sadowski.


Przejdź na górę strony





Strona o mnie

Moje aukcje (książki o zbliżonej tematyce. Kliknij.)


Uwaga! Na zdjęciach wokół liter możliwe charakterystyczne zniekształcenia - wynikają z konieczności kompresji zdjęć. W rzeczywistości zniekształcenia nie występują. Możliwe też błędy w opisie - z powodu niedoskonałości odczytu OCR, za co przepraszam.

jadsbfjbafhebbhabhabk15x01x