Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Drogi do sukcesu. Profesjonalizm kontra populistyc

28-02-2012, 14:08
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 38 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029714672
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 6   
Koniec: 30-01-2012 10:08:29

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2007
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 214
Format: 16,5 x 23,5 cm
Rok wydania: 2007
Oprawa: miękka, klejona



Drogi do sukcesu. Profesjonalizm kontra populistyczna kultura organizacyjna

Czesław Sikorski

Tematem książki są problemy człowieka we współczesnej organizacji. Autor ukazuje sytuację podmiotowości i wolności osób tworzących organizację w kontekście ich społecznych i historycznych uwikłań. Przedstawia członków organizacji w świecie wzajemnych zobowiązań, oddziałujących na nich norm i wzorów społecznych. W tym nurcie mieszczą się też rozważania na temat relacji osoba – uwarunkowania kulturowe, analiza modeli dążeń (wartość, sukces, aspiracje) oraz istoty aktywności ukierunkowanej na sukces.
 
Szczególnym zagadnieniem jest wybór kariery we współczesnych organizacjach. Na rzetelnych i dobrze zarysowanych podstawach naukowych została zaprezentowana autorska wizja problemów i uwarunkowań wyborów oraz osobistych planów ludzi. Książka zmusza w tym aspekcie do refleksji, do myślenia i analizowania.
 
Odrębna część rozważań została poświęcona sposobowi rozumowania i pojmowania racjonalności jako podstawie ludzkiego działania. Autor nawiązuje tu do kultury profesjonalizmu i tęsknoty za rządami ludzi wiedzy, prezentując spójną wykładnię współczesnego profesjonalizmu.
 
Książka przynosi bogaty materiał do przemyśleń i dalszych własnych studiów, który powinien zainteresować przede wszystkim studentów zarządzania zasobami ludz­kimi oraz socjologii organizacji; może stanowić także punkt wyjścia do tworzenia programów integracyjnych dla pracowników oraz kierowania karierami.
 


 
Spis treści:

Wstęp

ROZDZIAŁ 1. Motywacja osiągnięć a typ kultury organizacyjnej
1.1. Wartość sukcesu
   1.1.1. Rola sukcesu i kariery w życiu człowieka
   1.1.2. Motywacja osiągnięć na tle innych rodzajów motywacji
1.2. Stosunek do sukcesu jako podstawa kultury organizacyjnej
   1.2.1. Umiejscowienie poczucia kontroli a typ kultury organizacyjnej
   1.2.2. Stosunek do reguł profesjonalnych a typ kultury organizacyjnej
1.3. Demony populizmu
   1.3.1. Populistyczne frustracje
   1.3.2. Mit zwykłego człowieka

ROZDZIAŁ 2. Stosunek do racjonalności ocen i działań
2.1. Racjonalność jako cecha kultury organizacyjnej
   2.1.1. Racjonalność profesjonalizmu
   2.1.2. Rola wiedzy i profesjonalizmu w epoce cywilizacji przemysłowej
   2.1.3. Wymagania epoki informacyjnej
2.2. Populistyczny antyintelektualizm
   2.2.1. Niska tolerancja niepewności
   2.2.2. Poszukiwanie pozarozumowych źródeł wiedzy i umiejętności
   2.2.3. Posługiwanie się intelektualnymi protezami
 
ROZDZIAŁ 3. Stosunek do norm moralnych
 
3.1. Profesjonalny uniwersalizm
   3.1.1. Etyka profesjonalizmu
   3.1.2. Moralność a identyfikacja profesjonalisty
   3.1.3. Podstawy moralnego uniwersalizmu
3.2. Populistyczny partykularyzm
   3.2.1. Dyktatura większości
   3.2.2. Plemienny egoizm
   3.2.3. Plemienna agresja
 
ROZDZIAŁ 4. Stosunek do stratyfikacji społecznej
 
4.1. Profesjonalny elitaryzm
   4.1.1. Rola konkurencji
   4.1.2. Zasady konkurencji w kulturze profesjonalizmu
   4.1.3. Pluralizm kulturowy a poczucie sprawiedliwości
4.2. Populistyczny egalitaryzm
   4.2.1. Kult przeciętności
   4.2.2. Roszczeniowość
   4.2.3. Pozamerytoryczne kryteria oceny osiągnięć
 
Bibliografia