Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

DROGI ŻELAZNE cz. I (R. Szajer 1970)

24-06-2015, 11:54
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 25 zł      Aktualna cena: 17 zł     
Użytkownik rafa_koralowa-02
numer aukcji: 5450392738
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 2   
Koniec: 24-06-2015 11:34:42

Dodatkowe informacje:
Rok wydania (xxxx): 1970
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Robert Szajer
DROGI ŻELAZNE
część pierwsza

Państwowe Wydawnictwo Naukowe
Warszawa 1970


Wydanie II, nakład 2000 egzemplarzy, format B5, stron 208, papier offsetowy kl. V (70 g), oprawa kartonowa.
stan zachowania: dobry

Skrypt oparty na programie przedmiotu Drogi Żelazne przeznaczonym dla Wydziałów Budownictwa Lądowego zawiera wiadomości o technicznych i ekonomicznych właściwościach kolei, o ich rozwoju, taborze kolejowym, teoretycznych podstawach pracy lokomotywy i pojazdów kolejowych, oraz omawia kształt linii kolejowej w planie i w profilu, ustrój podtorza i nawierzchni, łącznie z jej wytrzymałością, połączenia torów, zasady projektowania i budowy linii kolejowych, a także utrzymania kolei i mechanizacji robót torowych.



SPIS TREŚCI

1. WIADOMOŚCI OGÓLNE O KOLEJACH
1.1. Pojęcie komunikacji i transportu
1.2. Podstawowe elementy transportu
1.3. Właściwości techniczne i ekonomiczne kolei
1.4. Rozwój światowego i polskiego transportu kolejowego


2. KLASYFIKACJA LINII KOLEJOWYCH
2.1. Klasyfikacja linii kolejowych pod względem ich przeznaczenia
2.2. Klasyfikacja linii kolejowych pod względem technicznym


3. TABOR KOLEJOWY
3.1. Ogólne wiadomości o rodzajach taboru kolejowego
3.2. Ustrój podwozia pojazdów kolejowych
3.3. Parowozy
3.4. Elektryczne pojazdy trajcyjne
3.5. Spalinowe pojazdy trakcyjne
3.6. Wagony
3.7. Oddziaływanie taboru na tor


4. OBLICZENIA TRAKCYJNE
4.1. Siły działające na pociąg
4.2. Równanie ruchu pociągu
4.3. Obliczenie siły pociągowej lokomotywy


5. OPORY RUCHU POCIĄGÓW
5.1. Wiadomości ogólne
5.2. Opory biegu w prostych i poziomych odcinkach toru
5.3. Opór na pochyleniach
5.4. Opór w łukach
5.5. Opory przy ruszaniu z miejsca
5.6. Opory przy hamowaniu pociągów


6. KSZTAŁT LINII KOLEJOWEJ W PRZEKROJU PODŁUŻNYM
6.1. Pochylenie miarodajne
6.2. Pochylenia szkodliwe i nieszkodliwe
6.3. Linia o stałym oporze
6.4. Pochylenie zastępcze
6.5. Pochylenia na stacjach


7. KSZTAŁT LINII KOLEJOWEJ W PLANIE
7.1. Właściwości ruchu po torze szynowym
7.2. Poszerzenie toru
7.3. Przechyłka toru na łukach
7.4. Krzywe przejściowe
7.5. Łuki koszowe oraz wstawki proste między łukami
7.6. Łuki o małych kątach środkowych


8. PODTORZE
8.1. Kształt i normalne przekroje podtorza
8.2. Grunty podtorza
8.3. Warunki geologiczno-inżynierskie podtorza
8.4. Stateczność podtorza
8.5. Zasady budowy podtorza
8.6. Odwadnianie podtorza
8.7. Odkształcenie podtorza
8.8. Utrzymanie podtorza
8.9.Stabilizacja podtorza
8.10. Zabezpieczenie skarp podtorza