Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

DREWNO - ORGANIZACJA I TECHNOLOGIA TRANSPORTU

09-04-2015, 19:25
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 23.99 zł     
Użytkownik Oxiplegatz
numer aukcji: 5224914969
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 3   
Koniec: 09-04-2015 19:16:20

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność

 

Płatność z góry
  • Przelew bankowy
  • List polecony ekonomiczny..................7,50 zł

     

     

  • List polecony priorytetowy..................11,00 zł

     

     

Żadna dziedzina gospodarstwa leśnego nie dokonała w ostatnim ćwierćwieczu tak poważnych zmian jak dostawa głównego produktu tego gospodarstwa - surowca drzewnego. Sastąpiły one na skutek podjęcia przez gospodarstwo leśne wielu krajów, a w tym również i przez nasze - decyzji o sprzedaży drewna loco skład odbiorcy, co w konsekwencji musiało doprowadzić do organizacji transportu branżowego, jako jedynego środka zapewniającego sukcesywność i terminowość dostaw surowca drzewnego do szeregu gałęzi gospodarki narodowej. Drugim powodem tych zmian jest burzliwy rozwój nowych środków transportowych, wkraczający do gospodarstwa leśnego postęp techniczny, środki produkcji usług transportowych, przede wszystkim tabor, a także drogi oraz urządzenia techniczne stale się doskonalą, zmieniają, a ta modernizacja techniki powoduje ciągłą ewolucję procesów organizacyjnych i technicznych związanych z dostawą surowca drzewnego.
Ha zmianę procesów technologicznych transportu ma również poważny wpływ intensyfikacja gospodarstwa leśnego, np. przez włączenie do użytkowania drewna małowymiarowego, mało podatnego do transportu, którego udział w bilansie pozyskiwanego drewna w ciągu najbliższych lat będzie się zwiększał.
W ciągu tego ćwierćwiecza, w związku ze światowymi tendencjami, zagadnienia transportu w gospodarstwie leśnym stały się:
- określoną dziedziną wiedzy leśnej o pewnych specyficznych branżowo zjawiskach, wymagających badań naukowych, dotyczących organizacji,
- techniki i ekonomiki;
- przedmiotem nauczania, mającym dać adeptom leśnictwa pewną sumę wiedzy niezbędnej do kierowania ^złożonymi w swej gospodarczej działalności przedsiębiorstwami leśnymi.
Hauka o transporcie leśnym, jak zresztą wszelkie nauki dotyczące działalności gospodarczej, ma charakter interdyscyplinarny. Składają się na nią bowiem tak różnorodne pod względem metod i przedmiotu badań dyscypliny, jak:
- technika i technologia, zajmujące się podstawowymi i pomocniczymi środkami transportu, ich eksploatacją w procesach transportowych, przydatnością do eksploatacji itp.
- organizacja i ekonomika, mające za przedmiot badań działalność transportową w makro- i mikroskali, a także działalność pomocniczą.
 
            organiz tech transp drewna 00

organiz tech transp drewna 01

organiz tech transp drewna 02

organiz tech transp drewna 03

organiz tech transp drewna 04

organiz tech transp drewna 05


how to do a screen shot

   
 
      Oprawa:  
miękka
     Format: 
17x24
                cm               
          Ilość stron: 
250
   str. 
    Nakład: 
325
egz.
 Stan: 

dst+ przybrudzenia okładki, przytarcia, wyblakła plama z boku bloku/stron, pofalowanie, zagięcia rogów stron
             
             Tytuł - autor - wydawnictwo 

AKADEMIA ROLNICZA W KRAKOWIE
Skrypty dla Szkół Wyższych
KAZIMIERZ KOZIKOWSKI
Organizacja i technologia transportu drewna
Kraków 1974


     Spis treści: 

Spis treści
fstep.............. . . . . . . . . . . . . . . .       7
1. WIADOMOŚCI OGÓLNE . ......................       9
1.1. Definicja .  . . ................. . . . .       9
1.2. Rola, znaczenie i podział transportu...........     10
1.3. Funkcja społeczna i produkcyjna transportu........     14
2. PODSTAWOWE WIADOMOŚCI Z ZAKRESU TRANSPORTU W LEŚNICTWIE . . . .     18
2.1. Definicja i zakres............-...... .     18
2.2. Specyfika gospodarcza transportu w leśnictwie ......     18
2.3. Geneza i tendencje rozwojowe transportu leśnego w Polsce         25
3. ZRYWKA DREWNA.........................     30
3.1. Znaczenie i podział zrywki . . . . . . ..........     30
3.2. Przygotowanie zrywki drewna............ . . .     31
3.3. Urządzenia pomocnicze.................. .     38
3.3.1. Dźwignie......................     38
3*3.2. Równia pochyła.............. . . . .     40
3.3*3. Krążki linowe........ . ..........     40
3.3*4. Wielokrążki................... .     41
3.3.5. Kołowroty . ................... . .     42
3*3*6. Liny i łańcuchy................ . .     42
3.3.6.1. Liny................. . .     43
3*3.6.2. Łańcuchy . ................     49
3*4. Metody zrywki drewna . . . . ...............     50
3.4.1. Zrywka przy użyciu siły żywej . . . . . . . . . . .     53
3.4.1.1.Zrywka ręczna . . ................     53
3.4.1.2.Zrywka konna................ . . .     56
3.4.1.2.1. Konie pociągowe, ich dobór, wydajność,
żywienie i pielęgnacja.............     58
3*4.1.2.2. Technika zrywki . . . . ......... . . .     65
3.4.2. Zrywka przy użyciu siły ciężkości . Z . . . . . . .     75
3.4.2.1. Ślizgi ..................     77
3.4.2.1.1. Ślizgi drewniane ............     78
3.4.2.1.2. Ślizgi druciane...... . . . . . .     80
3.4.2.2. Kolejki linowe ............ . .     85
3.4.2.2.1. Podział leśnych kolejek linowych . . . .     86
3*4*2.2*2. Przegląd elementów kolejek linowych . .       88 3.4.2*2*3. Przegląd najważniejszych typów przenośnych kolejek leśnych...... . .       99
3.4.3. Zrywka przy użyciu aiły mechanicznej .......     104
3.4.3*1. Zrywka ciągnikami ...............     104
3.4*3*1*1. Warunki techniczne ciągników zrywkowych . . .     104 3*4*3*1*2. Opis i charakterystyka techniczna ciągników
zrywkowych..................     106
3.4.3*1*3. Organizacja pracy zrywkowej ciągnikami . . . .     118
3*4*3*2. Zrywka wciągarkami.........-......     121
3.5. Wpływ zrywki na las i ładunek..............     122
4. WYWÓZ DREWNA........ . . . . . . . ..........     124
4.1. Pojęcia podstawowe...................     124
4.2. Wywóz bezszynowy. .?.e....... .........     125
4*2*1. Drogi wywozowe..................     125
4.2.2. Wywóz sprzęta jem konnym...... . . ; . . . .     127
4*2.2.1. Tabor 1 sprzęt pomocniczy . . . . . . . . . . .     127
4*2*2*2. Organizacja i technologia pracy ........     130
4.2.3. Wywóz taborem samochodowym ............     131
4.2.3*1^ Właściwości terenowe taboru samochodowego. . . .     131
4*2*3*2. Podział i charakterystyka taboru samochodowego         136
4*2.3*3. Tabor samochodowy do wywozu . . ........       141
4.2.3.4. Eksploatacja taboru samochodowego........     143
4.3. Wywóz szynowy ,j.................... .     146
4.3.1. Leśne kolejki wąskotorowe............     148
4.3.1.1. Drogi kolejek wąskotorowyoh..........     148
4*3*1*2. Tabor kolejek wąskotorowych ..........     149
4.3.1.3. Organizacja pracy kolejek wąskotorowych.....     151
4.3.2. Inne kolejki leśne........ . .......     155
4.3*3. Koleje normalnotorowe............ . .     158
4*3.3.1. Spedycja drewna ................     153
4*3*3*2. Wagony kolejowe do przewozu drewna . . . . . . .     161
4.3.3.3. Ładowanie wagonów . . . ............     161
5. ZASADY KOHSERWACJI TABORU I JEGO OBSŁUGA TECHNICZNA.....     165
5*1. Podział czynności obsługowo--naprawczych i ich zakres. . .     166
5.2. Gospodarka paliwami, smarami i ogumieniem........     171
5.2.1. Gospodarka materiałami pędnymi . . . . . . . . . .     171
5.2.2. Gospodarka ogumieniem. ............. .     172
6. SKŁADOWANIE I ŁADOWANIE DREWNA . . . . . . . , . . ......     174
6.1. Składnice leśne . . s . o o........ . . . . . . .     174
6.1.1. Zadania i podział składnio leśnych ,t .......     174
6.1.2. Ogólne zasady projektowania 1 organizacji pracy na
składnicach ............. ......     176
6.2. Załadunek i wyładunek..................     178
6.2.1. Rola załadunku i wyładunku w transporcie drewna. .     178
6.2.2. Załadunek i wyładunek przy użyciu siły żywej . . .     179
6.2.3. Załadunek 1 wyładunek mechaniczny........     186
7. WODNY TRANSPORT DREWNA . . .................\     196
7*1. Wiadomości ogólne , . . . ................     196
7.1.1. Drogi wodne w Polsce ...............     198
7*1*2. Wykorzystanie transportu wodnego w Polsce. . . . .     198
7.2. Podział transportu wodnego „ s....... . . . . . .     199
7*2.1. Spław luźny ......... ..........     199
7.2.2. Spław wiązany . . . . e , t...........     201
7.2.3. Spław koszami . . ................     209
7*2.4. Przewóz drewna barkami..............     210
8. OGÓLNE ZAŁOŻENIA EKONOMIKI I ORGANIZACJI TRANSPORTU LEŚNEGO . .     211
8.1. Ustalenia wstępne  ...................     211
8.2. Obliczanie zdolności wywozowej..............     212
8*2.1. Pojęcia stosowane w obliczeniach eksploatacyjnych       213
8.2.2. Wskaźniki techniozno-ekonomiczne . . . . . . . . .     213
8.2.2.1. Wskaźniki określające jakość taboru ......     213
8.2.2.2. Wskaźniki określające jakość pracy taboru . . .     215
8.2.2.3. Współczynniki określające proces przewowzowy . .     216
8.2.3. Planowanie pracy taboru . ............     219
8.3. Specyfika i przegląd koisiztów w transporcie....... .     220
8.3*1. Pojęcie kosztów własnych.............     220
8.3*2. Klasyfikacja kosztów własnych...........     221
8.3.3. Analiza kosztów własnych ....... ......     222
8.4. Zasady naukowej organizacji pracy w transporcie leśnym. .     224
8.5. Programowanie liniowe w transporcie drewna . . . . . . .     229
8.6. Zasady organizacji jednostek transportowych .......     230
9. PODSTAWCIE ZASADY OCHRONY I BEZPIECZEŃSTWA PRACY W TRANSPORCIE
LEŚNYM............................     234
9.1. Wiadomości ogólne ....................     234
9.2. Sposoby ograniczania wypadków..............     2"
Literatura...........................     24.

               Ryciny (ryc.) lub/i rysunki (rys.), ilustracje (il.), fotografie (fot.) : 

 

rys.

 

 

KLIKNIJ ŻEBY WRÓCIĆ DO GÓRY STRONY


"Moja strona" w Allegro

Zobacz inne moje aukcje - SZUKAJ W PRZEDMIOTACH UŻYTKOWNIKA - szybkie wyszukiwanie podobnych tytułów




Uwaga! Na zdjęciach wokół liter możliwe charakterystyczne zniekształcenia - wynik kompresji jpg. W rzeczywistości zniekształcenia nie występują. Możliwe też błędy literowe - z powodu niedoskonałości odczytu OCR, za co przepraszam i liczę na wyrozumiałość.

 

vcncvniisndifnhkmsfj15o03o