Dreamfall to
druga część
znakomitej gry
przygodowej, The
Longest Journey,
zrealizowanej i
wydanej w 2000
roku przez firmę
Funcom. Jej
akcja osadzona
została w tych
samych realiach,
w których
mieliśmy okazję
przebywać w
oryginalnym The
Longest Journey,
tj. kompilacja
fantasy i
science fiction.
Sama rozgrywka
stanowi
mieszankę
elementów akcji
oraz przygody
(grafika 3D –
widok TPP), co
jest nieco
odmienną formą
aniżeli
klasyczna
przygodówka
„point and click”
z jaką mieliśmy
do czynienia
poprzednio.
Autorzy twierdzą
też, iż podczas
produkcji
inspirowali się
takimi grami
jak: Eternal
Darkness, Silent
Hill, Resident
Evil, Knights of
the Old Republic,
Shenmue, Prince
of Persia.
Fabuła Dreamfall
rozgrywa się w
dziesięć lat po
wydarzeniach,
jakie miały
miejsce w The
Longest Journey.
April Ryan,
bohaterka The
Longest Journey
powraca. Mamy
okazję zobaczyć
jak na
przestrzeni tych
lat zmieniła się
ze słodkiej
osiemnastoletniej
dziewczyny w
dorosłą,
pozbawioną
złudzeń kobietę.
Jednak nie jest
już ona główną
postacią gry. Ta
rola przypadła
całkowicie nowej
postaci,
dwudziestoletniej
kobiecie, Zoë
Castillo. To ona
musi odkryć
kulisy
konspiracji,
jaka obejmuje
swym zasięgiem
trzy równoległe
światy (świat
magii - Arcadia,
techniki – Stark,
oraz trzeci,
świat poza
światami – świat
Zimy). W
przygodzie
pomogą jej też
dwie inne
postacie,
wspomniana
powyżej April
Ryan oraz
tajemniczy
mężczyzna o
imieniu Kian.
Każdą z nich
będziemy mieli
okazję
poprowadzić
przez różne
niebezpieczeństwa,
pokonać
napotkanych
przeciwników,
wykonać szereg
questów,
rozwiązać liczne
zagadki oraz
rozmawiać z
napotkanymi
postaciami
pobocznymi
(część znanych z
The Longest
Journey).
Poznamy też ich
przeszłość,
dobre i złe
cechy oraz
przeznaczenie.
Akcja gry
poprowadzi
bohaterów przez
całą gamę
egzotycznych i
odmiennych
lokacji, jak
futurystyczna
metropolia
Casablanca,
magiczne miasto
Marcuria,
podziemnie
jaskinie, siedem
mórz, czy gęste
lasy i puszcze.
Elementem, o
którym należy
powiedzieć, jest
specjalna budowa
gry, pozwalająca
rozwiązać dany
problem na kilka
sposobów. Czy
zdecydujemy się
użyć brutalnej
siły, czy też
umysłu zależy
tylko od nas.
Naturalnie ma to
też ogromny
wpływ na dalszy
rozwój akcji.
Ponadto należy
też wspomnieć o
dużej
interaktywności
otoczenia
uzyskanej dzięki
funkcji „Focus
Field”, oraz
prostym,
intuicyjnym
interfejsie i
systemie
sterowania.