Dramaturgia Janusza Głowackiego – trochę teatru
Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Autor: Jan Ciechowicz (red.)
cena: 33,00 zł
Przedmiotem analizy i interpretacji są tu typowe dla Głowackiego sposoby reprezentacji rzeczywistości, strategie artystyczne i metody tworzenia (czy autoadaptacji), tradycja literacka, do jakiej odwołują się jego sztuki, zagadnienia gatunkowe i stylistyczne. Przekrój tematów (…) jest szeroki, a że portret wielokrotny Głowackiego nakreślony został piórami zarówno doświadczonych specjalistów, jak i autorów początkujących, maluje się – w całości – tym bardziej interesująco.
Z recenzji prof. dr. hab. Ewy Wąchockiej
Spis treści Wstęp, Jan Ciechowicz ................................................................................... 7 Joanna Puzyna-Chojka, Teatr „z głowy”. O światopoglądzie teatralnym Janusza Głowackiego ........................... 11 Monika Żółkoś, Głowacki jako publicysta teatralny .............................. 32 Katarzyna Olczak, Autobiografi zm we wczesnych dramatach Głowackiego (Konfrontacja, Herbata z mlekiem, Zaraz zaśniesz) ...... 41 Jacek Kopciński, Gry małżeńskie, czyli nasłuchiwanie Głowackiego.... 55 Zbigniew Majchrowski, Kopciuch, czyli nasze małe psychodramy ..... 65 Ewa Nawrocka, Szekspir Głowackiego (na przykładzie sztuki Fortynbras się upił) .............................................. 79 Jan Ciechowicz, Teatr jako gra i trop rzeczywistości (na przykładzie Meczu) ................................................................................ 90 Elżbieta Baniewicz, Głowacki w Warszawie ..........................................106 Juliusz Tyszka, Głowacki w USA ..............................................................133 Anna Nasiłowska, Głowacki – dwujęzycznie (na przykładzie Antygony w Nowym Jorku) ...........................................144 Irina Lappo, Czechow Głowackiego (na przykładzie Czwartej siostry) .............................................................155 Marek Wilczyński, Emigranci 2. Jak jest zrobione Polowanie na karaluchy ..............................................179 Krzysztof Kornacki, Głowacki jako scenarzysta kina polskiego (rekonesans) .................................................................................................185 Elżbieta Kalemba-Kasprzak, Techniki komediowe Głowackiego .....198 Beata Popczyk-Szczęsna, Widzieć jasno w zniekształceniu. Parodia w twórczości Janusza Głowackiego ..........................................215 Aneks Dorota Kowalik, Wystawa Janusz Głowacki, Warszawa–New York ..................................................................................237 Dariusz Małszycki, Wystawa Czesław Czapliński. Głowacki w Nowym Jorku w Muzeum Miasta Gdyni ..........................240 Sabina Czupryńska, O wystawach Głowacki na scenie i ekranie oraz Wszystko dla Głowackiego ................................................................242 Bibliografi a wybrana (i zalecana) .............................................................245 Indeks osób ...................................................................................................248
ISBN:[zasłonięte]978-8365-155-0
Rok wydania: 2013
Liczba stron: 254
Format: A5
Na każdą książkę wystawiamy paragon fiskalny lub fakturę VAT.
Książkę można odebrać osobiście w Gdańsku - Ujeścisko
Koszt dostawy każdej dodatkowej sztuki to dodatkowo 1,50 zł
|