Dragon Ball Z for Kinect jest kolejną próbą popularyzacji innowacyjnego kontrolera do konsoli Xbox 360 wśród bardziej wymagających graczy. Wyzwania podjął się koncern Namco Bandai, właściciel praw do marki Dragon Ball Z. Prace nad grą powierzono zespołowi deweloperskiemu japońskiego studia Spike, którego dorobek twórczy obejmuje m.in. Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3 oraz Dragon Ball Z: Ultimate Tenkaichi.
Akcja Dragon Ball Z for Kinect osadzona została w fantastycznym świecie, znanym z niezwykle popularnego cyklu komiksów, seriali animowanych i filmów. Gracze mają okazję wcielić się w 50 herosów z uniwersum Dragon Ball, ale także zupełnie nowego wojownika, wykreowanego specjalnie dla potrzeb gry.
Rozgrywka oferuje dwa tryby zabawy. Story Mode to klasyczna kampania, w której poszczególne walki przetykane są wstawkami ilustrującymi bieg fabuły. Score Attack umożliwia z kolei stoczenie pojedynku, a zadaniem gracza jest nie tylko pokonanie przeciwnika, ale także zgromadzenie jak największej ilości punktów.
System sterowania zastosowany w Dragon Ball Z for Kinect bazuje na możliwościach kontrolera Kinect do konsoli Xbox 360. Gracz kieruje poczynaniami wirtualnej postaci za pomocą ruchów swojego ciała. Twórcy gry przygotowali zestaw ponad 100 specjalnych ataków i kombinacji ciosów, na czele ze słynną techniką kamehameha.
Oprawa wizualna Dragon Ball Z for Kinect nie odbiega jakością od poprzednich odsłon cyklu wydanych na konsoli Xbox 360. Grafika stylizowana jest na kreskówkę, a zabawie towarzyszy żywiołowy podkład muzyczny.