Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3 to kolejna bijatyka, powstała w oparciu o komiksy i filmy animowane spod znaku Smoczych Kul. Jest to zarazem trzecia odsłona mini-serii Budokai Tenkaichi, wyróżniającej się m.in. dość skomplikowanym na pierwszy rzut oka systemem walki oraz ukazaniem akcji przy pomocy kamery, osadzonej pod kątem za plecami bohatera.
Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3 to kolejna bijatyka, powstała w oparciu o komiksy i filmy animowane spod znaku Smoczych Kul. Jest to zarazem trzecia odsłona mini-serii Budokai Tenkaichi, wyróżniającej się m.in. dość skomplikowanym na pierwszy rzut oka systemem walki oraz ukazaniem akcji przy pomocy kamery, osadzonej pod kątem za plecami bohatera.
Zgodnie z tradycją trafiamy do uniwersum, w którym wiodące role odgrywają mistrzowie rozmaitych technik bojowych. Są wśród nich chociażby Saiyanie (np. Goku i Vegeta) i ich potomkowie (Gohan, Trunks, Goten etc.), Nameczanie (m.in. Piccolo), ludzie (Kuririn, Tenshinhan itd.) oraz androidy (#17, #18 itp.). Wielu z tych awanturników potrafi się transformować, zyskując w ten sposób nowe zdolności i sprawiając, że ogólna liczba dostępnych wojowników w Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3 przekracza 150 (20 bonusowych w stosunku do poprzednich odsłon DBZ: BT – przykładowo król planety Vegeta, Nail i King Cold). Każda z postaci walczy w unikalny sposób, wykorzystując zarówno standardowe ciosy rękami i nogami, jak i potężne ataki specjalne, potrafiące nierzadko siać prawdziwe spustoszenie.
Pojedynki niesamowitych bohaterów toczą się w ponad 20 lokacjach, umiejscowionych m.in. na Ziemi, w zaświatach i na Nameku. Zaimplementowane przez developerów plansze występują zarówno w wersji dziennej, jak i nocnej, co znacząco ubarwia rozgrywkę i wpływa na jej przebieg, gdyż przykładowo niektórzy wojownicy zyskują dodatkową moc, walcząc w świetle Księżyca. Całości dopełnia nieco usprawniony w stosunku do dwóch wcześniejszych części Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi system walki oraz charakterystyczna trójwymiarowa oprawa graficzna o kreskówkowym wyglądzie, nadawanym jej dzięki technice cel-shading.