Dragon's Crown to dwuwymiarowa gra cRPG, która w twórczy sposób łączy ze sobą cechy bijatyk, platformówek oraz gier RPG spod znaku magii i miecza. Za powstanie tytułu odpowiada japońskie studio Vanillaware, znane z produkcji bardzo ciepło przyjętych przez krytykę gier Odin Sphere i Muramasa: The Demon Blade, które wyróżniały się bogatą oraz oryginalną grafiką 2D.
W Dragon's Crown, gracz wciela się w szukającego sławy i bogactw herosa, który wraz ze swoimi kompanami próbuje odzyskać skarb ukryty głęboko w podziemnym labiryncie. Aby dotrzeć do upragnionego celu będą oni musieli przebyć zapomniane ruiny i odkryć legowiska niebezpiecznych stworów.
Na samym początku gry, jak w każdym standardowym RPG, wybieramy jedną z sześciu dostępnych postaci: elfa, krasnoluda, wojownika, amazonkę, maga lub czarodziejkę. Każda z nich ma swoje unikatowe zdolności oraz wykorzystuje inną taktykę. Na przykład, grając posługującym się głównie łukiem elfem, musimy zwracać baczną uwagę na ilość strzał w naszym kołczanie, które zdobywamy dotykając martwych wrogów. Z kolei, wybierając wojownika, wykorzystamy jego szybkość i siłę, a także dużą tarczę, która zablokuje większość wymierzonych w nas ciosów.
Wszystkie lokacje w grze są dwuwymiarowe i podobnie jak w bijatykach znanych z salonów gier możemy się w nich poruszać jedynie w dwóch kierunkach - w prawo lub lewo. Dzięki temu rozwiązaniu sterowanie jest wyjątkowo proste, a rozgrywka szybka i intensywna. Na swojej drodze natkniemy się na wielu przeciwników, wobec których trzeba stosować rozmaite strategie walki. Prawdziwym wyzwaniem są jednak wieloetapowe potyczki z bossami, którzy potrafią wypełnić cały ekran i jednym ciosem powalić nasze alter ego. Co ważne, podczas naszych przygód w labiryncie, napotkamy również przyjaźnie nastawione istoty i ludzi, którzy mają dla nas różnego rodzaju zadania. Wykonując je, zdobywamy unikalny ekwipunek i doświadczenie.
Dragon's Crown pozwala na wspólną zabawę w trybie kooperacji dla maksymalnie czterech osób i to właśnie na ten tryb gry położono największy nacisk. Twórcy zadbali o to by postacie graczy nawzajem się uzupełniały i pomagały sobie w czasie eksploracji podziemi. Na przykład kiedy w czasie boju stracimy broń będziemy musieli walczyć wręcz, dopóki ktoś z umiejętnością kradzieży w naszej drużynie nie zdobędzie nam nowego oręża. Gdy zginiemy, już po kilkunastu sekundach wracamy do gry w tym samym miejscu w którym nas pokonano, jednak kiedy życie stracą wszyscy członkowie drużyny, pojawiamy się razem z nimi w mieście i musimy od nowa rozpoczynać przygodę. Komunikacja z innymi graczami odbywa się jedynie za pomocą gestów i krótkich informacji zostawianych po śmierci postaci. Jeżeli jesteśmy połączeni z serwerami Dragon's Crown, to w czasie wojaży, zarówno w trybie single jak i multiplayer, będziemy od czasu do czasu natrafiali na ciała poległych bohaterów graczy z innych sesji gry. Ciało można zanieść do miasta i po uiszczeniu odpowiedniej opłaty wskrzesić poległą postać jako pomocnika sterowanego przez SI, dzięki czemu zwiększymy swoje szanse w walce i zdobędziemy wiernego kompana. Również i po naszej śmierci, ciało sterowanego przez nas herosa pojawi się losowo w czyjeś grze i może być tam wykorzystane.
Oprawa graficzna gry, co charakterystyczne dla produkcji Vanillaware, przywodzi na myśl ożywioną ilustrowaną książkę dla dzieci lub wycinankę. Wystylizowane projekty postaci i bajkowa scenografia, sprawiają że Dragon's Crown oferuje grafikę jakiej próżno szukać w obrębie gatunku.
Obie wersje gry, na PlayStation 3 i PlayStation Vitę, współpracują ze sobą i pozwalają na wspólną rozgrywkę w trybie multiplayer.
Stan bardzo dobry.