Witam,
mam do sprzedania oryginalny angielski DoubleDecker Leyland Olympian 1984 z silnikiem Gartner.
Autobus znajduje się w obecnie w Polsce w przytulnym garażu (Bydgoszcz) i jest zarejestrowany jako zabytek po pierwszym i jedynym wymaganym w przypadku zabytku przeglądzie technicznym, ze wszystkimi wymaganymi dokumentami.
W pełni sprawny technicznie w dobrym stanie wizualnym zarówno zewnątrz jak i wewnątrz. Silnik według znawców - "nie do zajeżdżenia ", karoseria aluminiowa więc bez śladu rdzy:) - jak to mówią "wsiadać i jeździć"
Do końca swojej kadencji w Anglii jeździł w służbie Jej Królewskiej Mości. W ostatnim okresie jako autobus do przewozu dzieci - stąd żółty kolor. Sprowadzony z Anglii w 2012 roku, od tego czasu użytkowany sporadycznie, ale utrzymywany w kondycji.
Po sprowadzeniu była pełna wymiana olejów i płynów.
70 miejsc siedzących + kierowca.
Kierownica oczywiście po prawej stronie, ale w przypadku zabytku jest to prawnie dopuszczalne.
Dodatkowo wyposażony w tachograf, który jednakowoż nie jest obowiązkowy.
Dane techniczne dla znawców nie stanowią zagadki, ale jeśli potrzeba innych danych niż te poniżej proszę o kontakt.
Dł./Wys./Szer. - 9,6m/4m/2,45m
Silnik - ON6LXB 1R
Moc - 177KM
Skrzynia - półautomatyczna 5 przełożeń (z manetką po prawej stronie co ułatwia przystosowanie się kierowcy)
Spalanie - ok. 30l/100km (ON)
W tej chwili autobus ma wymontowane siedzenia i wnętrze jest przerobione na mobilny plac zabaw, ale zmiany są w pełni odwracalne, więc jeśli poważnie myślisz o zakupie mogę doprowadzić wnętrze do stanu pierwotnego lub….. – spotkajmy się, na pewno się dogadamy.
Na zewnątrz jest oklejony grafiką wspierającą prowadzenie biznesu, ale jest to folia, którą usuwa się na gorąco, bez większych problemów.
Duży może więcej - zapewniamy, że nie ma osoby, która przejdzie obok obojętnie przejeżdżającego doubledeckera.
Cena do negocjacji
P.S. W gratisie dorzucimy oryginalną (w formie elektronicznej - pdf) Instrukcję Naprawy z rysunkami, schematami i procedurami - ponad 400 stron.
P.S.2 Również w pakiecie udostępnimy kontakty w Anglii, które pomogą w sprowadzeniu oryginalnych części zapasowych jeśli byłyby wymagane, ale sporo materiałów eksploatacyjnych znajduje zastosowanie w innych autobusach/ciężarówkach w kraju więc nabycie ich nie stanowi większego problemu.