Nowej generacji w pełni syntetyczny płyn przeznaczony do układów hamulcowych i sprzęgłowych, dla których instrukcja pojazdu zaleca stosowanie płynu hamulcowego typu DOT 4 lub DOT 3
PROMOCYJNA CENA
9,40 ZŁ
yntetyczny smar do tłoczków hamulcowych, klem akumulatorów,
Opakowanie 500 ml
W pełni syntetyczny płyn, przeznaczony do układów hamulcowych i sprzęgłowych, dla których instrukcja pojazdu zaleca stosowanie płynu hamulcowego typu DOT 3 lub DOT 4. Płyn posiada wysoką temperaturę wrzenia, doskonałe właściwości smarne, dużą stabilność lepkości w szerokim zakresie temperatur. Mieszalny z innymi płynami hamulcowymi klasy DOT 4. Producenci samochodów zalecają wymianę płynu hamulcowego co 2 lata lub po każdych 40 tys. km przebiegu. Temperatura wrzenia powyżej 250 °C
Wysokiej jakości syntetyczny płyn hamulcowy na bazie eterów glikolu i pochodnych estrów boranu specjalnie stworzony do systemów hydraulicznych samochodów osobowych, ciężarowych i innych pojazdów eksploatowanych w ciężkich warunkach, np. podczas rajdów, wyścigów, podczas jazdy w terenie górskim, czy częstego zatrzymywania się.
Odpowiedni dla samochodów z systemem ABS i ASR. Produkt jest bezpieczny dla wszystkich materiałów używanych w systemie hamulcowym.
STAN - NOWE ORYGINALNE OPAKOWANIE
ZDJĘCIA PRZEDSTAWIAJĄ STAN RZECZYWISTY PRZEDMIOTU
Po stwierdzeniu, że poziom płynu hamulcowego znacznie się obniżył i zbliża się w zbiorniczku do znaku wskazującego dopuszczalne minimum, należy wlać tyle płynu, aby jego poziom znalazł się na wysokości znaczka "maximum".
W przypadku niewidocznych oznaczeń poziomu płynu można przyjąć, że "maksimum" znajduje się nie wyżej niż 1-1,5 cm od krawędzi otworu wlewowego zbiorniczka. Jeżeli w zbiorniczku znajduje się filtr siatkowy (sitko), nie powinno się nalewać płynu więcej niż 2-3 mm powyżej dolnej płaszczyzny filtra. W żadnym przypadku płyn nie powinien dotykać pokrywki zbiorniczka!
Nie należy wlewać większej ilości płynu hamulcowego niż jest to dopuszczalne.
Eksploatacja samochodu kosztuje niemałe pieniądze, więc bardzo często przeciągamy w nieskończoność wymianę płynu hamulcowego, nie zdając sobie sprawy, że może nas drogo kosztować lub skończyć się tragedią.
Zdecydowana większość kierowców nie wykonuje obsługi serwisowej zgodnie z zaleceniami producenta, tylko wydłuża okresy między przeglądami, aby zaoszczędzić nieco pieniędzy. Bardzo często „ofiarą” oszczędności jest płyn hamulcowy, którego wymiana ciągle jest odkładana. Wielu kierowców nie wymienia płynu uważając, że jeśli poziom jest prawidłowy i hamulce działają poprawnie, to szkoda wydawać pieniądze.
Tymczasem płyn hamulcowy ulega bardzo szybkiemu starzeniu, które objawia się gwałtownym spadkiem temperatury wrzenia. A właśnie temperatura wrzenia jest najważniejszym parametrem płynu hamulcowego. Im wyższa tym lepiej. Obecnie stosowane płyny mają temperaturę wrzenia powyżej 250 st. C. Niestety, z czasem sie ona obniża, ponieważ płyn jest higroskopijny (pochłania wilgoć z otoczenia) i już po dwóch latach temperatura wrzenia może spaść nawet o połowę.
Jeśli podczas hamowania temperatura hamulców będzie wyższa niż temperatury wrzenia płynu, nastąpi jego zagotowanie, pojawią się korki parowe i skuteczność hamulców spadnie do zera. Co gorsza, nastąpi to bez żadnego ostrzeżenia.
Taka sytuacja może się przytrafić nie tylko w górach podczas zjazdu, ale nawet podczas jazdy po mieście, zwłaszcza w samochodach z automatyczną skrzynią biegów.
Producent: MOBIL MEDIC na licencji PETRO CANADA
Wystawiamy faktury VAT.