|
Kontakt
Polskie Księgarnie Specjalistyczne S.C.
Medicon - internetowa księgarnia medyczno-psychologiczna
[zasłonięte]@medicon.pl
tel./faks:058 [zasłonięte] 14
Gadu-Gadu: [zasłonięte]49838
Konto bankowe: ING BANK ŚLĄSKI o/Gdańsk 86 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]7640022 [zasłonięte] 671165 |
|
|
Doskonalenie pracy pielęgniarskiej. Edukacja, kompetencje, komunikacja, jakość.
2013 , wydanie I 363 str., okładka miękka ISBN:[zasłonięte]978-83709-44-1 |
Książka Doskonalenie pracy pielęgniarskiej. Edukacja, kompetencje, komunikacja, jakość jest skierowana głównie do studentów studiów pierwszego i drugiego stopnia kierunków Pielęgniarstwo i Położnictwo, do studentów studiów podyplomowych oraz praktykujących pielęgniarek i położnych.
" W kolejnych pięciu odsłonach (rozdziałach) zaprezentowano olbrzymie bogactwo wiedzy i informacji o pracy pielęgniarskiej, o oczekiwaniach wobec zachowań pielęgniarek i położnych w miejscu pracy, niektórych aspektach komunikacji kadry medycznej, a także pacjentów i ich bliskich, a także o technikach pomiaru jakości usługi pielęgniarskiej. Ogół tych treści przedstawiono w spoób bardzo dokładny, z dużą znajomością rzeczy. Bezspornie to duży walor recenzowanej pracy, gdyż zazwyczaj w innych pracach z tego zakresu jest zbyt wiele uogólnień i uproszczeń.
(…) W recenzowanej pracy zawarto bardzo wiele interesujących danych empirycznych o zadowoleniu pielęgniarek z wykonywanej pracy, a także czynnikach je determinujących w środowisku szpitalnym, czasie pracy i jej ekonomizacji.
(…) Dla mnie ogromną wartość stanowi część książki dotycząca niewerbalnych zachowań komunikacyjnych. Tym bardziej, że problematyka niewerbalnych zachowań komunikacyjnych w pracy lekarza czy pielęgniarki jest stosunkowo rzadko obiektem zainteresowań czy eksploracji, nie tylko przedstawicieli nauk medycznych, lecz także społecznych i humanistycznych. Tymczasem to zagadnienie jest bardzo istotne zarówno dla teorii, jak i praktyki lekarskiej i pielęgniarskiej. Już ten fakt sprawia, że recenzowana książka zasługuje na wielkie uznanie.
(…) Autorzy, jak nikt z polskich badaczy, wnikliwie i rzetelnie analizują wpływ niewerbalnych zachowań komunikacyjnych zarówno pozytywnych, jak i negatywnych – na jakość interakcji lekarz-pacjent i pielęgniarka-pacjent. Co więcej, co czynią to z uwzględnieniem najważniejszych kanałów niewerbalnej komunikacji wyrazu twarzy, kontaktu wzrokowego, dotyku, kinezjetyki, paralingwistyki i proksemiki.
(…) Wiarygodność i ogrom zawartych w recenzowanej pracy treści wynika z faktu, że Autorzy uwzględnili w swych dociekaniach, analizach i interpretacjach badawczych bardzo duży zestaw fachowej literatury, wykazali dużą sprawność w wykorzystywaniu różnych materiałów źródłowych. Książka dostarcza wielu cennych zaleceń i wskazówek, które mogą być przydatne w organizowaniu i przebiegu oraz zwiększeniu skuteczności pracy pielęgniarskiej.”
z recenzji prof. UO, dr hab. Wiesława Sikorskiego
SPIS TREŚCI
-
Opis pracy pielęgniarskiej w kategoriach wiedzy, umiejętności i zachowań
-
Oczekiwania wobec zachowań pielęgniarek i położnych w środowisku pracy
-
Wybrane aspekty komunikacji personelu medycznego. Zachowania lekarzy, pielęgniarek, pacjentów i ich bliskich w procesie komunikowania się
-
Środowisko proksemiczne komunikacji w pielęgniarstwie
-
Techniki pomiaru jakości usługi pielęgniarskiej
|
Odbiór osobisty możliwy w naszym punkcie:
Gdańsk, ul. Grota Roweckiego 4A (boczna od Kartuskiej 68)
|
|
O księgarni
Istniejemy od 1990 roku. Początkowo asortyment stanowiły książki z zakresu medycyny oraz psychologii... więcej>>
Serdecznie zapraszamy
i życzymy satysfakcji
z zakupionych u nas książek!
|
|
|