Preorientacja i orientacja zawodowa w edukacji.
aut. Daniel KUKLA
Druk: Oficyna Wydawnicza Brzesko, Warszawa 2010, s. 164
Spis treści
Wstęp
1. Wyzwania procesu globalizacji rynku edukacji i pracy dla formacji przedzawodowej.
1.1. Edukacja w dobie globalizacyjnych przemian.
1.2. Wpływ procesów globalizacyjnych na pracę człowieka.
1.3. Poradnictwo zawodowe w czasach dzisiejszych
2. Pedagog szkolny - nauczyciel jako kreator myśli pracy wśród dzieci.
2.1. Wyznaczniki pedagogicznej profesji.
2.2. Kwalifikacje i kompetencje drogą do profesjonalizmu.
3. Propedeutyczny charakter orientacji przedzawodowej.
3.1. Edukacja przedszkolna początkiem fascynacji pracą
3.2. Obszar szkoły podstawowej jako stadium wyboru zainteresowań w kręgu pracy
3.3. Obszar gimnazjalny jako stadium ku konkretyzacji kwalifikacyjnych pracy.
4. Szkolny doradca zawodowy jako weryfikator wyborów edukacyjno-zawodowych dzieci.
4.1. Wymagania kompetencyjne doradcy zawodowego.
5. Rodzina jako środowisko wspomagające decyzje edukacyjno-zawodowe dzieci i młodzieży
6. Wybrane instytucje resortu edukacji wspierające działania z kategorii wyborów edukacyjno-zawodowych
6.1. Szkolne Ośrodki Kariery i ich rola w procesie kształtowania się decyzji edukacyjno-zawodowych.
6.2. Pomoc poradni psychologiczno – pedagogicznej i jej znaczenie w procesie orientacji szkolno-zawodowej.
7. Wybrane regulacje prawne wprowadzające system doradztwa zawodowego w szkołach.
Zakończenie
Bibliografia
Zastrzegam sobie zakończenie aukcji przed czasem.