Doom 3 : Resurrection Of Evil
DOOM 3 : Resurrection of Evil to pierwsze oficjalne rozszerzenie gry Doom 3, przygotowane przez studio Nerve Software oraz id Software (John Carmack z zespołem wystąpił w roli konsultanta). Jak się okazuje, śmierć Cyberdemona oraz zniszczenie portalu prowadzącego do Piekła nie rozwiązało problemów w zlokalizowanej na Marsie bazie Union Aerospace Corporation. Gracz wcielając się w rolę bezimiennego komandosa, odzianego w zieloną zbroję, po raz kolejny musi rozwiązać problem ataku hordy potworów, zabijając głównego sprawcę całego zamieszania, Malcolma Betrugera.
Gra oferuje zupełnie nowe poziomy, kilku premierowych przeciwników oraz dwa odjazdowe środki do eksterminacji wrogiej menażerii: klasyczną strzelbę (dwururkę) i broń umożliwiającą kontrolę nad rozrzuconymi tu i ówdzie przedmiotami, zwaną Ionized Plasma Levitator, lub popularnie The Grabber. W podręcznym arsenale znalazło się też miejsce dla starożytnego artefaktu, oferującego spowolnienie czasu, zwiększającego zadawane obrażenia pięściami oraz dającego chwilową nieśmiertelność.
Bestiariusz powiększył się o następujące potwory: Bruiser – półmechaniczna istota, podobna do Mancubusa; Vulgar – klon Impa, szybszy od swego piekielnego kuzyna i bardziej śmiercionośny; The Forgotten – latające czaszki, będące nawiązaniem do Lost Souls z oryginalnego Dooma i wreszcie trzech Łowców (Hunters), mających charakter mini-bossów.
Programiści z Nerve Software dokonali również niewielkich modyfikacji trybu multiplayer. W rozgrywkach mogą wziąć udział maksymalnie cztery osoby (bezpośrednie połączenie kablowe lub zabawa przez Internet za pomocą Xbox Live), ponadto dodano cztery premierowe mapy: dwie rozgrywające się w Piekle, jedną w ruinach starożytnej, marsjańskiej cywilizacji oraz jedną w bazie.