1. Bardzo długi wstęp 5
1.1. Literatura przedmiotu 11
1.2. Zasady oceny urządzeń elektroakustycznych 17
1.3. Domowe konstrukcje urządzeń elektroakustycznych 20
2. Istota odtwarzania muzyki w domowym zaciszu 29
3. Od czego zależy percepcja dzieła muzycznego 37
3.1. Tajemnice percepcji ideowej i artystycznej 38
3.2. Tajemnice percepcji technicznej 40
4. Jakie właściwości i parametry sygnałów elektroakustycznych mają zasadniczy wpływ na jakość dźwięku 49
4.1. Charakterystyka przenoszenia 55
4.2. Wzór Friisa 62
4.3. Szumy 66
4.4. Przydźwięki 70
4.5. Nieco inne kryterium słyszalności szumów i przydźwięków 71
4.6. Zniekształcenia nieliniowe i nie tylko 74
4.7. Inne właściwości i parametry 78
5. Model aparatury elektroakustycznej 81
6. Źródła sygnałów elektroakustycznych 83
6.1. Gramofon i czarna płyta – nieidealne źródło sygnałów elektroakustycznych 84
6.2. Odtwarzacz płyt optycznych i srebrna płyta – idealne źródło sygnałów elektroakustycznych 106
6.2.1. Problem napędów odtwarzaczy 124
6.2.2. Problemy przetwarzania cyfrowo-analogowego 132
6.2.3. Opcjonalne, zewnętrzne przetwarzanie cyfrowo-analogowe 161
6.3. Inne, nieidealne źródła sygnałów elektroakustycznych 172
7. Wzmacnianie sygnałów elektroakustycznych 181
7.1. Kondycjonowanie sygnałów elektroakustycznych 184
7.1.1. Regulatory i korektory sygnałów elektroakustycznych 184
7.1.2. Nieco inny pomysł na kondycjonowanie i korekcję widma sygnałów elektroakustycznych 196
7.2. Wzmacniacze mocy sygnałów elektroakustycznych 221
7.2.1. Wzmacniacze lampowe 221
7.2.2. Wzmacniacze półprzewodnikowe 233
7.3. Zasilanie wzmacniaczy elektroakustycznych 261
7.3.1. Wewnętrzne zasilanie wzmacniaczy 262
7.3.2. Zewnętrzne zasilanie wzmacniaczy 278
7.4. Elektroakustyczne problemy z kompatybilnością elektromagnetyczną 283
7.5. Jeszcze jeden złośliwy problem 292
7.6. Synteza konstrukcji zintegrowanego wzmacniacza elektroakustycznego 295
8. Badania urządzeń elektroakustycznych 299
8.1. Przyrządy pomiarowe 301
8.2. Badania wzmacniaczy elektroakustycznych 362
8.2.1. Przykładowy obiekt badań 362
8.2.2. Badania mocy 373
8.2.3. Badania szumów, zakłóceń i zniekształceń 388
8.2.4. Badania stabilności amplitudowej i fazowej charakterystyki przenoszenia 417
8.3. Badania odtwarzaczy płyt optycznych 417
8.3.1. Badania napędów 421
8.3.2. Badania przetworników cyfrowo-analogowych 442
9. Odtwarzanie sygnałów akustycznych 457
9.1. Przesyłanie źródłowych sygnałów elektroakustycznych do wzmacniaczy 458
9.2. Przesyłanie elektroakustycznych sygnałów mocy do kolumn głośnikowych 463
9.3. Kolumny głośnikowe – ich właściwości i użytkowanie 481
9.3.1. Brzmienia akustyczne 487
9.3.2. Brzmienia muzyczne 491
9.3.3. Wybór kolumn głośnikowych 495
9.3.3.1. Zakup kolumn głośnikowych 495
9.3.3.2. Tuningowanie kolumn głośnikowych 505
9.3.4. Ustawienia kolumn głośnikowych 513
9.3.5. Problemy z pomieszczeniem odsłuchowym 517
10. Brzmienia wytwórni, czyli rekomendacje muzyczne 525
10.1. Archipel, Bravissimo!, Cantus Classic, Gebhardt, Melodram, Membran, Myto, Ponto, Testament, Walhall... 527
10.2. BIS, Chandos, Channel, cpo, Harmonia Mundi, Hyperion, MDG, naïve... 527
10.3. Brilliant Classic 528
10.4. Capriccio 529
10.5. Decca 531
10.6. Deutsche Grammophon 532
10.7. DUX 533
10.8. EMI 533
10.9. Eterna – Berlin Classic 534
10.10. Haenssler 536
10.11. Hungaroton 537
10.12. Miełodia 538
10.13. Nimbus Records 540
10.14. Orfeo 540
10.15. PentaTone 540
10.16. Philips 541
10.17. Sony 542
10.18. Supraphon 544
10.19. Telarc 545
10.20. Unitel 546
10.21. Warner Classics 547
11. Literatura, czyli rekomendacje techniczne 551