Podobnie, jak twoi rodzice, jesteś monarchą – władcą niewielkiej, miłej krainy, pełnej zielonych pól i błękitnych rzek. Jednak w przeciwieństwie do swoich rodziców masz ambicje i marzenia! Chcesz większego, wspanialszego państwa, którego pola przecina wiele rzek, a lasy są rozległe i pełne najróżniejszych gatunków drzew! Pragniesz władzy nad całym królestwem Dominion! Wszędzie wokół leżą niewielkie lenna, grody i włości, rządzone przez drobnych władyków, ledwie zdolnych do utrzymania poddanych w ryzach. Zamierzasz przynieść im cywilizacje i zjednoczyć pod jednym – własnym – sztandarem.
Lecz zaczekaj jedną chwile! Coś musi wisieć w powietrzu, gdyż kilku innych, okolicznych władców wpadło na identyczny pomysł. Rozpoczynasz zatem wyścig, by zagarnąć jak najwięcej wolnej ziemi i odeprzeć ataki konkurentów. Aby osiągnąć swój cel musisz najmować sługi, stawiać budynki, rozbudowywać zamek i napełniać skarbiec złotem. Twoi skromni rodzice nie byliby dumni, za to twoi waleczni dziadkowie od strony matki wręcz przeciwnie – byliby zachwyceni.
Gra polega na budowaniu talii. Talia reprezentuje twoje Królestwo. Zawiera zasoby, punkty zwycięstwa oraz działania, jakie możesz podjąć. Zaczynasz od niewielkiego, żałosnego zlepku posiadłości i kilku miedziaków, lecz twoim ostatecznym celem jest zapełnienie talii złotem, prowincjami, mieszkańcami oraz budowlami wzbogacającymi twój zamek oraz królestwo. W grze zwycięża osoba, która na zakończenie ma w talii największa liczbę punktów zwycięstwa.
Podstawowe informacje Liczba graczy: 2 - 4 osób
Wiek: od 10 lat
Czas gry: ok. 30 - 60 minut
Wydanie: polskie
Zawartość pudełka: * 130 podstawowych kart skarbu (60 kart miedziaków, 40 kart srebrników, 30 kart złociszy)
* 48 podstawowych kart zwycięstwa (24 karty posiadłości,12 kart powiatów,12 kart prowincji)
* 252 karty królestwa (po 10 kopii kart Biblioteka, Drwal, Festyn, Fosa, Kanclerz, Kaplica, Kopalnia, Kuźnia, Laboratorium, Lichwiarz, Milicja, Piwnica, Przebudowa, Odkrywca, Sala Obrad, Sala tronowa, Szpieg, Targowisko, Uczta, Urzędnik, Warsztat, Wiedźma, Wioska i Złodziej oraz 12 kopii karty Ogród)
* 30 kart Klątwa
* 33 karty pomocnicze do trzymania innych kart (po jednej na każdą kartę z innym tytułem oraz jedna karta śmietniska)
* 7 pustych (zapasowych) kart