Opis: W twórczości Scarlattiego można znaleźć wiele sonat, które mogłyby być skategoryzowana jako ‘melo bass’. Połączenie monodycznego figuratywnego basu i bardzo linearnej górnej partii sprawiło, że współcześni badacze na nowo odczytali ten zapis nutowy i stwierdzili, że utwory te nie były napisane na solowy klawikord, ale na połączenie instrumentu klawiszowego i innego, o wysokiej melodyczności. Są to urzekające rekonstrukcje tego "jak to mogło wtedy wyglądać", które ukazują te solowe sonaty klawiszowe w zupełnie nowym świetle.
Możliwe, że Scarlatti znał koncerty na viola d’amore Vivaldiego, jako że niektóre elementy techniki Vivaldiego zostały wykorzystane przez Scarlattiego, a jego polifoniczne utwory w pełni używają rezonansów instrumentalnych. Z pewnością utwory, a zwłaszcza K88, świetnie pasują na viola d’amore.
• Fascynująca rekonstrukcja sławnych sonat klawikordowych Scarlattiego, umiejscawiająca jedną linię melodyczne na tle ciągłego akompaniamentu.
• Wybór Viola’d’Amore jest jednocześnie naturalny i zadziwiający, jako że Scarlatti znał ten instrument bardzo dobrze, a jego dźwięk jest zachwycający.
• Zagrane przez specjalistów muzyki dawnej
|
![](http://photos04.redcart.pl/templates/images/thumb/10030/400/400/pl/0/templates/images/products/10030/15-<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span><span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>571029CD_0.jpg)
|
Rok wydania 2012 | Format 14.0x12.0cm | Objętość 0 | Nośnik główny CD-Audio | Autor Valerio Losito, Andrea Coen | Ilość nośników 1 | ISBN 502[zasłonięte][zasłonięte]19424 | Tematyka Muzyka na CD | Zawartość Domenico Scarlatti: Sonatas for viola d'amore and harpsichord I. Grave II. Allegro III. [Allegro] IV. Allegro I. Grave II. Allegro III. Grave IV. Allegro I. Allegro II. Minuetto [Primo e Secondo] I. Giga II. [Minue | Oprawa Plastikowa |
|