Warlords of Draenor piąte rozszerzenie dla gry MMORPG, zatytułowanej World of Warcraft.
Historia nakreślona w Warlords of Draenor wrzuca nas ponownie do świata Azeroth, w którym coraz częściej mówi się o wielkim konflikcie - wojnie, która odmieni losy dwóch światów. Gracze wyruszają więc do Draenor w istotnym momencie jej historii, aby walczyć ramię w ramię z największymi legendami brutalnej przeszłości Warcrafta. Pośród gęstych dżungli Draenor oraz pól pokrytych ciałami poległych bohaterowie z Azeroth będą musieli stawić czoła mitycznym czempionom draenei, potężnym klanom orków oraz przeróżnym istotom, powstałym z mieszania gatunków. Oczywiście ze względu na to, że mamy do czynienia z grą MMO, nie ma mowy o potyczkach w pojedynkę. Zawsze bowiem towarzyszom nam zastępy przyjaciół. Tylko w ten sposób da się osiągnąć zwycięstwo.
Warlords of Draenor to mnóstwo nowych wyzwań i wyższy poziom trudności. Blizzard wyciąga jednak pomocną dłoń w kierunku powracających graczy, albowiem pośród posiadanych bohaterów można wybrać jednego, który natychmiast przechodzi na poziom 90-ty. Co ciekawe, nie musi to być weteran, a także zupełnie nowy, dopiero utworzony heros.
Po przybyciu do świata Draenor czempioni Hordy oraz Sojoszu są w stanie skonstruować własny garnizon - twierdzę, którą następnie są w stanie rozbudowywać i modyfikować, zapewniając graczom miejsce wypadowe oraz takie, w którym mogą złapać oddech. W miarę postępów i powiększania Garnizonu, można rekrutować postaci niezależne, które wkroczą do naszej siedziby i pomogą gromadzić surowce, jak również wypełnią zlecone przez nas misje. Dalsze rozwijanie Garnizonu ściśle wiąże się z posiadanymi przez gracza profesjami.
Warlords of Draenor podnosi maksymalny poziom doświadczenia do 100, a na szarpiących czekają nowe strefy, instancje, raidy, scenariusze, pola bitwy i wiele innych nowości. Blizzard przebudował też system questów, które teraz zachęcają do eksploracji i zawsze serwują coś nieoczekiwanego. Wśród nowych miejsc do zwiedzenia, dostępne są:
- Frostfire Ridge - pokryte śniegiem tereny, siedziba klanu Frostwolf;
- Shadowmoon Valley - pokryte księżycowym światłem wzgórza draenei;
- Gorgrond - kanion w samym środku pustyni;
- Talador - tereny w cieniu miasta Shattrath;
- Spires of Arak - wysokie, sięgające nieba wzgórza;
- Nagrand - żyzne tereny uprawne, pośród wzgórz Nagrand;
- Tanaan Jungle - gęsta, pełna niebezpieczeństw dżungla, dom klanu Bleeding Hollow.
Warlords of Draenor wprowadza sporo nowości w systemie raidowania. Przede wszystkim teraz poziom trudności Raid Finder, Normaly, oraz Heroiczny będzie elastycznie dopasowywał się do liczby sojuszników w grupie (od 10 do 25), jak to miało miejsce w raidach typu Flexible w dodatku Mists of Pandaria. W zależności od liczebności grupy zwiększą się umiejętności, zdrowie, oraz zostawiane przez bossów przedmioty dla grupy. Najtrudniejszym wyzwaniem natomiast będą lochy dla 20 bohaterów nazwane Mythic.
Warto jeszcze wspomnieć o podrasowanej oprawie wizualnej. Deweloper poprawił bowiem modele postaci i zmienił animacje. Dzięki temu całość zachowuje równy poziom. Nie ma już różnic pomiędzy rasami udostępnionymi na początku istnienia World of Warcraft, a tymi, które trafiły do gry później, za sprawą dodatków.