Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Dodatek do oleju skrzyni biegów MolySlip 2001G

20-01-2012, 15:04
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 29.90 zł     
Użytkownik raro_2004
numer aukcji: 2050805509
Miejscowość Rumia
Wyświetleń: 20   
Koniec: 21-01-2012 14:50:20
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Najnowsze aktualności:

MOLYSLIP 2001E jest wysokiej jakości uszlachetniaczem oleju stosowanym w codziennej eksploatacji silników samochodowych w większości krajów europejskich.

MolySlip 2001E najlepiej sprawdził się w doładowanym silniku Nissana 200 SX 1.8 turbo. Niepodważalne zalety wypływają też z zimowych testów - łatwiejsze uruchamianie, brak tzw. suchego tarcia, chętnie stosowany przez firmy tuningowe. ”

-- Giełda Samochodowa

MOLYSLIP 2001E jest wysokiej jakości uszlachetniaczem oleju stosowanym w codziennej eksploatacji silników samochodowych w większości krajów europejskich.

MOLYSLIP 2001E to koloidalny roztwór dwusiarczku molibdenu (MoS2) z uzupełniającymi dodatkami, w oleju mineralnym wysokiej jakości. Nie zawiera elementów stałych, często wchodzących w skład tańszych odpowiedników, powodujących zapychanie się kanałów olejowych i filtrów.

  • chroni przed niebezpiecznym dla silnika suchym startem
  • redukuje tarcie pomiędzy poruszającymi się powierzchniami metalowymi
  • zwiększa moc! oraz przyśpieszenie samochodu
  • obniża temperaturę pracy oleju
  • Zmniejsza zużycie paliwa. Niezależne testy pokazują zmniejszenie zużycia paliwa o 5-11%
  • poprawia start silnika (nie opada wraz z olejem w czasie postoju)
  • chroni przed korozją
  • wzmaga niezawodność
  • redukuje zużycie - a co za tym idzie, wydatki na remonty
  • idealny do stosowania jako "dolewka" - można stosować go z każdym rodzajem oleju

MOLYSLIP 2001E – wiąże się z metalem nie wpływając na zmianę właściwości oleju, do którego jest dodawany. Molekuły MoS2 przylegają do powierzchni metalu tworząc ochronną warstwę. W przypadku tzw. startu suchego dostarczają smarowania, które ochroni silnik Twojego samochodu przed uszkodzeniami spowodowanymi wysoką temperaturą i zwiększonym tarciem. W przypadku nawet całkowitej utraty oleju silnikowego warstwa pozostanie na swoim miejscu zapobiegając zniszczeniu silnika.


MOLYSLIP 2001G to oparty na właściwościach dwusiarczku molibdenu smar przygotowany specjalnie do użytku w skrzyni biegów, przekładni kierownicy i systemach transmisyjnych.

MolySlip 2001 G znakomicie zadziałał w trudno przełączających się skrzyniach biegów i głośno pracujących mostach. Znacznej poprawie uległo zapinanie biegów w mechanicznych skrzyniach przekładniowych podczas niskich temperatur. ”

-- Giełda Samochodowa

Warstwa dwusiarczku molibdenu (MoS2), która formuje się na powierzchni przekładni, działa jak poduszka dla ogromnych obciążeń, które pojawiają się w przekładniach i systemach napędowych.

  • redukuje tarcie pomiędzy poruszającymi się powierzchniami metalowymi
  • zmniejsza zużycie
  • obniża temperaturę pracy oleju
  • redukuje zużycie przekładni i systemów transmisyjnych
  • wycisza pracę elementów. (np. wycisza pracę tylnego mostu)
  • usprawnia pracę skrzyni biegów
  • chroni przed korozją

MOLYSLIP 2001G pokrywa powierzchnię kół zębatych i łożysk warstwa dwusiarczku molibdenu wyciszając i ułatwiając pracę skrzyni biegów. Redukuje zużycie i przedłuża żywotność elementów skrzyni biegów.

Zamawiam dodatek do oleju skrzyni biegów i przekładni 2001G
(250 ml)
29,90 zł

Sposób użycia
Podziel zawartość butelki 50/50 pomiędzy skrzynię biegów i przekładnię. Można również wlać całą zawartość do samej skrzyni biegów lub przekładni.

Posiadamy również w ofercie zestaw Molyslip 2001E + Molyslip 2001G w cenie 54,90 zł! Sprawdź nasze pozostałe aukcje!




Teoria tarcia, oraz wspływ molibdenu na ten proces

MolySlip 2001E/G tworzy warstwę smarną dwusiarczku molibenu na powierzchniach trących się metali redukując tarcie, zmniejszając zużycie oraz temperaturę pracy.

Co sprawia, że MolySlip 2001E/G jest unkalny to fakt, że cząstezcki dwusiarczku molibdenu są wielkości : 0.3-0.5 mikrona. Ich mały rozmiar sprawia, że zapobiega to wyfiltrowaniu składnika nawet przez filtry stosowane w napędach hybrydowych, zatem zawiesina substancji pozostaje nienaruszona w obiegu.

Dwusiarczek molibdenu w MolySlip 2001E/G układa się w warstwy, do których przykłada się z rozłożony między dwoma atomami siarki atom molibdenu. Atomy siarki są niejako przyciągane do powierzchni metalowej i zostają stabilnie usadowione na każdej z siąsiaujących z sobą trących się powierzchni. Pomiędzy tymi dwoma warstwami powstają kolejne powłoki molekuł. Przyswajanie, a niejako wiązanie siarki do metalu jest bardzo silne, zaś wiązanie siarki do siarki pomiędzy dwoma atomami jest bardzo słabe, pozwalając im na swobodne przemieszczanie się. W ten sposób zapobiega się bezpośredniemu kontaktowi pomiędzy powierzchniami metalowymi, a zatem zredukowane zostaje proces tarcia. W konsekwencji lokalne ciepło, a także zużycie jest powstrzymywane a ochrona zapewniona nawet w najbardziej wymagających środowiskach, gdzie występują duże ciśnienie, czy też wysoka temperatura.



Warstwa dwusiarczku molibdenu jest w efekcie rozdzielającą warstwą bezgraniczną, lepszą od właściwości najnowszych metali, w dodatku zapewniającą niski współczynnik tarcia w granicach od 0,3 o 0,6 który zapewnia bardziej efektywne smarowanie oraz ochronę.

Skuteczność preparatu potwierdzają również badania na politechnice w Radomiu w Instytucie Eksploatacji Pojazdów i Maszyn.

Wprowadzenie dodatku Molyslip 2001 G do oleju przekładniowego Hipol powoduje jednoznaczny i korzystny wpływ na wartość współczynnika tarcia. Korzystny wpływ dodatku zwiększa się wskutek docierania, co powinno mieć odpowiedni skutek podczas eksploatacji. Przedstawione wyniki badań upoważniają do zalecenia stosowania dodatku Molyslip 2001 G do olejów przekładniowych.

Przedstawiamy Państwu wyniki badania wykonanego przez Plitechnikę w Radomiu w Instytucie Eksploatacji Pojazdów i Maszyn. (pełny dokument na dole strony).

" Wprowadzenie dodatku Molyslip 2001 G do oleju przekładniowego powoduje jednoznaczny i korzystny wpływ na wartość współczynnika tarcia. Korzystny wpływ dodatku Molyslip 2001 G zwiększa się wskutek docierania co powinno mieć odpowiedni skutek podczas eksploatacji węzła samochodu (przekładni głównej, czy skrzyni biegów).

Wnioski z przeprowadzonych badań:


1. Podczas docierania współczynnik tarcia oleju przekładniowego zmniejsza się, czyli poprawia się jego charakterystyka tribologiczna.

2. Wprowadzenie dodatku Molyslip 2001 G do oleju przekładniowego wykazuje bardzo korzystny wpływ dodatku na charakterystyki tribologiczne oleju.

3. Docieranie węzła z olejem zawierającym badany dodatek powoduje dodatkowy bardzo korzystny wpływ na wartość współczynnika tarcia. "

Badanie Molyslip 2001G

" Przedstawione wyniki badań upoważniają do zalecenia stosowania dodatku Molyslip 2001 G do olejów przekładniowych. "

Pobierz pełny dokument


Badanie #2

Badania prowadzono przy wymuszeniach zbliżonych do występujących w węzłach tarcia smarowanych olejem silnikowym. Oznacza to zachodzenie podobnych procesów w węźle maszyny MT-1 oraz w węzłach samochodu smarowanych olejem silnikowym.

Na podstawie przeprowadzonych badań można zauważyć, że:

1. Zużycie próbek stalowych w węźle smarowanym olejem silnikowym zawierającym dodatek
Molyslip 2001 E jest znacznie mniejsze, niż podczas smarowania węzła olejem handlowym bez tego dodatku.

2. Docieranie węzła maszyny MT-1 kończy się szybciej, jeżeli węzeł smarowany jest olejem zawierającym badany dodatek.

3. Opory tarcia (mierzone jako współczynnik tarcia) są zbliżone, ale po docieraniu są nieco niższe jeżeli węzeł tarcia smarowany jest olejem z dodatkiem Molyslip 2001 E.
Oznacza to, że podczas powstawania eksploatacyjnej warstwy wierzchniej wg równania (1), występuje synergizm, czyli korzystne współdziałanie dodatku Molyslip 2001 E dodatkami zawartymi w oleju silnikowym.

"Przeprowadzone badania upoważniają do wnioskowania, że dodatek Molyslip 2001 E wprowadzony w zalecanej ilości do olejów silnikowych zmniejszy zużycie węzłów tarcia silnika oraz przyspieszy docieranie węzłów."

Pobierz pełny dokument



Skuteczność dodatku Molyslip potwierdzają zarówno badania naukowe, pozytywne opinie od użytkowników, jak i testy wykonywane na hamowni samochodowej.

To właśnie takie testy uwidaczniają prawdziwą skuteczność preparatu, gdyż obrazuje on nam wyniki testu wykonane w środowisku i w warunkach do jakich jest przeznaczony.

Dla testu wybraliśmy samochód Volkswagen Polo 1.2 12V z 2003r. z przebiegiem 50 000km.


Dodatkowo zainstalowaliśmy instalację gazową, by porównać jego działanie zarówno w przypadku silnika napędzanego benzyną, jak i gazem płynnym LPG. Dla każdego rodzaju paliwa wykonany został osobny test.

Po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów i wykonaniu testu ponownie na hamowni (test nr. 1 i 2) auto charakteryzowało się lepszymi parametrami.

Dzięki zastosowaniu dodatku Molyslip moc testowanego samochodu VW Polo 1.2 12V zwiększyła się o 10%



Pobierz pełen dokument wraz z wykresami.


Teoria poparta została testem magazynu "Giełda Samochodowa"

Dość ciekawe były uwagi po zastosowaniu MolySlip 2001E w niskich temperaturach. Silniki o dość dużym przebiegu bez problemu zapalały przy temperaturze -24 st. Celsjusza nie absorbując przy tum zbytnio rozrusznika i akumulatora. Co więcej, zimą pracowały stabilnie na niskich obrotach, nie dymiły jak inne niemodyfikowane motory i znacznie szybciej osiągały optymalną temperaturę pracy.


Kolejna zauważalna różnica po zastosowaniu MolySlip 2001 E w bardzo wysilonej jednostce Nissana 200 SX 1.8 Turbo, to odczuwalny przyrost mocy po uruchomieniu turbosprężarki Garrett T15 i znaczne wyciszenie jej pracy. Naszym zdaniem to największy atut zastosowanego preparatu. Nieznacznie wzrosło ciśnienie doładowania turbiny, co w przełożeniu na przyspieszenie i prędkość maksymalną zaowocowało przyrostem o ok. 5÷8 proc. Turbina, która po remoncie I zakresu "wykręciła" 120 tys. km, jest nadal w nienagannym stanie technicznym i nie posiada śladów zużycia


Ciekawą zależność zaobserwowano też w Primerze 2.0 zasilanej gazem LPG. Od chwili stosowania MollySlip 2001E jej właściciel nie musi wymieniać uszczelki pod głowicą z regularnością szwajcarskiego zegarka. Po przejściu na Pennzoil Performax SAE 5W/40, zastosowaniu preparatu i przejechaniu ponad 50 tys. km na gazie LPG nie zauważono przegrzewania się jednostki napędowej, dość znacznie poprawiła się też diagnostyka silnika, zmalała zawartość węglowodorów HC. W Alfie Romeo 145 1.6 LPG też znacząco spadła zawartość HC z 400 do 220 [ppm], a silnik typu bokser nie zużywa oleju silnikowego i ma znacznie bardziej równą pracę biegu jałowego. Po zastosowaniu oleju Pennzoil Performax SAE 5W/40 i dodatku MolySlip nieznacznie wzrosła moc i przyspieszenie 8-zaworowego silnika. Obniżył się także poziom hałasu.


Redakcyjne testy obejmowały również przebadanie preparatu MolySlip 2001G w skrzyniach biegów i tylnych mostach: Polonez Caro, Nissan Almera II, Fiat Punto. Tu osiągnięto bardzo obiecujące rezultaty, przekonujące użytkownika o celowości zastosowania omawianego dodatku do przekładni zębatych. I tak, Almera II rocznik 2001 miała zimą problemy z włączaniem wstecznego biegu. Od nowości w 5-biegowej skrzyni znajdował się olej na bazie syntetycznej TEXACO Geartex S4 75W-90, który nie ułatwiał pracy w temperaturze -7 stopni Celsjusza i niższej. Dodanie 50 ml MolySlip 2001G znacząco poprawiło komfort zapinania biegu wstecznego. Jeszcze lepsze efekty osiągnięto w 5-biegowej skrzyni Punto 1.1 SX, cierpiącej na chroniczne trudności w wybieraniu II i wstecznego biegu. Po zastosowaniu innego oleju Quaker State Synquest 75W-90 i 5 proc. dodatku Moly - problem zniknął bezpowrotnie.


W oparciu o przeprowadzone testy praktyczne i badania laboratoryjne można stwierdzić, iż przedstawione preparaty wpływają na trwałość i niezawodność działania węzłów tarcia. Niepodważalne korzyści wynikają też podczas tarcia mieszanego (np. przy rozruchu zimą, przy dużych naciskach i małej prędkości ruchu względnego smarowania elementów). Tak czy owak, najlepsze jednak wyniki osiągnięto w silnikach wysilonych z turbodoładowaniem, jak również w skrzyniach biegów i tylnych mostach zalanych olejami mineralnymi.


Od początku 2007r. zespół rajdowy INTER-JAR w swoich samochodach zastosował środki MOLYSLIP. (Jarosław Dąbrowski - prezes zespołu rajdowego INTER-JAR

“zarówno środek 2001E jak i 2001G świetnie sprawdziły się w rajdowych warunkach, gdzie jak wiadomo silnik i skrzynia biegów są poddawane ekstremalnym obciążeniom. Na odcinku specjalnym silnik pracuje cały czas na maksymalnych obrotach, wykonuje się setki zmian biegów, po zastosowaniu środków MOLYSLIP zarówno w skrzyni jak i w silniku żywotność tych elementów zwiększyła się dwukrotnie. Wcześniej silnik i skrzynieremontowaliśmy co dwa rajdy, teraz wystarczy jeden do dwóch przeglądów w trakcie sezonu co zmniejsza znacząco koszty eksploatacji i przygotowania samochodu do rajdu”.



Nie znam firmy "MolySlip", powinienem jej zaufać ?
Dlaczego potrzebuję dodatek do oleju ?
Do jakiego oleju moge stosowac preparat ?
Czym różni się MolySlip 2001E od MolySlip 2001G ?
Czy stosowanie preparatu jest bezpieczne ?
Czy MolySlip to modyfikator oleju ?
Jak szybko mogę spodziewać się efektów uzycia preparatu ?
Czym jest dwusiarczek molibdenu ?
Dlaczego dodatek jest tak niezbędny przy suchym starcie ?
Czy stosowanie preparatu zmniejsza zużycie paliwa?
Jakie inne korzyści daje stsowanie prepratu ?
Czy mogę użyć preparatu w nowym aucie ?
Czy preparat powinien być używany w autach z dużym przebiegiem ?
Czy preparat powinien być stosowany w skrzyniach biegów i przekładniach ?
Czy dostępne w wielu sklepach chemiczne dodatki można uznać jako dobre środki smarne ?
Czy warto używać preparatu jeśli wymieniam olej co 5000 km ?
Czy preparat pomoże w przypadku głośnej pracy tylnego mostu ?
Czy preparat MolySlip pomoże uniknąć zacinania zaworów i popychaczy ? Stosuję już inne chemiczne dodatki, takie jak np. teflonowe. Czy mogę użyć MolySlip ?
Czy stosując preparat MolySlip mogę rzadziej wymieniać olej ?
Czy stracę gwarancję producenta samochodu, jeśli zastosuję preparat ?
Dlaczego producenci olejów nie zawarli dodatku MolySlip, czy tez dwusiarczku molibdenu w swoich produktach ?
Jaka jest różnica między dwusiarczkiem molibdenu a teflonem, w znaczeniu środka smarnego ?
Jaka jest różnica, między dwusiarczkiem molibdenu a grafitem ?
Dlaczego wielkość cząsteczki substancji smarującej jest tak ważna ?
Czy MolySlip nadaje sie do samochodów rajdowych ?
Dlaczego mój olej wygląda na brudny po zastosowaniu preparatu ?


Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się znami (email)

Nie znam firmy "MolySlip", powinienem jej zaufać ?
Firma MolySlip Atlantic to firma z wieloletnim doświadczeniem. Jej produkty znane są na całym świecie. Środki smarne tej firmy chronią najbardziej strategiczne parki maszynowe wielu wielkich firm. W asortymencie firmy jest cała gama produktów takich jak: smary specjalistyczne, jak też i pasty. Większość produktów oparta o dwusiarczek molibdenu. W Polsce autoryzowanym przedstawicielem jest firma RATO, a cały asortyment dostępny jest na firmowym portalu < http://www.dlamechanika.com > zaś odbiorcami są kopalnie, huty, fabryki, czy też warsztaty. Świadczy to tylko pozytywnie o jakości produktów firmy MolySlip Atlantic !

Jeśli chodzi o MolySlip 2001E i 2001G - są szeroko stosowane przez warsztaty, firmy tuningowe. Niedużym zaskoczeniem dla nas jest również niedawno ujawiony fakt, że jest on stosowany w Formule 1.

MolySlip to stosowany na całym świecie produkt, za którym stoi firma z doświadczeniem, a więc można mu całkowicie zaufać.


Dlaczego potrzebuję dodatek do oleju ?
Zjawisko suchego startu występuje w chwili startu silnika gdy nie ma wystarczającej ilości oleju w punktach smarnych. Pompa silnika, po starcie dostarcza olej z opuźnieniem i do momentu uzyskania minimalnego ciśnienia następuje zjawisko szkodliwego tarcia które jest przyczyną przyśpieszonego zużycia mechanizmów. Można to ograniczyć umieszczając cienką warstwę molbdenu na metalowych powierzchniach trących. Cząsteczki dwusiarczku molibdenu mają zdolnosc przylegania do metalu i w czasie cyrkulacji w obiegu smarnym wnikają w powierzchnie wspópracujących części.


Do jakiego oleju moge stosowac preparat ?
Oczywiście. Można stosować preparat z każdym rodzajem oleju.


Czym różni się MolySlip 2001E od MolySlip 2001G ?
Oba produkty oparte są o dwusiarczek molibdenu. Różnią się strukturą oraz składnikami dodatkowymi tak, by dostosować się do środowiska pracy, w którym będą pracować.


Czy stosowanie preparatu jest bezpieczne ?
Stosowanie preparatu jest całkowicie bezpieczne i potwierdzone testami.


Czy MolySlip to modyfikator oleju ?
MolySlip nie jest moyfikatorem oleju. Nie zmienia on jego właściwości, przez co jest całkowicie bezpieczny. Na rynku dostępnych jest wiele modyfikatorów, które nie przynoszą pożądanych rezultatów, a momentami przynoszą efekt odwrotny, często niepożądany przez właściciela auta.


Jak szybko mogę spodziewać się efektów użycia preparatu ?
Efekty powinny być widoczne wkrótce po wlaniu preparatu, jednakże dla pełnego rozmieszczenia się preparatu w elementach potrzeba czasu, a więc pracy tych elementów . Efekt w pełni powinien być widoczny najpóźniej po przejechaniu kilkuset kilometrów.


Czym jest dwusiarczek molibdenu ?
Dwusiarczek molibdenu (MOS2) jest minerałem występującym w przyrodzie i wydobywanym w różnych częściach świata. Jest on wysoko udoskonalony i przetwarzany do wielkości 0,5 mikrona, dzieki czemuk może zostać użyty jako środek smarny. Posiada on takie właściwości, iż jest w stanie wytrzymać naciski rzędu 285 kg/mm2. Jego struktura chemiczna jest stała i ma bardzo niski współczynnik tarcia (0.05 do 0.09) w przypadku formy proszkowej, oraz wytrzymuje temperaturę ponad 1093 st.C. Wszystkie te właściwości przyczyniają się do tego, że zmniejsza on tarcie, temperaturę pracy oraz zużycie.


Dlaczego dodatek jest tak niezbędny przy suchym starcie ?
O suchym starcie silnika mówimy, zostaje on odpalony po kilkunastogodzinnej przerwie w pracy. Podczas tego przestoju, olej zwykle ścieka z elementów silnika i zostaje umieszczony na nich chwilę po uruchomieniu silnika. Do tego momentu, zaraz po uruchomieniu silnika następuje szkodliwe tarcie, gdyż ochrona elementów jest zredukowana do momentu, gdy olej zostanie wpompowany z powrotem i nastąpi jego obieg. Właśnie w fazie po uruchomieniu silnika następuje jego największe zużycie. Można temu zapobiec umieszczając warstwę molibdenu.


Czy stosowanie preparatu zmniejsza zużycie paliwa ?
Niezależne testy potwierdzają zmniejszenie zużycia paliwa do 12%. Pojedyncze opinie pokazują nawet i większe oszczędności. Nie można zakładać tak wielkich oszczędności w każdym przypadku, jednakże z całą stanowczością możemy zagwarantować, dodatni stosunek zakupu kosztu do oszczędności w zużywaniu paliwa po jego zastosowaniu. Wiąże się to ze znacznie zmniejszonym tarciem, co za tym idzie elementy działają sprawniej i można przejechać więcej kilometrów na baku paliwa.


Jakie inne korzyści daje stsowanie prepratu ?
Podstawową korzyścią jest zmniejszone tarcie. W dalszej kolejności powoduje to zmniejszenie paliwa, obniżenie temperatury pracy elementów, wolniejsze ich zużywanie, zredukowana emisja szkodliwych substancji do atmosfery oraz zwiększona moc.


Czy mogę użyć preparatu w nowym aucie ?
MolySlip 2001E nie powinien być używany w nowym samochodzie, z przebiegiem mniejszym niż około 2000 km. Wiąże się to z faktem, że w fazie tej następuje docieranie elementów i nie wolno w tym czasie stosować dodatków.


Czy preparat powinien być używany w autach z dużym przebiegiem ?
Tak, powinien on dodatkowo wydłużyć żywotność auta, jednakże nie należy stosować preparatu jako lekarstwo na istniejące problemy. Preparat powinien być stosowany podczas całego cyklu życia auta.


Czy dostępne w wielu sklepach chemiczne dodatki można uznać jako dobre środki smarne ? Czy dostępne na rynku w wielu sklepach chemiczne dodatki można uznać jako dobre środki smarne ?
Z reguły nie. Większośc tych chemicznie wytworzonych produktów przedstawia się jako poprawiacze lepkości, wzmacniające, czy też oczyszczające (lub też pełniące inne funkcje), jednakże nie mają one właściwości osadzania się i ochrony elementów.

Czy preparat powinien być stosowany w skrzyniach biegów i przekładniach ?
Jak najbardziej tak. Wycisza on oraz usprawnia pracę wszelkich przekładni, tylnich mostów. Neleży pamiętać, że w tym przypadku należy użyć MolySlip 2001G. Uwaga: Nie należy stosować preparatu w automatycznych skrzyniach biegów.


Czy mogę użyć środek z olejem syntetycznym ?
Tak. Oleje syntetyczne zostały stworzone z myślą o dłuższej żywotności i mają bardzo wysoką odporność na temperaturę, mają czasami niższe siły ścinające. Dwusiarczek molibdenu ma siły ścinające w granicach 142 kg/mm2, a co za tym idzie, jest idealnym dodatkiem do oleju syntetycznego.


Czy warto używać preparatu jeśli wymieniam olej co 5000 km ?
Dwusiarczek molibdenu używa oleju jako nośnika do cyrkulacji i osadza się na powierzchniach w których jest wysokie ciśnienie oraz wysoka temperatura (a więc tarcie). Gdy już tylko preparat osadzi się na powierzchniach (po około 2 godzinach pracy silnika) - nawet w przypadku całkowitego wycieku oleju chroni on silnik nawet do kilku tysięcy kilometrów. Zalecamy jednak dodawać preparat co około 10000km, lub też gdy wymieniany jest olej.


Czy preparat pomoże w przypadku głośnej pracy tylnego mostu ? Tak, należy zastosować MolySlip 2001G. Należy jednak pamiętać, że w przypadku poważnych mechanicznych uszkodzeń, należy udać się do mechanika.


Czy preparat MolySlip pomoże uniknąć zacinania zaworów i popychaczy ?
Tak, chociaż nie jest to jego podstawowa funkcja. Regularne użycie 2001E i regularne wymiany oleju pozwolą uniknąć tego problemu.


Stosuję już inne chemiczne dodatki, takie jak np. teflonowe. Czy mogę użyć MolySlip ?
Tak, można użyć, jednakże dla uzyskania pełnego rezultatu najlepiej przed zastosowaniem wykonać czyszczenie wewnętrzne silnika.


Czy stosując preparat MolySlip mogę rzadziej wymieniać olej ?
Zalecamy dokonywać wymiany oleju zgodnie z zaleceniami producenta niezależnie, czy jest lub nie jest stosowany dodatek MolySlip, lub też inne.


Czy stracę gwarancję producenta samochodu, jeśli zastosuję preparat ?
Nie. Dodatek MolySlip korzysta z oleju tylko i wyłącznie jako nośnika by móc dostać się w miejsca, gdzie nastąpi utworzenie warstwy ochronnej. Dodatek Molyslip 2001E oraz 2001G nie zmieniają w żadnym stopniu właściwości zastosowanego oleju.


Dlaczego producenci olejów nie zawarli dodatku MolySlip w swoich produktach ?
Ich produkty są stworzone, wg. specyfikacji producentów aut. Zawarcie dwusiarczku molibdenu w ich produktach zwiększyłoby cenę i sprawiło iż ich produkty są mniej cenowo konkurencyjne. Są oni nastawieni na uwzględnianiu specyfikacji i spełnianiu założeń producentów, niż na ulepszaniu preparatu w celu zwiększenia wydajności oraz wydłużeniu żywotności.


Jaka jest różnica między dwusiarczkiem molibdenu a teflonem, w znaczeniu środka smarnego ?
Oba środki są bardzo śliskie. Dwusiarczek molibdenu, czy też sam molibden jest naturalnie występującym obojętnym mineralizacji który wytrzymuje obciążenie rzędu 281 kg/mm2, podczas gdy wytwarzany chemicznie teflon wytrzymuje nacisk rzędu 0,25 kg/mm2. Dwusiarczek molibdenu jest efektywny do temperatur rzędu ponad 1093 st.C. (punkt, w którym zaczyna topnieć), zaś teflon juz przy temperaturze 343 st.C. zaczyna wytwarzać szkodliwy gaz. Część tego gazu nieodwracalnie obejmie pierścienie. Dodatkowo cząsteczka teflonu jest niespójna i zwykle zbyt obszerna by utrzymać się w obiegu oleju. Teflon ma w zwyczaju ścinać się w wysokich temperaturach, stwarzając niebezpieczeństwo zapychania kanałów olejowych, lub też osadzania się na ich ściankach.


Jaka jest różnica, między dwusiarczkiem molibdenu a grafitem ?
Grafit, tak jak molibden jest minerałem wydobywczym. Jest on jednakże swojamim wypełniaczem i nie można porównywać stopnia jego osadzania się, jak w przypadku dwusiarczku molibdenu. Grafit jest minerałem o niskim tarciu - również jest cząsteczki mogą być relatywnie małe. Jednakże, nie jest on w stanie wytrzymać takich nacisków jakie potrafi znosić molibden, a zatem zużywa się szybciej i jego żywotność jest znacznie krótsza.


Dlaczego wielkość cząsteczki substancji smarującej jest tak ważna ?
Większe cząsteczki wydostaną się z obiegu i ostatecznie znajdą się w misce olejowej. Te, które zostaną w obiegu dodatkowo mogą zostać wyfiltrowane przez filtr oleju, a nawet go zatkac. Niektóre filtry oleju na rynku mają możliwość filtrowania cząsteczek do min. 5 mikronów. Cząsteczka preparatu MolySlip jest wielkości 0,5 mikrona, zatem jest to gwarancja tego, że nie zostanie w filtrze oleju i spełni swoją rolę.


Czy MolySlip nadaje sie do samochodów rajdowych ?
Tak!. Niezależne testy pokazały, że dodatek MolySlip 2001E redukuje wzrost temperatury pracy oleju oraz wody o 10% i więcej w zmożonej pracy silnika przy długim czasie pracy oraz wysokich obrotach. Również MolySilp dzięki swoim właściwościom przewyższa tradycyjne substancje smarujące, które w niskich ciśnieniach i wysokiej temperaturze tracą swoje właściwości. Własnie w testach na bardzo obciążonym silniku MolySlip 2001E pokazuje swoją olbrzymią przewagę.


Dlaczego mój olej wygląda na brudny po zastosowaniu preparatu ?
Kolor preparatu MolySlip jest ciemno szary/czarny. Gdy zostaje zmieszany z olejem, a więc pracuje razem z nim w obiegu, ten drugi również przybiera podobną barwę. Wymiana oleju następować powinna na podstawie przebiegu i zużycia, a nie koloru.



Bardzo chętnie odpowiemy na wszystkie pytania. Proszę wybrać wygodną dla siebie formę kontaktu.

RATO
ul. Dolna 2b
84-230 Rumia
Telefon: (+48)58 [zasłonięte] 72
Email: [zasłonięte]@rato.pl
Fax: (+48)58 [zasłonięte] 70


Produkt można odebrać osobiście. W innym przypadku towar wysyłamy paczką.
Istnieje możliwość wystawienia faktury VAT. Należy pamiętać o podaniu danych firmy oraz numeru NIP.

Zapraszamy również na naszą stronę www.molyslip.pl



RATO | 84-230 Rumia ul. Dolna 2b | tel: 0 58 [zasłonięte] 72 | fax: 0 58 [zasłonięte] 70 | [zasłonięte]@rato.pl