Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Docieranie i regulacja nowego silnika lub modelu

18-01-2012, 22:25
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 70 zł     
Użytkownik TurboRC
numer aukcji: 2042831698
Miejscowość Kęty
Wyświetleń: 70   
Koniec: 21-01-2012 10:34:24
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

turborc

 



Docieranie i regulacja nowego silnika lub modelu

Docieranie silnika odbywa się na naszym paliwie przez doświadczonego modelarza pracującego w naszym serwisie. Po dotarciu, silnik zostaje wyregulowany. Klient dostaje gotowy do jazdy model.





Jest wiele sposobów docierania silnika. Zasada jednak jest ta sama - podczas docierania silnika, jego części mają się tak dopasować, aby mogły pracować wydajnie i gładko w każdym przedziale temperatury i obrotów do których silnik został stworzony.

Pierwsze trzy zbiorniki paliwa spalone podczas docierania są najważniejsze dla nowego silnika. Początkowe docieranie silnika ma ogromny wpływ na jego późniejsze osiągi i żywotność. 

1. Na początku musimy ustawić w gaźniku wolne obroty silnika, to znaczy poziom do którego przepustnica będzie się zamykała. Ustawiamy to śrubą która nie jest odpowiedzialna za skład mieszanki paliwo/powietrze a jedynie tą wyznaczającą granicę zamknięcia przepustnicy. Upewniwszy się że przy zamkniętej przepustnicy wciąż jest przerwa na około 1mm, możemy rozpocząć dalsze czynności.

2. Obie iglice (od wysokich i niskich obrotów) domyślnie ustawione są na tzw. Basic setting (ustawienia wyjściowe). To znaczy że jest to takie ustawienie gaźnika w którym jest bezpiecznie rozpocząć docieranie (mieszanka jest bogata, silnik ma bardzo dobre smarowanie) lub ponownie rozpocząć regulację dotartego silnika.

Jeśli nie jesteście pewni tych ustawień, możecie sami je nastawić. Iglicę od wysokich obrotów (high speed needle) dokręcamy do końca, uważając na to aby nie popsuć, aż poczujemy wyraźny opór. Odkręcamy ją teraz na trzy pełne obroty śrubokrętu i mamy ustawione.

3. Z ustawioną przepustnicą na 1mm i iglicą wysokich obrotów w pozycji podstawowej uruchom silnik. W tym czasie bardzo uważnie obserwuj pracę silnika. Jeśli jego obroty (przy zamkniętej przeputnicy na 1 mm) są wyższe niż 3000 obrotów na minutę ustaw iglicę niskich obrotów na bogatszą mieszankę (low speed needle) przekręcając ją w lewo o 1/8 obrotu lub do osiągnięcia przez silnik niskich obrotów. Daj silnikowi chwilę aby mógł się przestawić na nową mieszankę i dalej obserwuj. Jesli silnik chodzi na niskich obrotach i się nie dławi, wszystko jest w porządku. Jeśli silnik dławi się to znaczy że iglica niskich obrotów jest ustawiona na zbyt bogatą mieszankę (dostaje za duzo paliwa). Poprawisz to przekręcając ją w prawą strone o 1/ obrotu. Ustawiając iglicę w pozycji wyjąciowej zawsze miej na uwadze smarowanie silnika, tak więc jak najbogatsze ustawienia (dym i nie spalone paliwo wydobywają się z tłumika)

4. Gdy silnik chodzi dobrze na niskich obrotach otwórz na chwilę przepustnicę i upewnij się że na wysokich obrotach również ma zapewniony ten komfort. Będąc pewnym iż silnik jest ustawiony na bardzo bogatą mieszankę, pozwól mu pracować na wolnych obrotach przez następne 20 minut.

UWAGA:

Możliwe, że podczas pierwszych 20 minut będziecie musieli zostawić grzałkę podłączoną do świecy aby silnik mógł chodzić pewnie i równo w tych bogatych ustawieniach. Chodzi o to aby utrzymać silnik na chodzie przez 20 minut. Obserwujcie temperaturę silnika. Jeśli przekroczy 110 stopni Celsjusza natychmiast zatrzymajcie silnik i pozwólcie mu ostygnąć.

1. Po 20 pierwszych minutach możemy zabrać się do dalszej roboty. Silnik ostygł, odpalamy go ponownie i dajemy chwilkę aby pochodził (2-3 minuty). Teraz jeździmy modelem w tą i z powrotem po gładkiej nawierzchni dodając delikatnie gazu (nie więcej niż 50%). Silnik powinien chodzić wciąż na bogatych ustawieniach a model będzie się wolno zbierał i nie będzie zbyt szybki. Dodatkowo, z tłumika będzie wydobywało się dużo dymu i oleju. Jeśli mieszanka jest zbyt bogata, model nie chce jeździć, podkręć iglicę wysokich obrotów (high speed needle) o 1/8 obrotu w prawo. Tak spalasz kolejne 2 zbiorniki paliwa.

2. Teraz kolejny zbiornik paliwa (trzeci) spalasz w podobny sposób ale tym razem możesz otwierać przepustnicę na 100%. Gdy silnik osiągnie swoje najwyższe obroty, trzymasz przepustnicę otwartą przez 2 sekundy i puszczasz. Przy końcu zbiornika możesz wydłużyć ten czas do 4 sekund.

3. Po wypaleniu trzeciego zbiornika możemy rozpocząć regulowanie składu mieszanki. Zawsze regulację silnika zaczynamy od iglicy wysokich obrotów. Napełniamy zbiornik, odpalamy silnik i go rozgrzewamy. Teraz rozkęcamy model do 100% obrotów i obserwujemy jak jeździ. Zatrzymujemy model i przekręcamy iglicę wysokich obrotówo 1/8 obrotu w prawo. Ponownie rozpędzamy model. w tym momencie osiągi silnika będą znacznie lepsze a jego dźwięk jeszcze ładniejszy. Ponownie zatrzymujemy model i podkręcamy iglicę o kolejne 1/8 obrotu w prawo. Znów osiągi będą lepsze. Powtarzamy tę procedurę do momentu aż nie będzie wzrostu wydajności (w wysokim przedziale obrotów, głównie chodzi tutaj o topowa prędkość). Błękitny dym na pełnych obrotach świadczy o tym że silnik jest wciąż smarowany, brak dymu z układu wydechowego świadczy o zbyt ubogiej mieszance. Teraz obserwuj pracę silnika na wysokich obrotach i upewnij się że silnik nie przekracza 110 stopni. Jesli model osiąga topową prędkość a silnik sie nie grzeje, nie gaśni i ma błękitne spaliny, wszystko jest dobrze i iglica jest ustawiona. Jeśli się grzeje wzbogać mieszankę przekręcając iglicę w lewo. Jeśli już jesteś pewien że ustawienie mieszanki wysokich obrotów jest poprawne, dla bezpieczeństwa przekręć iglicę o 1/8 obrotu w lewo (w ten sposób wzbogacisz mieszankę o troszkę, dając silnikowi margines bezpieczeństwa).

UWAGA:

Jeśli silnik będzie ustawiony zbyt ubogo (iglica za mocno wkręcona), nie będzie gładko przyspieszał oraz będzie się przegrzewał co znacznie obniży jego żywotność lub może doprowadzić do jego zatarcia z braku smarowania.

1. Teraz gdy iglica odpowiedzialna za wysokie obroty została ustawiona, mozemy zabrać się do regulacji drugiej, odpowiedzialnej za niskie obroty (Low Speed Needle). Pracujący silnik (rozgrzany) sprowadzamy do niskich obrotów (odpuszczamy całkowicie gaz) i pozwalamy mu tak pracować prze okolo 5 sekund. Jest to bardzo ważną rzeczą aby upewnic się że przepustnica przy zamknietym gazie ma 1mm przerwy. Naciśnij gaz i obserwuj zachowanie modelu. Jeśli model w dolnym przedziale obrotów (0-25%) podczas startu bardzo mocno kopci oraz słabo przyspiesza oznacza to iż iglic dolnych obrotów ustawiona jest zbyt bogato. Przekręć iglicę o 1/8 obrotu w prawo i ponownie obserwuj przespieszenie modelu. Teraz bęzie lepiej. Powtarzaj tak do momentu az model będzie sie dobrze zbierał a silnik będzie miał wtedy słabe smarowanie i może ulec zniszczeniu. Przy dobrze wyregulowanej iglicy niskich obrotów model szybko się zbiera a z tłumika wydobywa się błękitny dym. Przy zbyt ubogiej mieszance silnik może przerywać, gasnąć, nierówno startować.

2. Niektórzy proponuja jeszcze inną metodę na ustawienie iglicy niskich obrotów:

odpal silnik, rozgrzej go do normalnej temperatury pracy (90-120 stopni). Przy odpuszczonym gazie ściśnij przewód z paliwem idącym do gaźnika i słuchaj jak pracuje. Jesli silnik zatrzymuje pracę bez wczesniejszego przyspieszenia obrotów, iglica ustawiona jest zbyt ubogo. Jeśli silnik zanim zgaśnie zaczyna się wkręcać na bardzo wysokie obroty, iglica ustawiona jest zbyt bogato. Jesli silnik przed zgaśnięciem przyspiesza nieznacznie, iglica ustawiona jest poprawnie.




RATY W ŻAGLU

Oferujemy Państwu Raty w firmie Żagiel. Jeżeli jesteś zainteresowany ratami na jakikolwiek przedmiot znajdujący się na naszych aukcjach napisz do nas maila, lub skontaktus się z nami telefonicznie.

JAK KUPIĆ NA RATY ??





Od  lat z sukcesami zajmujemy się  zdalnie sterowanymi i elektronicznymi modelami. To  nasze hobby i pasja, któremu poświęciliśmy mnóstwo czasu. Mamy w tej branży naprawdę duże doświadczenie. Na allegro jesteśmy stosunkowo niedawno, lecz poza samą sprzedażą oferujemy Ci serwis oraz pomoc techniczną, która zawsze pomoże. Jesteśmy legalnie działającym sklepem. Gwarantujemy fachową pomoc oraz expresową wysyłke towaru.





MAPKA DOJAZDU




Przy wpłacie na konto

TURBORC
ul. Krakowska 7
32-650 Kęty

ING BANK ŚLĄSKI
91 1050 1113 1000 0022 5343 5206

Na każdy zakupiony towar 

kupujący otrzymuje paragon. 
Na życzenie wystawiamy 

faktury VAT

Jeżeli chcesz otrzymać 
fakturę, po zalicytowaniu 
prześlij wszystkie niezbędne 
dane do wystawienia faktury 
(konieczny NIP)

Każdy klient przed zakupem

zobowiązuje się do przeczytania
strony "o mnie" i  zapoznania się
dokładnie z regulaminem naszych
aukcji i panujących na nich
zasadami.

Na życzenie 
klienta wystawiamy FAKTURĘ 
VAT !. Klient orzymuje paragon, 
który równocześnie staje się 
gwarancją zakupionego 
przedmiotu !. Przed zakupem 
zapoznaj się z warunkami 
sprzedaży "O mnie" !.
Po dokonaniu zakupu na naszych
 aukcjach prosimy o maila 
powierdzające
go chęć zakupu !
Paczki wysyłamy kurierem
 "Siódemka"