Książka Raya Immelmana to powieść biznesowa o wartkiej, obfitującej w nagłe zwroty akcji i ciekawej, pouczającej fabule. Jej główny bohater, Greg Wright, musi sprostać postawionemu przed nim nieoczekiwanie trudnemu zadaniu i wyprowadzić z kryzysu fabrykę mikroprocesorów, będącą częścią dużego koncernu produkującego podzespoły komputerowe. Jeśli mu się nie uda, cały koncern będzie miał spore kłopoty. W nowym miejscu wszyscy rzucają mu kłody pod nogi, jednak on uparcie dąży do celu, mając u boku przyjaciela, Dennisa van Burena. Obaj korzystają przy tym z pomocy mądrego, choć trudnego w kontaktach mentora, Butcha Johnsona, który daje im wskazówki pozwalające usprawnić kontakty z dużymi grupami ludzi i przeciągnąć ich na swoją stronę. Greg i Dennis muszą zidentyfikować dwadzieścia dwie cechy plemienne, zanim uda im się zbudować wspaniałą organizację, w której pracować będą zadowoleni, zmotywowani, kreatywni ludzie…
Wybitny lider otrzymuje poświęcenie, szacunek, zaangażowanie i wyniki.
Wspaniały menedżer dostaje tylko złoty zegarek.
Powieść Raya Immelmana Dobry szef, martwy szef pokazuje w systematyczny sposób jak zrozumieć dynamikę procesów międzyludzkich zachodzących w zespole. Odpowiednie wdrożenie 23 atrybutów plemiennych pozwala mieć nadzieję na budowę zwycięskich zespołów. Ta książka, to lektura obowiązkowa każdego nowoczesnego menadżera zarządzającego ludźmi w firmie.
Paweł Schmidt, prezes VENTO Consulting Sp. z o.o.
www.vento.net.pl
Wspaniała książka. Podobnie jak bestseller Eli Goldratta Cel, została napisana po to, by styl zarządzania w firmach znacząco zmienił się na lepsze.
Robert Fox, prezes TOCC, współautor The Race
Mądrość Raya nie polega jedynie na głębokim zrozumieniu motywów ludzkich zachowań, lecz także na jego umiejętności przekazania wiedzy w taki sposób, że może zostać praktycznie wykorzystana przez osoby, którym zależy na rozwoju zarządzanych organizacji.
Michael Ahearn, prezes First Solar
Ray uczy nas, jak być coachem i przewodnikiem, jak zarządzać organizacją. Jego podejście oparte na wartościach jest nie tylko świeże – jest także podstawą tego, by kapitalizm zatriumfował w otaczającym nas świecie.
Michael Shrikey, prezes Orbitform
Ray Immelman jest certyfikowanym konsultantem zarządzania. W tej książce dzieli się doświadczeniami zdobytymi w prawie dwustu firmach na całym świecie.
Dobry szef zły szef
Jak być najlepszym… i uczyć się od najgorszych
Tłumacze: Śliwa Leszek
Wydawca:
MT BIZNES
Oprawa: Twarda z obwolutą
Format: 15.8x23.3cm
Liczba stron: 303
Czy jesteś dobrym szefem… czy złym szefem?
Czy twoi pracownicy – gdyby mieli wybór – chcieliby jeszcze kiedykolwiek dla ciebie pracować?
A co najważniejsze – czy masz pojęcie o tym, jak to jest dla ciebie pracować?
Trzy pytania:
Jeżeli chcesz być Dobrym Szefem, o co musisz dzień w dzień dbać?
Jeśli masz Złego Szefa, to co możesz z tym zrobić?
Krótko mówiąc, czym charakteryzuje się Dobry Szef ... a jakie są najgorsze wady Złego Szefa?
Dr Robert Sutton napisał „Dobrego szefa, złego szefa”, aby odpowiedzieć na powyższe trzy pytania. Zainspirowały go tysiące e-maili, artykuły, wpisy na blogu oraz rozmowy, jakie stanowiły odzew na jego bestseller „The No Asshole Rule”. Dr Sutton zastosował swoje zdroworozsądkowe podejście, aby pokazać, czym wspaniali szefowie naszego świata różnią się od tych, którzy są tacy sobie albo, co gorsza, zupełnie niekompetentni.
Jeżeli jesteś szefem, to czy jesteś tym dobrym? W jaki sposób możesz nieustannie szlifować swoje umiejętności i dopingować ludzi, aby dawali z siebie wszystko i byli dumni z faktu, że dla ciebie pracują? Czy zdajesz sobie sprawę, jak twoje słowa i czyny (i twoje miny) wpływają na podwładnych? Co oni tak naprawdę o tobie myślą? Czy jesteś świadom tego, jak cię widzą, czy też żyjesz w świecie złudzeń? Gdyby twoi pracownicy mieli wybór, czy nadal by u ciebie pracowali? Sutton, przeplatając przykłady z życia ze stosownymi naukowymi badaniami behawioralnymi, przedstawia staranny i miejscami zaskakujący raport na temat tego, co robią najlepsi szefowie.
„Dobry szef, zły szef”......to ostateczny plan działania dla każdego, kto kiedykolwiek został wyniesiony na stanowisko władzy oraz droga wybawienia dla tych, których szefowie nie rozumieją problemu.
Trudny szef czyli jak się porozumieć z przełożonym
Wydawca:
EDGARD
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Format: 14.5x21.0cm
Liczba stron: 216
TRUDNY SZEF,
CZYLI JAK POROZUMIEĆ SIĘ Z PRZEŁOŻONYM.
Szef jest przyczyną twoich frustracji? Uważasz, że cię nie docenia, zbyt często krytykuje lub reaguje agresywnie? Jeśli tak się dzieje, to ten poradnik pomoże ci zachować dystans emocjonalny i skuteczniej radzić sobie z trudnościami w kontaktach z trudnym szefem.
Książka podpowiada, jak odnaleźć się w skomplikowanej relacji z przełożonym. Podpowiada, co powinieneś zrobić w przypadku mobbingu w pracy, oraz radzi, jak wyznaczać granice lub uniknąć pułapek w kontaktach z szefem agresywnym, nieprzewidywalnym lub uzależnionym np. od alkoholu czy narkotyków. Pokazuje, jak można zmienić własne reakcje z uległych czy agresywnych na asertywne, by z przyjemnością zacząć przychodzić do pracy.
Poradnik zawiera opis podstawowych typów osobowości, m.in. szefa narcystycznego, agresywnego, podejrzliwego, niezdecydowanego oraz wskazówki dotyczące tego, jak poradzić sobie w kontakcie z nimi. Uczy umiejętnego kształtowania własnych emocji i pozbywania się frustracji. Zawiera analizę konkretnych, przykładowych sytuacji ilustrujących najczęstsze problemy pojawiające się w relacjach podwładnych z przełożonymi oraz sposoby ich rozwiązywania.
Dlaczego poradnik trafia w Samo Sedno?
pomaga rozpoznać typ osobowości przełożonego i wybrać najlepszą strategię współpracy z nim
podpowiada, jak zadbać o swoje zdrowie psychiczne i nabrać dystansu emocjonalnego
uczy, jak spokojnie i rzeczowo reagować w sytuacjach ekstremalnych, takich jak np. straszenie, krytykowanie na forum publicznym czy mobbing
pomaga poradzić sobie z agresywnymi zachowaniami w pracy, oraz budować zdrowe poczucie własnej wartości