obsada: |
Wladyslaw Kowalski, Roman Polanski, Adam Pawlikowski, Tadeusz Wojtych, Zbigniew Cybulski, Krzysztof Komeda, Mieczyslaw Waskowski, Jacek Fedorowicz, Teresa Tuszynska, Wlodzimierz Bielicki, Tadeusz Chyla, Grazyna Muszynska, Barbara Baranowska, Eleonora Kaluzynska, R. Freyer, Romuald Freyer |
opis: |
Wajda, Krauze, Polański, Morgernstern - to nazwiska, które rozsławiły polską kinematografię w świecie. Reżyserzy, tworzący filmy, obok których obojętnie nie da się przejść. Kino dramatyczne, kino ważne społecznie, kino z niezapomnianymi kreacjami aktorskimi - filmy sprzed lat kilkudziesięciu, inne sprzed kilku - wszystkie zdobyły uznanie zarówno krytyków i wielkie zainteresowanie widzów, którzy plasują te właśnie tytuły na czołowych miejscach we wszelkich rankingach na najlepsze filmy polskie.
Wydania DVD "Klasyki kina polskiego" zostaną wzbogacone tekstami - komentarzami do filmów autorstwa znanych i cenionych filmoznawców i wykładowców szkół filmowych. Publikacje zawierać będą wiele cennych informacji dotyczących okoliczności powstawania filmów, które pozwolą być może z innej perspektywy spojrzeć na pozornie świetnie znany tytuł.
Filmy z kolekcji "Kanon Filmów Polskich" zawierać będą również wersje z napisami angielskimi i polskimi dla niedosłyszących, a w wielu przypadkach również francuskimi, rosyjskimi czy niemieckimi.
Wszystkie pozycje z kolekcji będą wydane w jednolitej szacie graficznej - nowoczesnej i spójnej wizerunkowo - a dostępne będą w bardzo atrakcyjnej cenie, konkurencyjnej w stosunku do podobnych produktów dostępnych na rynku.
TOM 4 - DO WIDZENIA, DO JUTRA
Tło wydarzeń, o których opowiada film, stanowią autentyczne wątki z życiorysu Zbyszka Cybulskiego, współzałożyciela reżysera i aktora gdańskiego kabaretu studenckiego Bim-Bom. Autentyczna jest także postać Marguerite, córki francuskiego konsula, spędzającej w Polsce jedynie wakacje i święta. W prostą, romantyczną przygodę, autorzy filmu wpletli sceny realizowane w prawdziwych gdańskich piwnicach studenckich, próbując w ten sposób utrwalić niepowtarzalne zjawisko, jakimi były kabarety w drugiej połowie lat 50. Pragnęli oddać ich nastrój, urodę i przesłanie, a tym samym wyrazić stan ducha, tęsknoty ówczesnej młodej inteligencji. Gra Zbyszka Cybulskiego oddaje to wszystko, co ukrywa się w cieniu, poza wypowiadanymi słowami, lecz jest obecne w życiu: niezgoda na nietrwałość uczuć, na świat, w którym nie ma miejsca dla romantyzmu, na szczęście ulotne jak chwila.
|