Opis książki: Komunikuję się, więc jestem
- Jak robić na ludziach doskonałe wrażenie i zjednywać sobie przyjaciół?
- Jak przemawiać, by wzbudzać zachwyt w słuchaczach?
- Jak słuchać i być słuchanym?
- Jak stać się mistrzem autoprezentacji?
1. Czy potrafisz zrobić dobre pierwsze wrażenie? 2. Czy umiesz treściwie i w sposób ciekawy opowiadać swoje historie? 3. Czy jesteś w stanie uważnie wysłuchać swojego rozmówcy? 4. Czy czasem kłócisz się z zamiarem wyrządzenia komuś krzywdy? 5. Czy zdarza Ci się krytykować innych głośno? 6. Czy okazujesz czasem swoją wrogość i pogardę? 7. Czy bywa, że lekceważysz wyraźną mowę ciała? 8. Czy przestrzegasz cyklu komunikacji?
Oto osiem najbardziej typowych błędów, które popełniamy podczas komunikowania się z innymi ludźmi. Jeśli kiedykolwiek popełniłeś choć jeden z nich, doskonale wiesz, jak bardzo potrafi to utrudnić Twoje relacje z bliskimi, kolegami z pracy czy nowo poznanymi osobami.
Ta książka koncentruje się na obszarach komunikacji, w których ludzie popełniają najwięcej błędów. Dowiesz się z niej, w jaki sposób mogłeś w przeszłości zrażać do siebie innych i wzbudzać w nich negatywne emocje, kiedy tylko pojawiałeś się w pobliżu. Nauczysz się szczerze oceniać Twój styl komunikowania się oraz jego wpływ na ludzi z Twojego otoczenia.
Odkryjesz, jak dostrzegać dyskretne sygnały, które powiedzą Ci, czy nawiązałeś z drugą osobą dobry kontakt, czy mówisz w sposób zrozumiały dla widowni oraz czy używasz słów budzących zainteresowanie. Nauczysz się rozpoznawać w sobie to, co odpycha innych i nie pozwala im słuchać Cię tak, jak byś tego chciał. To potężny aspekt samoświadomości, dzięki któremu staniesz się fascynujący dla wszystkich ludzi wokół Ciebie!
Podziękowania (7) Wstęp (9) Rozdział 1. Nieumiejętność zrobienia dobrego pierwszego (i drugiego) wrażenia (13) Rozdział 2. Źle opowiedziana historia (35) Rozdział 3. Zapomniana sztuka słuchania (59) Rozdział 4. Kłócenie się z zamiarem wyrządzenia krzywdy (69) Rozdział 5. Krytyka "szczera" aż do bólu (77) Rozdział 6. Wrogość i pogarda (103) Rozdział 7. Ignorowanie komunikacji niewerbalnej własnej... Twojego rozmówcy (115) Rozdział 8. Ignorowanie cyklu skutecznej komunikacji (155) Bibliografia (165)
|