Gra karciana Czerwony Kapturek - celem gry jest być pierwszym, który korzystając z kart "opowieści" ułoży w całość bajkę o Czerwonym Kapturku.
Zasady Gry
Przygotowania - na środku stołu ułożyć w okręgu 8 dowolnych kart, przedstawiających wilka w lesie bądź leśniczego w lesie, obrazkiem do dołu. Pozostałe 8 kart z obrazkiem lasu położyć na stosiku pośrodku utworzonego okręgu z kart. Potasować razem 34 kary (24 kary opowieści i 10 kart z wilkiem) i rozdać po 3 dla każdego z graczy, reszta kart utworzy talię do grania.
Reguły gry
Zaczyna najmłodszy z graczy. Podczas każdej kolejki gracze mają 3 opcje ruchu:
- położyć przed sobą kartę „opowieści” z jakimkolwiek numerem , oprócz karty z numerem 6 która musi być grana na końcu.
-zwrócić jedna z 3 swoich kart z powrotem do talii kart ( odkładamy ja zawsze pod spód talii)
- spróbować wygrać kartę opowieści , wyłożona przez przeciwnika poprzez położenie na niej karty z wilkiem. Jeśli dojdzie do takiej sytuacji , wówczas gracz , na którego kartę został położony „wilk” , stara się uchronić swoja kartę , odwracając jedna z kart z obrazkiem lasu tworzących okrąg . Zanim się to stanie gracz „broniący” swojej karty , musi unieść ręce nad okrąg kart i powiedzieć wierszyk :
„ Kiedy wilka gdzieś poniesie,
bawimy się w lesie.
Kiedy wróci na swe włości ,
pożre nas w całości.”
następnie gracz odwraca jedna z kart „lasu” tworzących okrąg i jeśli:
- odwrócona karta przedstawia wilka w lesie , gracz „broniący” swojej karty opowieści, traci ją na rzecz przeciwnika , który położył wcześniej kartę wilka na wybrana kartę „broniącego” . Wygrywający może dzięki zdobytej karcie zacząć układać swój rząd kart opowieści, bądź dołożyć ją do już posiadanych kart, uzupełniając swoja opowieść .Karta wilka wraca na spód talii.
-odwrócona karta przedstawia leśniczego w lesie, gracz „broniący” krzyczy „bang” i wilk zostaje zabity , a karta obroniona. Karta wilka wraca na spód talii.
Zawsze po skończonym ruchu , gracze muszą dobrać kartę z talii kart , tak aby „na reku” mieli zawsze 3 karty .Gra toczy się zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Zawsze kiedy z koła kart „lasu” jedna z kart zostaje odkryta , musi być zastąpiona kolejna karta ze stosika znajdującego się pośrodku okręgu utworzonego przez karty „lasu”. Odwrócona karta wraca na spód stosiku.
Koniec gry
wygrywa ten z graczy , który jako pierwszy ułoży całe opowiadanie składające się z 6 kart „opowieści”.
Wiek graczy: 4 - 10 lat
Ilość graczy: 2 - 4
Czas gry: około 10 minut
Zawartość opakowania:
50 kart:
24 karty „opowieści”
10 kart z wilkiem
8 kart z myśliwym w lesie
8 kart z wilkiem w lesie
DJECO jest francuską marką zabawek, która od pół wieku cieszy się uznaniem wśród dzieci, rodziców i pedagogów. Obecnie kolekcja obejmuje ponad 900 produktów, które są eksportowane do ponad 40 krajów. Gry Djeco są obecne w wielu prestiżowych muzeach na całym świecie: Luwr i Quai Branly we Francji, ale również w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Danii, Japonii i Stanach Zjednoczonych.
Wszystkie zabawki wykonane są z najwyższej jakości materiałów bezpiecznych dla dzieci. Nad projektowaniem zabawek pracują znani projektanci i ilustratorzy. Produkty Djeco gwarantują wyjątkowe wzornictwo, oryginalność i mnóstwo dobrej zabawy. Przeznaczone są dla dzieci w każdym wieku, w tym już od pierwszych chwil życia.
.