Dissidia 012: Duodecim Final Fantasy jest kontynuacją gry Dissidia: Final Fantasy, w której w konwencji zręcznościowej byliśmy świadkami zmagań postaci pochodzących z wszystkich części tej słynnej serii.
Niekończący się konflikt pomiędzy harmonią i dysonansem wciąż trwa. Dwie boskie istoty: Kosmos - bogini pokoju i harmonii - oraz Chaos - bóg niezgody - walczą o dominację nad światem, którego równowaga została zachwiana przez działania tego drugiego. Obydwa bóstwa postanawiają powołać do szeregów swojej armii bohaterów z różnych światów znanych nam z poprzednich części serii Final Fantasy. Dzięki temu Cloud, Squall i Vaan staną do walki z Ultimecią, Sephirothem oraz Gabranthem. Postaciami, które dołączyły do najnowszej odsłony są m.in.: Lightning z Final Fantasy XIII, Kain Highwind (Final Fantasy IV), Tifa Lockhart znana Final Fantasy VII oraz Vaan, główny bohater Final Fantasy XII.
System gry prezentuje się zgoła inaczej niż w grach z głównej serii. Mamy tu do czynienia z wysoce zręcznościowym systemem walki kojarzącym się bardziej z seriami Tekken czy Soul Calibur.
Ważnym elementem walki są punkty odwagi (Brave), dzięki którym możliwe jest wykonywanie skomplikowanych sekwencji ciosów posiadających większą moc rażenia. Oczywiście w grze nie mogło zabraknąć innych nieodzownych i charakterystycznych elementów rasowego jRPG. Każda prowadzona przez nas postać ma swoją unikalną historię, możemy zmieniać jej ekwipunek, a za wygrany pojedynek otrzymuje ona punkty doświadczenia. Dodatkową, wartą wzmianki cechą sequela jest opcja Assist, pozwalająca wybrać listę postaci, które będą nas wspierać podczas pojedynku.
Oprawa wizualna prezentuje się bardzo dobrze. Wielopoziomowe areny oraz dające się zniszczyć elementy lokacji pokazują, że gry na PSP ciągle potrafią zachwycić. Muzyka skomponowana przez Takeharu Ishimoto łączy w sobie starsze zremasterowane melodie ze wszystkich części głównej serii Final Fantasy z nowymi kompozycjami.