OKŁADKA: ANG INSTRUKCJA: ANG GRA: ANG
PREMIERA: 24.02.2012
W skład Complete Edition wchodzą wszystkie wydane do tej pory DLC, które otrzymała gra, czyli 13 samochodów (m.in. BMW M3 Rally, Lancia Delta S4, Ford Focus Rallycross, Chevrolet Camaro SSX Concept, Lancia Stratos, Peugeot 205 T16 Evo 2, Citroen C4 Rallycross, Ford Mustang GT, Ford Escort Mk II (w tym specjalna edycja Kena Blocka) oraz Mini Cooper S Gymkhana) i 12 tras.
OPIS:
Colin McRae: DiRT 3 to kolejna odsłona cyklu gier wyścigowych, sygnowanych nazwiskiem tragicznie zmarłego szkockiego kierowcy rajdowego. W przeciwieństwie do części drugiej, utrzymanej w młodzieżowym, ekstremalnych stylu i kładącej nacisk na zawody offroadowe, w DiRT 3 twórcy zdecydowali się na powrót do klimatów typowo rajdowych.
Colin McRae: DiRT 3 zostało opracowane z wykorzystaniem licencji WRC – Rajdowych Mistrzostw Świata organizowanych przez FIA. Dzięki temu twórcy zawarli w swojej grze wiele odwołań do rzeczywistości, w tym rajdowych zespołów fabrycznych, lokacji, a także historii WRC. Gra w dalszym ciągu pozwala jednak na branie udziału w ekstremalnych wyścigach offroadowych, które swego czasu zdominowały drugą odsłonę serii.
W DiRT 3 zawartych zostało ponad 100 tras, w tym 38 odcinków typowo rajdowych – ponad dwa razy więcej niż w DiRT 2. W „trójce” gracz ściga się zatem po szybkich torach ulicznych w Stanach Zjednoczonych (w tym na specjalnych arenach znanych z zawodów X Games), jak i po szutrach w Finlandii oraz zaśnieżonych drogach Norwegii. W trakcie swojej podróży trafia również do wspaniałego Monte Carlo, a także zwiedza gorącą Afrykę (konkretnie – Kenię). Przekłada się to na długość głównego trybu rozgrywki. Mianowicie na zaliczenie wszystkich wyścigów i wzięcie udziału w turniejach należy przeznaczyć dwa razy więcej czasu, niż w przypadku części drugiej.
Na wirtualne trasy możemy wyjechać za kierownicą jednego z kilkudziesięciu zróżnicowanych pojazdów, w tym samochodowych rajdowych pochodzących z różnych epok, a także maszyn, z których skorzystamy w wyścigach offroadowych (m.in. buggy i półciężarówek). Wśród tych pierwszych znalazły się takie pojazdy, jak Audi Quattro S1, Ford RS200, czy też Metro 6R4. W grze nie zabrakło także innych klasyków – Mini Coopera S, Lancii Stratos, Peugeota 205, Toyoty Celica, Lancii Delta Integrale, czy też 555 Subaru Impreza, którym po szutrach pędził sam Colin McRae. W grze ujęto również nafaszerowane elektroniką rajdówki, z rodzaju Peugeota 207 S2000, Citroena C4, Forda Focusa lub też 650-konnego Forda Fiesty.
Ponadto w DiRT 3 można wziąć udział w zawodach specjalnych, dzięki pozyskaniu licencji X Games. Znalazł się wśród zawody o nazwie Gymkhana, przywodzące na myśl motoryzacyjny balet. Uczestnicząc w tego rodzaju turniejach, gracz podejmuje się zadania jak najszybszego pokonania zaproponowanej trasy, przy jednoczesnym zachowaniu ostrożności i efektowności przejazdu. Na jego drodze stawiane są zadania z rodzaju zmieszczenia się pod ciężarówką, pokonania niezwykle ostrego zakrętu z wykorzystaniem hamulca ręcznego, bądź też wykręcenia kilku udanych bączków wokół słupka. W grze znalazła się też arena o otwartej strukturze. Jest nią Compound, będącą znacznie bardziej rozbudowaną wersją znanej z drugiej części lokacji Battersea Power Station. Zaprojektowany teren wypełniony został wyzwaniami oraz misjami pobocznymi i w praktyce przypomina upstrzony przeszkodami skatepark.
DiRT pozwala również toczyć walkę w sieciowym trybie multiplayer. Grę wyposażono dodatkowo w głęboką integrację z serwisami społecznościowymi, dzięki czemu gracze chwalą się swoimi wynikami oraz wymieniają filmikami podsumowującymi ich najlepsze przejazdy.