dinozaur dinozaury SPINOSAURUS ogromny potwór

Koniec: 02-02-2012 09:05:45

Wiek dziecka: 3 lata +

WITAMY NA NASZEJ AUKCJI

Proponujemy ogromnego dinozaura SPINOSAURUSA

W odrębie rodzaju Spinosaurus możemy wyróżnić dwa gatunki - Spinosaurus aegyptiacus ("egipski jaszczur z kolcami") i Spinosaurus maroccanus ("marokański jaszczur z kolcami"). Pierwszy z wymienionych gatunków spinozaura był odkryty w 1912 r. w egipskiej oazie, w formacji Baharija. O trzy lata później został opisany przez Niemca Ernsta Stromera von Reichenbach, który nadał mu nazwę rodzajową Spinosaurus. Okaz IPHG 1912 VIII 19 (i równocześnie holotyp, czyli okaz uznany za typowego osobnika danego gatunku przez jego odkrywcę - można też jednym słowem - oryginał) znany jest z kilku fragmentarycznych skamieniałości - m.in. fragmentu szczękowego, dziewiętnastu zębów, dwóch niekompletnych kręgów szyjnych, siedmiu kręgów grzbietowych i kilku dalszych niekompletnych skamieniałości. Osobnik ten miał w czasie zgonu około 17,4 m długości i 7 - 9 ton wagi (choć Mickey Mortimer uważa, że ten okaz spinozaura mógł mieć nawet od 12 do 19 ton, co jest chyba u dwunożnego zwierzęcia niemożliwe). Niestety IPHG 1912 VIII 19 był do dyspozycji badaniom paleontologicznym zaledwie 29 lat (jesli nie liczymy trzyletniego okresu, gdy okaz ten nie nosił jeszcze nawet swej nazwy rodzajowej), ponieważ w trakcie 2. Wojny Światowej, w 1944 r., gdy znajdował sie w muzeum w Monachium, został zniszczony przez naloty wojenne. W roku 1998 został opisany kolejny okaz gatunku Spinosaurus aegyptiacus, występujący obecnie pod oznaczeniem MNHN SAM 124 (Taquet i Russell). Pozostałosci należałą do dorosłego siedemnastometrowego (czyli o troche mniejszego, nie mniej jednak interesującego) osobnik

wymiary dinozaura:

wysokość- 23 cm
długość- 41 cm

zasilanie trzy razy paluszki- baterie AA

po włączeniu dinozaur porusza się do przodu,porusza szczęką oraz ogonem ,podświetlony jest ogromny jęzor i grzbiet oraz wydaje przerazliwy odgłos

krótka prezentacja innego podobnego dinozaura  kliknij

ZABAWKA POSIADA CERTYFIKAT CE  SPEŁNIAJĄCY WSZYSTKIE WYMOGI BEZPIECZEŃSTWA

WSZYSTKIE DODATKOWE INFORMACJE UZYSKAJĄ PAŃSTWO PISZĄC NA [zasłonięte]@gmail.com

DZWONIĄC POD NR.TE
L. 603 [zasłonięte] 96 11 [6.00-14.00]