elektra
Grzegorz Niziołek
„Sen miałem taki...”
Ośrodek Praktyk Teatralnych „Gardzienice”: Eurypides Elektra, reż. Włodzimierz Staniewski
Krzysztof Globisz, Andrzej Stasiuk
po premierze
port: grecja
Z Włodzimierzem Staniewskim rozmawia Tadeusz Kornaś
>>> w drodze do grecji
Z Leszkiem Kolankiewiczem rozmawia Jadwiga Rożek-Sieraczyńska
gombrowicz
Olga Katafiasz
błądzenie ku przemijaniu
Teatr Narodowy w Warszawie: Błądzenie według Witolda Gombrowicza, reż. Jerzy Jarocki
Jerzy Jarzębski
po premierze
błądzenie po peryferiach, czyli balansowanie na linie
Z Mariuszem Bonaszewskim i Janem Englertem rozmawia Marta Uszyńska
Jarosław Fazan
konferencja „gombrowicz – nasz współczesny”
biografie
Katarzyna Łęcka
wypędzeni z raju
repertuar
Joanna Walaszek
ćwiczenia z życia
Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna im. Ludwika Solskiego w Krakowie:
Ćwiczenia z Czechowa według Trzech sióstr Antoniego Czechowa, reż. Paweł Miśkiewicz
Agnieszka Marszałek
>>> wola w poszukiwaniu kierunku
Stary Teatr w Krakowie: Stanisław Wyspiański Wyzwolenie, reż. Mikołaj Grabowski
Agnieszka Wójtowicz
a słowa padają jak kamienie
Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu: Stanisław Wyspiański Klątwa, reż. Paweł Passini
Dorota Jarząbek
z piaskownicy do piachu
Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu: Michał Walczak Piaskownica, reż. Piotr Kruszczyński; Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi: Krzysztof Bizio Toksyny, reż. Wiesław Saniewski
Krystyna Duniec
odlot i staroświecczyzna w teatrze
Teatr Narodowy w Warszawie: Arthur Miller Śmierć komiwojażera, reż. Kazimierz Kutz
rozmaitości
Bartosz Frąckowiak
rozmaitości potrzebują tlenu
zakłócenia
Z Aleksandrą Konieczną rozmawia Piotr Gruszczyński
Joanna Targoń
>>> film o kurze
plusy i minusy
Anna R. Burzyńska, Agnieszka Fryz-Więcek, Tadeusz Kornaś,
Agnieszka Marszałek 54
sonda: co widzieli państwo ostatnio w teatrze
Piotr Bikont, Krzysztof Bizio, Bartłomiej Dobroczyński, Józefa Hennelowa
koltes
Iga Gańczarczyk
o podwójnej względności
Teatr Powszechny w Warszawie: Bernard-Marie Koltes Powrót na pustynię, reż. Anna Augustynowicz
Thomas Irmer
w starciu projekcji
Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz w Berlinie: Bernard-Marie Koltes Walka czarnucha z psami, reż. Dimiter Gotscheff
Patrice Pavis
samotność pól bawełnianych bernard-marie koltesa albo świat dealu
scenografia
czy scenograf musi to wszystko wiedzieć?
Z Krystyną Zachwatowicz rozmawia Joanna Walaszek
inny teatr
Magda Podsiadły
dialogi z buszu
festiwale
Beata Guczalska
kolaże i stare fotografie
XIV Międzynarodowy Festiwal Teatralny Kontakt w Toruniu
Ewa Wieczorek
młodzi w kaliszu
44. Kaliskie Spotkania Teatralne
Olga Katafiasz
pokonać lalkę
XXI Międzynarodowy Festiwal Sztuki Lalkarskiej w Bielsku-Białej
barwa ruchu
Ze Stephenem Mottramem rozmawia Zuzanna Głowacka
grotowski
Zbigniew Osiński
grotowski i jego teatr laboratorium wobec kultury orientu – po dwudziestu pięciu latach (część II)
zagranica
Thomas Irmer
miłość. chłód. redukcja
Agnieszka Zgieb
za sprawą kawałka jedwabiu...
Théâtre du Nord w Lille: William Shakespeare Otello, reż. Declan Donnellan
Declan Donnellan
tekst i jego tajemnica
Mari-Mai Corbel
obsesja otella
Magdalena Hasiuk
wschodni dywan
Théâtre du Soleil: Le dernier Caravanserail. Odyssées, reż. Ariane Mnouchkine
Marcin Zawada
>>> zestrzelę dla ciebie księżyc
Barbican Centre w Londynie: The Black Rider, reż. Robert Wilson
kino
Kazimierz Bardzik
>>> kogo wybierasz? kim jesteś? wokół filmów ferzana ozpeteka
opera
Katarzyna Osińska
campowy moralitet
Teatr Bolszoj w Moskwie: Igor Strawiński The Rake's Progress, reż. Dmitrij Czerniakow
Daniel Cichy
dwie namiętności
Staatsoper Unter den Linden w Berlinie: Piotr Czajkowski Dama pikowa, reż. Mariusz Treliński
taniec
Mateusz Borowski
anatomia czasu
Ballet Frankfurt: Eidos: Telos; We Live Here, chor. William Forsythe
teatr telewizji
Agnieszka Fryz-Więcek
czemu mama nie płacze
Teatr Telewizji: Lars Norén Noc jest matką dnia, reż. Henryk Baranowski
teatr w książkach
Agnieszka Marszałek
inspiracja
Susan Sontag W Ameryce
Tadeusz Kornaś
drabina reduty
Zbigniew Osiński Pamięć Reduty
Katarzyna Fazan
oswajanie maski
Estera Żeromska Maska na japońskiej scenie. Od pradziejów do powstania teatru no
noty o książkach
Agnieszka Marszałek