Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

DIALOG. MARZEC 2012 ______________________________

28-06-2014, 16:52
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 12 zł     
Użytkownik pajarzy
numer aukcji: 4286735157
Miejscowość Poznań
Wyświetleń: 6   
Koniec: 28-06-2014 15:23:10

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Rok wydania (xxxx): 2012
Częstotliwość: miesięcznik
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

   

 

 

 

 



Po wygraniu aukcji, prosimy o maila
potwierdzającego zakup oraz 
sposób zapłaty.

 

W celu usprawnienia obsługi prosimy o kierowanie zapytań na podany poniżej adres.

 

Kontakt w sprawach aukcji Allegro:

malyksiazek[zasłonięte]@o2.pl

 
mBank
31 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 689101


W tytule przelewu proszę wpisać 
jedynie swój NICK z Allegro. 
 

 

Wszystkie pozycje są solidnie pakowane w ochronne koperty bąbelkowe/papier/karton co zapobiega zniszczeniom podczas transportu.
Wszystkie przesyłki wysyłam w ciągu 48h od wpłynięcia zapłaty na konto.


 

Tytuł Dialog, marzec 2012, nr 3 (664). Miesięcznik poświęcony dramaturgii współczesnej, teatralnej, filmowej, radiowej, telewizyjnej
   
Autor -
   
Wydawnictwo Dialog Warszawa
   
Rok wydania 2012
 
Ilość stron 218
   
Oprawa Miękka
   
Stan ogólny Bardzo dobry
   
Informacje dodatkowe Lekko przetarta oprawa

 

 

  

W marcowym numerze najnowsza sztuka Magdy Fertacz "Śmierć Kalibana", której towarzyszą eseje Katarzyny Bojarskiej o ambiwalentnych strategiach postkolonialnych w sztuce zaangażowanej i Katarzyny Fazan o wystawie wiedeńskich akcjonistów w krakowskim MO-CAKu. Historię Saartije Baartman znanej jako Czarna Wenus, która pojawia się na okładce tego numeru, opisuje Mateusz Borowski, odwołując się nie tylko do historycznych świadectw, ale także do filmu Abdellatifa Kechichego i sztuki Susan Lori Parks.

Wiele miejsca w numerze poświęcono także współczesnym pokusom kolonialnym, realizującym się w odniesieniu do cudzych tekstów - wykorzystywanych, przetwarzanych, trawestowanych i używanych do własnych celów. Znakomitym przykładem takiej praktyki jest zarówno drukowany w tym numerze scenariusz Agnieszki Jakimiak "Jak być kochaną", jak i przedstawienie "W pustyni i w puszczy. Z Sienkiewicza i z innych", o którym pisze szerzej Joanna Krakowska. Współczesna wersja "Jak być kochaną" zyskuje jeszcze dodatkową wykładnię w postaci esejów Iwony Kurz, która analizuje jej pierwowzory - opowiadanie Kazimierza Brandysa i film Wojciecha Hasa oraz Karoliny Feldberg biorącej pod lupę strategie i pomysły Agnieszki Jakimiak w odniesieniu do tych pierwowzorów.

O innych sposobach wykorzystywania cudzej twórczości pisze także Małgorzata Radkiewicz w artykule o technikach found footage we współczesnym kinie. Paweł Mościcki natomiast pokazuje jak w umuzealnionym świecie wydarzenia, obrazy i ślady przeszłości przekształcają się w eksponaty oderwane od oryginalnego znaczenia.

Ogląd kultury okiem wszelkiego rodzaju kolonizatorów kontrapunktuje punkt widzenia kolonizowanych, czyli sztuka Koffiego Kwahulé Blues-cat i towarzyszący jej artykuł Piotra Olkusza o dramaturgii Afryki Zachodniej i opresji języka, który nieustannie podważa jej rdzenną tożsamość.

Na koniec kolejny odcinek "Sztuki Aktorskiej XX wieku": Sharon Marie Carnicke pisze o mało w Polsce znanej uczennicy Konstantina Stanisławskiego - Marii Knebel.

  

Zobacz nasze pozostałe aukcje: Panelealle

Komentarze

Strona "o mnie"Wszystkie aukcje

Panelealle panele allegro

 

 Pamiętaj, że dokonanie zakupu na mojej aukcji jest równoznaczne z akceptacją zasad opisanych na stronie O mnie.