|
|
|
|
|
Po wygraniu aukcji, prosimy o maila
potwierdzającego zakup oraz
sposób zapłaty.
|
|
W celu usprawnienia obsługi prosimy o kierowanie zapytań na podany poniżej adres.
Kontakt w sprawach aukcji Allegro:
malyksiazek[zasłonięte]@o2.pl
|
|
mBank 31 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 689101
W tytule przelewu proszę wpisać
jedynie swój NICK z Allegro.
|
|
Wszystkie pozycje są solidnie pakowane w ochronne koperty bąbelkowe/papier/karton co zapobiega zniszczeniom podczas transportu. Wszystkie przesyłki wysyłam w ciągu 48h od wpłynięcia zapłaty na konto.
|
|
Tytuł |
Dialog, marzec 2012, nr 3 (664). Miesięcznik poświęcony dramaturgii współczesnej, teatralnej, filmowej, radiowej, telewizyjnej
|
|
|
Autor |
-
|
|
|
Wydawnictwo |
Dialog Warszawa
|
|
|
Rok wydania |
2012 |
|
|
Ilość stron |
218
|
|
|
Oprawa |
Miękka
|
|
|
Stan ogólny |
Bardzo dobry
|
|
|
Informacje dodatkowe |
Lekko przetarta oprawa
|
|
|
W marcowym numerze najnowsza sztuka Magdy Fertacz "Śmierć Kalibana", której towarzyszą eseje Katarzyny Bojarskiej o ambiwalentnych strategiach postkolonialnych w sztuce zaangażowanej i Katarzyny Fazan o wystawie wiedeńskich akcjonistów w krakowskim MO-CAKu. Historię Saartije Baartman znanej jako Czarna Wenus, która pojawia się na okładce tego numeru, opisuje Mateusz Borowski, odwołując się nie tylko do historycznych świadectw, ale także do filmu Abdellatifa Kechichego i sztuki Susan Lori Parks. Wiele miejsca w numerze poświęcono także współczesnym pokusom kolonialnym, realizującym się w odniesieniu do cudzych tekstów - wykorzystywanych, przetwarzanych, trawestowanych i używanych do własnych celów. Znakomitym przykładem takiej praktyki jest zarówno drukowany w tym numerze scenariusz Agnieszki Jakimiak "Jak być kochaną", jak i przedstawienie "W pustyni i w puszczy. Z Sienkiewicza i z innych", o którym pisze szerzej Joanna Krakowska. Współczesna wersja "Jak być kochaną" zyskuje jeszcze dodatkową wykładnię w postaci esejów Iwony Kurz, która analizuje jej pierwowzory - opowiadanie Kazimierza Brandysa i film Wojciecha Hasa oraz Karoliny Feldberg biorącej pod lupę strategie i pomysły Agnieszki Jakimiak w odniesieniu do tych pierwowzorów. O innych sposobach wykorzystywania cudzej twórczości pisze także Małgorzata Radkiewicz w artykule o technikach found footage we współczesnym kinie. Paweł Mościcki natomiast pokazuje jak w umuzealnionym świecie wydarzenia, obrazy i ślady przeszłości przekształcają się w eksponaty oderwane od oryginalnego znaczenia. Ogląd kultury okiem wszelkiego rodzaju kolonizatorów kontrapunktuje punkt widzenia kolonizowanych, czyli sztuka Koffiego Kwahulé Blues-cat i towarzyszący jej artykuł Piotra Olkusza o dramaturgii Afryki Zachodniej i opresji języka, który nieustannie podważa jej rdzenną tożsamość. Na koniec kolejny odcinek "Sztuki Aktorskiej XX wieku": Sharon Marie Carnicke pisze o mało w Polsce znanej uczennicy Konstantina Stanisławskiego - Marii Knebel.
Zobacz nasze pozostałe aukcje:
|
|