Kontakt:
|
KP - INFOHELP
Paderewskiego 14 m 64
26-660 Radom
tel.(048)[zasłonięte]61231
kom.882[zasłonięte]970
|
|
|
|
Wysyłka
|
Koszty wysyłki na terenie Polski
11,00 zł Płatność przedpłatą na konto
15,00 zł Płatność przy odbiorze
Odbiór osobisty zamówienia
Możesz odebrać swoją przesyłkę w Radomiu w siedzibie firmy przy ul. Paderewskiego 14/64 w dni robocze, w godzinach 10:00-19:00 w ciągu 5 dni.
Dostawa w Europie
30,00 zł Płatność przedpłatą na konto + 8 zł/egz za każdy egzemplarz
Promocje - Przesyłka gratis
Jeżeli zakupisz książki powyżej 300 PLN, koszty przesyłki krajowej Pocztą Polską są gratis przy płatności przelewem lub Paypal.
|
|
|
|
Płatności
|
Numer konta:
Bank - INTELIGO
50 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]5581191 [zasłonięte] 336073
|
|
|
|
|
|
DIAGNOZOWANIE SILNIKÓW WYSOKOPRĘŻNYCH PROMOCJA!
Autor Antoni Szulborski, Hubertus Gűnther
ISBN 978-83-[zasłonięte]-1446-6
Liczba stron 244
Oprawa miękka
Format B5
Rok wydania 4/2010
Język polski
DIAGNOZOWANIE SILNIKÓW WYSOKOPRĘŻNYCH
Strategie wykrywania usterek i metody diagnostyczne. Regulowane elektronicznie rozdzielaczowe pompy wtryskowe Bosch VP 37 i VP 36. Regulowane elektronicznie rozdzielaczowe pompy wtryskowe Bosch VP 30 i VP 40. Pompy wtryskowe Lucas EPIC. Układ wtryskowy Common Rail. Układy wtryskowe z pompowtryskiwaczami firmy Lucas-Delphi. Układ wtryskowy z pompowtryskiwaczami firmy Bosch. Rzędowa pompa wtryskowa regulowana elektronicznie.
Książka zawiera opis praktycznych metod diagnozowania samochodowych silników wysokoprężnych, wyposażonych w układy wtryskowe nowej generacji. Współczesne metody diagnostyczne, w tym m.in. sposób postępowania, diagnostyka pokładowa, pomiar ciśnienia, sprawdzanie zespołów wtryskowych i elementów elektronicznego sterowania, a także podstawy tuningu silników wysokoprężnych. Diagnozowanie poszczególnych układów wtryskowych (elektronicznie sterowanych rozdzielaczowych pomp wtryskowych Bosch VP 37/36, rozdzielaczowych pomp wtryskowych Bosch z elektromagnetycznymi zaworami sterowania, elektronicznie sterowanych pomp wtryskowych Lucas EPIC oraz elektronicznie sterowanego zasobnikowego układu wtryskowego Common Rail).
Spis treści
Wstęp 8
1. Strategie wykrywania usterek i metody diagnostyczne
1.1. Strategie wykrywania usterek 9
1.2. Samodiagnostyka - cudowna broń przeciwko usterkom? 11
1.2.1. Wykaz danych 13
1.2.2. Diagnostyka nastawników 16
1.2.3. Ustawienia podstawowe 16
1.3. Dźwięk i dym - wykrywanie usterek za pomocą dymomierza 16
1.3.1. Zadymienie spalin silnika wysokoprężnego 17
1.3.2. Test zadymienia podczas swobodnego przyspieszania 23
1.3.3. Sprawdzanie dawki rozruchowej 24
1.4. Pomiar początku tłoczenia 26
1.4.1. Statyczne ustawienie początku tłoczenia 26
1.4.2. Dynamiczny pomiar początku tłoczenia 28
1.5. Pomiary ciśnień w silnikach wysokoprężnych 31
1.5.1. Pomiary ciśnienia w układzie wtryskowym silnika wysokoprężnego 31
1.5.2. Pomiar ciśnienia doładowania 35
1.6. Sprawdzanie szczelności komory spalania 37
1.6.1. Sprawdzanie ciśnienia sprężania na podstawie przebiegu prądu rozrusznika 38
1.6.2. Sprawdzanie sprężania na podstawie oceny sygnału prędkości obrotowej 41
1.7. Sprawdzanie parametrów hydraulicznych układu wtryskowego 42
1.7.1. Sprawdzanie rozpylaczy 42
1.7.2. Analiza wysokiego ciśnienia 44
1.8. Sprawdzanie układu świec żarowych 54
1.9. Sprawdzanie podzespołów elektrycznych za pomocą oscyloskopu i multimetru 55
1.9.1. Zastosowanie przyrządów pomiarowych 55
1.9.2. Podłączanie przyrządów pomiarowych 56
1.9.3. Sprawdzanie czujników 58
1.9.4. Sprawdzanie elementów wykonawczych (nastawników elektrycznych) 59
1.10. Jak rozpoznać tuning silnika wysokoprężnego? 63
1.10.1 Wzrost mocy silnika poprzez manipulowanie czujnikami 64
1.10.2 Wzrost mocy silnika poprzez zmianę impulsów nastawników 65
1.10.3 Zmiana ustawień podstawowych 66
1.10.4 Chip-tuning 67
2. Regulowane elektronicznie rozdzielaczowe pompy wtryskowe Bosch VP 37 i VP 36
2.1. Samodiagnostyka 71
2.2. Regulacja początku wtrysku 72
2.3. Sterowanie dawki wtrysku 76
3. Regulowane elektronicznie rozdzielaczowe pompy wtryskowe Bosch VP 30 i VP 40
3.1. Informacje ogólne 89
3.2. Zasilanie paliwem 92
3.3. Samodiagnostyka 93
3.4. Podzespoły sterowania dawki wtrysku 98
3.5. Regulacja początku wtrysku 104
3.6. Regulacja ciśnienia doładowania 106
3.7. Recyrkulacja spalin (AGR) 110
4. Pompy wtryskowe Lucas EPIC
4.1. Informacje ogólne 111
4.2. Wykrywanie usterek w układzie EPIC 113
4.3. Sprawdzanie regulacji początku wtrysku 118
4.4. Sprawdzanie regulacji dawki wtrysku 124
4.5. Sprawdzanie układu recyrkulacji spalin (AGR) 129
5. Układ wtryskowy Common Rail
5.1. Informacje ogólne 132
5.2. Zasilanie paliwem 133
5.3. Wykrywanie usterek układu Common Rail 136
5.4. Sprawdzanie hydrauliczne wtryskiwaczy 140
5.5. Sprawdzanie czujników i nastawników 144
5.6. Czujniki położenia wału korbowego i wałka rozrządu 144
5.7. Elementy wykonawcze układu Common Rail 151
6. Układy wtryskowe z pompowtryskiwaczami firmy Lucas- Delphi
6.1. Układ wtryskowy z pompowtryskiwaczami w pojazdach Land Rover 159
6.2. Wykrywanie usterek w układzie wtryskowym z pompowtryskiwaczami 167
6.3. Układy wtryskowe z pompowtryskiwaczami Lucas-Delphi samochodów użytkowych 178
6.4. Wykrywanie usterek silnika FH12 184
6.5. Sprawdzanie elementów układu wtryskowego Volvo FH12 189
7. Układ wtryskowy z pompowtryskiwaczami firmy Bosch
7.1. Obwód niskiego ciśnienia paliwa 198
7.2. Obwód wysokiego ciśnienia paliwa 200
7.3. Sprawdzanie elementu tłoczącego pompowtryskiwacza 203
7.4. Wymontowanie i zamontowanie pompowtryskiwacza 206
7.5. Sterowanie dawki wtrysku 209
7.6. Recyrkulacja spalin 214
7.7. Regulacja ciśnienia doładowania 217
8. Rzędowa pompa wtryskowa regulowana elektronicznie
8.1. Informacje ogólne 221
8.2. Sterowanie dawki wtrysku 224
8.3. Regulacja początku wtrysku 225
8.4. Wykrywanie usterek w układzie wtryskowym 228
8.5. Sprawdzanie elementów rzędowej pompy wtryskowej regulowanej elektronicznie 233
8.5.1. Części składowe układu regulacji początku wtrysku 234
8.5.2. Części składowe układu regulacji dawki 237
Literatura 244
Kup Teraz! Książka na temat diagnozowania samochodowych silników wysokoprężnych - polecamy!
|
|
|
|