Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Diagnozowanie silników wysokoprężnych.

24-01-2012, 5:49
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 40 zł     
Użytkownik joanna41
numer aukcji: 2033599170
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 10   
Koniec: 16-01-2012 21:04:12

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Diagnozowanie silników wysokoprężnych
Hubertus Gűnther

wydanie:4 / 2010
tłumacz:Antoni Szulborski
ISBN:978-83-[zasłonięte]-1446-6
format:B5
strony:244
rysunki:359
oprawa:miękka

Opis  praktycznych metod diagnozowania samochodowych silników wysokoprężnych, wyposażonych w układy wtryskowe nowej generacji. Współczesne metody diagnostyczne, w tym m.in. sposób postępowania, diagnostyka pokładowa, pomiar ciśnienia, sprawdzanie zespołów wtryskowych i elementów elektronicznego sterowania, a także podstawy tuningu silników wysokoprężnych. Diagnozowanie poszczególnych układów wtryskowych (elektronicznie sterowanych rozdzielaczowych pomp wtryskowych Bosch VP 37/36, rozdzielaczowych pomp wtryskowych Bosch z elektromagnetycznymi zaworami sterowania, elektronicznie sterowanych pomp wtryskowych Lucas EPIC oraz elektronicznie sterowanego zasobnikowego układu wtryskowego Common Rail).


Wstęp  8

1. Strategie wykrywania usterek i metody diagnostyczne  9
1.1. Strategie wykrywania usterek  9
1.2. Samodiagnostyka - cudowna broń przeciwko
       usterkom? 11
1.2.1. Wykaz danych 13
1.2.2. Diagnostyka nastawników 16
1.2.3. Ustawienia podstawowe 16
1.3. Dźwięk i dym - wykrywanie usterek za pomocą
       dymomierza 16
1.3.1. Zadymienie spalin silnika wysokoprężnego 17
1.3.2. Test zadymienia podczas swobodnego przyspieszania 23
1.3.3. Sprawdzanie dawki rozruchowej 24
1.4. Pomiar początku tłoczenia 26
1.4.1. Statyczne ustawienie początku tłoczenia 26
1.4.2. Dynamiczny pomiar początku tłoczenia 28
1.5. Pomiary ciśnień w silnikach wysokoprężnych 31
1.5.1. Pomiary ciśnienia w układzie wtryskowym silnika
          wysokoprężnego 31
1.5.2. Pomiar ciśnienia doładowania 35
1.6. Sprawdzanie szczelności komory spalania 37
1.6.1. Sprawdzanie ciśnienia sprężania na podstawie przebiegu
          prądu rozrusznika 38
1.6.2. Sprawdzanie sprężania na podstawie oceny sygnału
          prędkości obrotowej 41
1.7. Sprawdzanie parametrów hydraulicznych układu
       wtryskowego 42
1.7.1. Sprawdzanie rozpylaczy 42
1.7.2. Analiza wysokiego ciśnienia 44
1.8. Sprawdzanie układu świec żarowych 54
1.9. Sprawdzanie podzespołów elektrycznych za pomocą
       oscyloskopu i multimetru 55
1.9.1. Zastosowanie przyrządów pomiarowych 55
1.9.2. Podłączanie przyrządów pomiarowych 56
1.9.3. Sprawdzanie czujników 58
1.9.4. Sprawdzanie elementów wykonawczych (nastawników
          elektrycznych) 59
1.10. Jak rozpoznać tuning silnika wysokoprężnego? 63
1.10.1 Wzrost mocy silnika poprzez manipulowanie
          czujnikami 64
1.10.2 Wzrost mocy silnika poprzez zmianę impulsów
           nastawników 65
1.10.3 Zmiana ustawień podstawowych 66
1.10.4 Chip-tuning 67

2. Regulowane elektronicznie rozdzielaczowe pompy
    wtryskowe Bosch VP 37 i VP 36 68
2.1. Samodiagnostyka 71
2.2. Regulacja początku wtrysku 72
2.3. Sterowanie dawki wtrysku 76

3. Regulowane elektronicznie rozdzielaczowe pompy
     wtryskowe Bosch VP 30 i VP 40 89
3.1. Informacje ogólne 89
3.2. Zasilanie paliwem 92
3.3. Samodiagnostyka 93
3.4. Podzespoły sterowania dawki wtrysku 98
3.5. Regulacja początku wtrysku 104
3.6. Regulacja ciśnienia doładowania 106
3.7. Recyrkulacja spalin (AGR) 110

4. Pompy wtryskowe Lucas EPIC 111
4.1. Informacje ogólne 111
4.2. Wykrywanie usterek w układzie EPIC 113
4.3. Sprawdzanie regulacji początku wtrysku 118
4.4. Sprawdzanie regulacji dawki wtrysku 124
4.5. Sprawdzanie układu recyrkulacji spalin (AGR) 129
 
5. Układ wtryskowy Common Rail 132
5.1. Informacje ogólne 132
5.2. Zasilanie paliwem 133
5.3. Wykrywanie usterek układu Common Rail 136
5.4. Sprawdzanie hydrauliczne wtryskiwaczy 140
5.5. Sprawdzanie czujników i nastawników 144
5.6. Czujniki położenia wału korbowego i wałka rozrządu 144
5.7. Elementy wykonawcze układu Common Rail 151

6. Układy wtryskowe z pompowtryskiwaczami firmy
    Lucas- Delphi 158
6.1. Układ wtryskowy z pompowtryskiwaczami w pojazdach
       Land Rover 159
6.2. Wykrywanie usterek w układzie wtryskowym
       z pompowtryskiwaczami 167
6.3. Układy wtryskowe z pompowtryskiwaczami Lucas-Delphi
       samochodów użytkowych 178
6.4. Wykrywanie usterek silnika FH12 184
6.5. Sprawdzanie elementów układu wtryskowego
        Volvo FH12 189

7. Układ wtryskowy z pompowtryskiwaczami firmy
     Bosch 197
7.1. Obwód niskiego ciśnienia paliwa 198
7.2. Obwód wysokiego ciśnienia paliwa 200
7.3. Sprawdzanie elementu tłoczącego pompowtryskiwacza 203
7.4. Wymontowanie i zamontowanie pompowtryskiwacza 206
7.5. Sterowanie dawki wtrysku 209
7.6. Recyrkulacja spalin 214
7.7. Regulacja ciśnienia doładowania 217

8. Rzędowa pompa wtryskowa regulowana
     elektronicznie 221
8.1. Informacje ogólne 221
8.2. Sterowanie dawki wtrysku 224
8.3. Regulacja początku wtrysku 225
8.4. Wykrywanie usterek w układzie wtryskowym 228
8.5. Sprawdzanie elementów rzędowej pompy wtryskowej
        regulowanej elektronicznie 233
8.5.1. Części składowe układu regulacji początku wtrysku 234
8.5.2. Części składowe układu regulacji dawki 237
Literatura 244