DIAGNOZA WIELOSPECJALISTYCZNA i konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów głębiej upośledzonych umysłowo
pod redakcją Marii Piszczek
Spis treści:
Część pierwsza Katarzyna Lausch, Marlena Jóźwiak, Julia Kuczkowska, Joanna Mitsopoulos, Dorota Szmaragowska – Planowanie i dokumentowanie pracy z uczniem z głębszą niepełnosprawnością intelektualną Wprowadzenie 1. Funkcjonowanie ucznia z głębszą niepełnosprawnością intelektualną na terenie szkoły 2. Ocenianie aktualnych potrzeb i możliwości oraz konstruowanie dokumentu Wielospecjalistyczna Diagnoza Funkcjonalna (WDF) 3. Uwagi ogólne dotyczące konstruowania indywidualnego programu edukacyjno- terapeutycznego 4. Uwagi szczegółowe dotyczące konstruowania indywidualnego programu edukacyjno- terapeutycznego 5. Współpraca domu i szkoły w realizowaniu indywidualnego programu edukacyjno- terapeutycznego 6. Ocenianie uczniów z głębszą niepełnosprawnością intelektualną 7. Diagnozowanie aktualnego poziomu funkcjonowania ucznia po roku pracy (konstruowanie aneksu i diagnozy uzupełniającej) i konstruowanie nowego programu edukacyjno- terapeutycznego na kolejny rok szkolny Podsumowanie Załączniki do części pierwszej: Zał. nr 1 – Arkusz pomocniczy do gromadzenia informacji potrzebnych dla celów skonstruowania wielospecjalistycznej diagnozy funkcjonalnej dzieci i młodzieży z umiarkowanym, znacznym lub głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej (także ze współzaburzeniami) Zał. nr 2 – Wzór dokumentu Wielospecjalistyczna Diagnoza Funkcjonalna Zał. nr 3 – Instrukcja dotycząca sposobu wypełniania WDF Zał. nr 4 – Przykład WDF (dotyczy ucznia realizującego obowiązek szkolny w grupie klasowej) Zał. nr 5 – Wzór dokumentu WDF dla rodziców/opiekunów Zał. nr 6 – Przykład WDF dla rodziców/ opiekunów Zał. nr 7 – Wzór dokumentu Tymczasowy Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny na okres diagnozowania Zał. nr 8 – Wzór dokumentu IPE-T (część ogólna) Zał. nr 9 – Wzór dokumentu Program Bieżącej Pracy Zał. nr 10 – Przykład IPE-T (część ogólna) - dla ucznia realizującego obowiązek szkolny w grupie klasowej Zał. nr 11 – Przykład Programu Bieżącej Pracy - dla ucznia realizującego obowiązek szkolny w grupie klasowej Zał. nr 12 – Przykład IPE-1 ucznia nauczanego indywidualnie Zał. nr 13 – Wzór dokumentu Formularz pomocniczy do konstruowania oceny zmian w funkcjonowaniu ucznia Zał. nr 14 – Wzór dokumentu Ocena zmian w funkcjonowaniu ucznia wraz z instrukcją dotyczącą sposobu jego wypełniania Zał. nr 15 – Przykład rocznej Oceny zmian w funkcjonowaniu ucznia Zał. nr 16 – Propozycje ujednoliconych formuł oceniających zachowanie i pracę ucznia Zał. nr 17 – Wzór dokumentu Zaświadczenie (dotyczy ucznia, któremu przedłużono etap edukacji) Zał. nr 18 – Wzór dokumentu Uwagi o funkcjonowaniu ucznia Zał. nr 19 – Przykład Uwag o funkcjonowaniu ucznia Zał. nr 20 – Wzór dokumentu Aneks do WDF Zał. nr 21 - Wzór dokumentu Diagnoza uzupełniająca wraz z instrukcja dotyczącą sposobu wypełniania Zał. nr 22 – Wzór dokumentu Aneks do IPE-T
Część druga Maria Piszczek – Zadania specjalistów przeprowadzających diagnozę uczniów głębiej upośledzonych umysłowo Maria Piszczek – Czynniki, od których uzależnione są efekty edukacji uczniów głębiej upośledzonych umysłowo Załączniki do części drugiej: Zał. nr 1 – Samoświadomość i autoprezentacja Zał. nr 2 – Wiedza dotycząca innych ludzi; relacje z nimi, znajomość reguł społecznych Zał. nr 3 – Zaburzenia emocji i nastroju
Wydawnictwo KOMPENDIUM ISBN : 978-83-[zasłonięte]614-5-4 Ilość stron : 208
KOSZT WYSYŁKI :
- 8,50 zł - list polecony ekonomiczny
- 10,00 zł - list polecony priorytetowy
EWENTUALNE PYTANIA :
|