Diagnoza rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole Karty pracy
Kołodziejska Dorota, Naprawa Renata, Tanajewska Alicja
Jest to jedna z trzech publikacji, które tworzą komplet materiałów koniecznych do przeprowadzenia diagnozy rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole. W teczce znajdują się karty pracy przeznaczone dla dzieci oraz instrukcja i tabela z punktacją dla nauczyciela będąca informacją o stopniu opanowania przez dziecko wiadomości i umiejętności wynikających z realizacji podstawy programowej.Tematyka kart pracy jest zgodna z treściami nauczania zawartymi w podstawie programowej z zakresu kompetencji i oczekiwanych osiągnięć dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole dotyczących: wychowania zdrowotnego, wychowania rodzinnego, obywatelskiego i patriotycznego, rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną, edukacji przyrodniczej i edukacji plastycznej.Karty pracy zostały opracowane zgodnie z obecnie funkcjonującym Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 maja 2014 roku (Dz.U. z 2014 r. poz. 803). Publikacja z pewnością będzie pomocna w codziennej pracy:- nauczycieli przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach uczących dzieci pięcio- lub sześcioletnie;- nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów;- pedagogów, psychologów.Może być w pełni wykorzystana podczas tworzenia:- programu zajęć korekcyjno-kompensacyjnych;- programu zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;- indywidualnego programu wspomagania i korygowania rozwoju dziecka pięcio-, sześcioletniego;- zakresu dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania wychowania przedszkolnego do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dziecka;- planu działań wspierających.Niniejsza publikacja umożliwi nauczycielom:dokonanie diagnozy skali gotowości rozwoju dziecka oraz określenie stopnia opanowania danej umiejętności z zakresu: rozwoju społecznego, rozwoju umysłowego, umiejętności szkolnych oraz sprawności motorycznej.ułatwi przekazanie rodzicom informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej według określonego wzoru, aby mogli je w osiąganiu tej gotowości, odpowiednio do potrzeb, wspomagać.
Dane:- ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]13473
- liczba stron: 71
- okładka: kartonowa
- wydawnictwo: Harmonia
- wymiary: 220 x 300 mm
- Data wydania: 2[zasłonięte]014-09