Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Diagnoza organizacji. Pierwszy krok do...

28-02-2012, 21:21
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 42.30 zł     
Użytkownik infmaster
numer aukcji: 2035231015
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 7   
Koniec: 02-02-2012 12:45:37
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Książka jest NOWA,
w stanie IDEALNYM.

Niezależnie od ilości zakupionych książek płacisz tylko jednorazowy koszt wysyłki.

Diagnoza organizacji. Pierwszy krok do uzdrowienia firmy

Diagnoza organizacji. Pierwszy krok do uzdrowienia firmy

Wydawnictwo: OnePress


  • Zmiana organizacyjna
  • Perspektywy i modele diagnostyczne
  • Tworzenie mierników i standardów
  • Metody zbierania danych
  • Analiza i interpretacja wyników
Właściwe rozpoznanie przed skuteczną terapią

Przedsiębiorstwo jest jak żywy organizm, stanowiący zespół komórek, narządów i układów, ściśle połączonych i zależnych od siebie nawzajem. Kiedy jeden z organów zaczyna niedomagać, szybko znajduje to przełożenie na funkcjonowanie całego systemu. Podobnie jak w przypadku interwencji medycznej, ulepszenie Twojego przedsiębiorstwa wymaga odpowiedniej diagnozy - zebrania danych, ich oceny i wyciągnięcia wniosków. Prawidłowego rozpoznania może dokonać specjalista. Albo menedżer uzbrojony w wiedzę dotyczącą procesów wdrażania zmiany organizacyjnej.

Zapewne znane Ci jest powiedzenie, że lepiej zapobiegać, niż leczyć. O reformowaniu organizacji napisano grube tomy. Przeprowadzenie przedsiębiorstwa przez trudny i nieunikniony proces zmian jest wyzwaniem, z którym muszą się zmierzyć kierujący większością firm. Przed zmianą organizacyjną nie można uciec - burzliwe otoczenie biznesowe zmusza menedżerów do nieustannego usprawniania organizacji, którymi kierują.

Dlatego warto odpowiednio przygotować się do reformowania organizacji. Z tym podręcznikiem zdecydowanie łatwiej poradzisz sobie z przeprowadzeniem rzetelnej diagnozy organizacyjnej. Zdobędziesz także pewność, że nie zabierasz się za odmienianie przedsiębiorstwa, którego w gruncie rzeczy nie znasz i nie rozumiesz.


Spis treści:
Rozdział 1. Wstęp - diagnoza i zmiana organizacyjna (5)
  • 1.1. Zmiana organizacyjna (6)
    • 1.1.1. Założenia zmiany i jej rezultaty (11)
    • 1.1.2. Bariery zmiany organizacyjnej (12)
  • 1.2. Rola konsultantów w procesie diagnozy i zmiany organizacyjnej (16)
    • 1.2.1. Dlaczego konsultanci zewnętrzni mogą być przydatni (17)
    • 1.2.2. Obawy zleceniodawcy i strategie nacisku stosowane przez konsultantów (18)
    • 1.2.3. Diagnoza a relacje władzy w organizacji (24)
Rozdział 2. Perspektywy diagnostyczne (29)
  • 2.1. Perspektywa mechanistyczna (30)
  • 2.2. Perspektywa systemowa (32)
  • 2.3. Perspektywa kulturowa (36)
  • 2.4. Perspektywa polityczna (39)
  • 2.5. Podsumowanie (43)
    • 2.5.1. Przykład - diagnoza procesu tworzenia budżetu (44)
    • 2.5.2. Przykład - diagnoza przyczyn problemów firmy Toyota (47)
Rozdział 3. Modele organizujące diagnozę (51)
  • 3.1. Podejście zasobowe (52)
  • 3.2. Łańcuch wartości (54)
  • 3.3. Model 7S (56)
  • 3.4. Model dopasowania (The Congruence Model) (59)
  • 3.5. Model wartości konkurujących (The Competing Values Framework) (62)
  • 3.6. Pajęczyna kulturowa (The Cultural Web) (66)
  • 3.7. Macierz pomiaru efektywności (The Performance Measurement Matrix) (70)
  • 3.8. Piramida SMART (The Strategic Measurement and Reporting Technique) (71)
  • 3.9. Model IPOO (The Input-Process-Output-Outcome Model) (71)
  • 3.10. Model Doskonałości w Biznesie EFQM (European Foundation for Quality Management Business Excellence Model) (73)
  • 3.11. Strategiczna karta wyników (Balanced Scorecard) (75)
  • 3.12. Podsumowanie (78)
Rozdział 4. Tworzenie mierników i standardów (81)
  • 4.1. Rodzaje mierników (81)
  • 4.2. Sposoby tworzenia standardów dla mierników (87)
  • 4.3. Typowe problemy związane z pomiarem (90)
  • 4.4. Reguły wyboru mierników (94)
Rozdział 5. Narzędzia diagnostyczne - metody zbierania danych (97)
  • 5.1. Analiza danych wtórnych (98)
    • 5.1.1. Analiza dokumentacji organizacyjnej (98)
    • 5.1.2. Analiza danych statystycznych generowanych w przedsiębiorstwie (104)
  • 5.2. Wywiad (109)
    • 5.2.1. Rodzaje wywiadów (109)
    • 5.2.2. Zasady prowadzenia wywiadów (111)
  • 5.3. Obserwacja (117)
    • 5.3.1. Zasady prowadzenia obserwacji (117)
    • 5.3.2. Obserwacja zachowań niesprzyjających wydajnej pracy (119)
  • 5.4. Badanie ankietowe (120)
    • 5.4.1. Procedura prowadzenia badania ankietowego (121)
    • 5.4.2. Typy pytań ankietowych i ich wykorzystanie w diagnozie organizacji (126)
    • 5.4.3. Typowe błędy w pytaniach ankietowych (152)
    • 5.4.4. Kolejność pytań w ankiecie (157)
    • 5.4.5. Budowa narzędzia ankietowego - przykład (159)
Rozdział 6. Analiza i interpretacja wyników diagnozy (181)
  • 6.1. Typowe schematy analizy danych (181)
  • 6.2. Systemowa interpretacja wyników diagnozy (187)
    • 6.2.1. Sprzężenia zwrotne (188)
    • 6.2.2. Diagnozowanie organizacji za pomocą archetypów systemowych (197)
    • 6.2.3. Typy interwencji w systemie (214)
    • 6.2.4. Techniki myślenia systemowego (216)
  • 6.3. Jak uniknąć błędów w analizowaniu wyników diagnozy (221)
    • 6.3.1. Błędne przekonania o zależnościach przyczynowo-skutkowych (221)
    • 6.3.2. Kłopoty z prawdopodobieństwem warunkowym (223)
    • 6.3.3. Błędne modele mentalne (225)
Bibliografia (231)

Diagnoza organizacji. Pierwszy krok do uzdrowienia firmy

Szybka wysyłka po zaksięgowaniu wpłaty.

Przy zakupie powyżej 190zł
dostawa kurierem GRATIS

Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

Zobacz nasze pozostałe aukcje