Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Diagnoza organizacji. Pierwszy... [nowa]

04-03-2012, 17:59
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 42.70 zł     
Użytkownik TechBook
numer aukcji: 2096155018
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 12   
Koniec: 03-03-2012 14:03:44
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Diagnoza organizacji. Pierwszy krok do uzdrowienia firmy

Wydawnictwo:OnePress
Wymiary: 158 x 235 mm
Ilość stron:240
ISBN: 978-83-[zasłonięte]-2948-0
seria: exclusive
Wymiary: 158 x 235 mm
Data wydania: 2[zasłonięte]010-12
Opis:

  • Zmiana organizacyjna
  • Perspektywy i modele diagnostyczne
  • Tworzenie mierników i standardów
  • Metody zbierania danych
  • Analiza i interpretacja wyników
Właściwe rozpoznanie przed skuteczną terapią

Przedsiębiorstwo jest jak żywy organizm, stanowiący zespół komórek, narządów i układów, ściśle połączonych i zależnych od siebie nawzajem. Kiedy jeden z organów zaczyna niedomagać, szybko znajduje to przełożenie na funkcjonowanie całego systemu. Podobnie jak w przypadku interwencji medycznej, ulepszenie Twojego przedsiębiorstwa wymaga odpowiedniej diagnozy - zebrania danych, ich oceny i wyciągnięcia wniosków. Prawidłowego rozpoznania może dokonać specjalista. Albo menedżer uzbrojony w wiedzę dotyczącą procesów wdrażania zmiany organizacyjnej.

Zapewne znane Ci jest powiedzenie, że lepiej zapobiegać, niż leczyć. O reformowaniu organizacji napisano grube tomy. Przeprowadzenie przedsiębiorstwa przez trudny i nieunikniony proces zmian jest wyzwaniem, z którym muszą się zmierzyć kierujący większością firm. Przed zmianą organizacyjną nie można uciec - burzliwe otoczenie biznesowe zmusza menedżerów do nieustannego usprawniania organizacji, którymi kierują.

Dlatego warto odpowiednio przygotować się do reformowania organizacji. Z tym podręcznikiem zdecydowanie łatwiej poradzisz sobie z przeprowadzeniem rzetelnej diagnozy organizacyjnej. Zdobędziesz także pewność, że nie zabierasz się za odmienianie przedsiębiorstwa, którego w gruncie rzeczy nie znasz i nie rozumiesz.



Spis treści:

Rozdział 1. Wstęp - diagnoza i zmiana organizacyjna (5)

  • 1.1. Zmiana organizacyjna (6)
    • 1.1.1. Założenia zmiany i jej rezultaty (11)
    • 1.1.2. Bariery zmiany organizacyjnej (12)
  • 1.2. Rola konsultantów w procesie diagnozy i zmiany organizacyjnej (16)
    • 1.2.1. Dlaczego konsultanci zewnętrzni mogą być przydatni (17)
    • 1.2.2. Obawy zleceniodawcy i strategie nacisku stosowane przez konsultantów (18)
    • 1.2.3. Diagnoza a relacje władzy w organizacji (24)
Rozdział 2. Perspektywy diagnostyczne (29)
  • 2.1. Perspektywa mechanistyczna (30)
  • 2.2. Perspektywa systemowa (32)
  • 2.3. Perspektywa kulturowa (36)
  • 2.4. Perspektywa polityczna (39)
  • 2.5. Podsumowanie (43)
    • 2.5.1. Przykład - diagnoza procesu tworzenia budżetu (44)
    • 2.5.2. Przykład - diagnoza przyczyn problemów firmy Toyota (47)
Rozdział 3. Modele organizujące diagnozę (51)
  • 3.1. Podejście zasobowe (52)
  • 3.2. Łańcuch wartości (54)
  • 3.3. Model 7S (56)
  • 3.4. Model dopasowania (The Congruence Model) (59)
  • 3.5. Model wartości konkurujących (The Competing Values Framework) (62)
  • 3.6. Pajęczyna kulturowa (The Cultural Web) (66)
  • 3.7. Macierz pomiaru efektywności (The Performance Measurement Matrix) (70)
  • 3.8. Piramida SMART (The Strategic Measurement and Reporting Technique) (71)
  • 3.9. Model IPOO (The Input-Process-Output-Outcome Model) (71)
  • 3.10. Model Doskonałości w Biznesie EFQM (European Foundation for Quality Management Business Excellence Model) (73)
  • 3.11. Strategiczna karta wyników (Balanced Scorecard) (75)
  • 3.12. Podsumowanie (78)
Rozdział 4. Tworzenie mierników i standardów (81)
  • 4.1. Rodzaje mierników (81)
  • 4.2. Sposoby tworzenia standardów dla mierników (87)
  • 4.3. Typowe problemy związane z pomiarem (90)
  • 4.4. Reguły wyboru mierników (94)
Rozdział 5. Narzędzia diagnostyczne - metody zbierania danych (97)
  • 5.1. Analiza danych wtórnych (98)
    • 5.1.1. Analiza dokumentacji organizacyjnej (98)
    • 5.1.2. Analiza danych statystycznych generowanych w przedsiębiorstwie (104)
  • 5.2. Wywiad (109)
    • 5.2.1. Rodzaje wywiadów (109)
    • 5.2.2. Zasady prowadzenia wywiadów (111)
  • 5.3. Obserwacja (117)
    • 5.3.1. Zasady prowadzenia obserwacji (117)
    • 5.3.2. Obserwacja zachowań niesprzyjających wydajnej pracy (119)
  • 5.4. Badanie ankietowe (120)
    • 5.4.1. Procedura prowadzenia badania ankietowego (121)
    • 5.4.2. Typy pytań ankietowych i ich wykorzystanie w diagnozie organizacji (126)
    • 5.4.3. Typowe błędy w pytaniach ankietowych (152)
    • 5.4.4. Kolejność pytań w ankiecie (157)
    • 5.4.5. Budowa narzędzia ankietowego - przykład (159)
Rozdział 6. Analiza i interpretacja wyników diagnozy (181)
  • 6.1. Typowe schematy analizy danych (181)
  • 6.2. Systemowa interpretacja wyników diagnozy (187)
    • 6.2.1. Sprzężenia zwrotne (188)
    • 6.2.2. Diagnozowanie organizacji za pomocą archetypów systemowych (197)
    • 6.2.3. Typy interwencji w systemie (214)
    • 6.2.4. Techniki myślenia systemowego (216)
  • 6.3. Jak uniknąć błędów w analizowaniu wyników diagnozy (221)
    • 6.3.1. Błędne przekonania o zależnościach przyczynowo-skutkowych (221)
    • 6.3.2. Kłopoty z prawdopodobieństwem warunkowym (223)
    • 6.3.3. Błędne modele mentalne (225)
Bibliografia (231)

Zobacz nasze pozostałe aukcje

Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

Zapraszam serdecznie.