Opis
Wydawnictwo Harmonia
ISBN
[zasłonięte]978-8334-417-6
Gdańsk 2010, wydanie 1, format 215 x 305
mm, objętość 60 str., oprawa miękka
Jest to narzędzie badawcze
przygotowane z myślą o nauczycielach przedszkola, klas pierwszych i
nauczycielach prowadzących zajęcia terapii pedagogicznej. Zebrane tu zadania i
kryteria oceny umożliwiają zdiagnozowanie rozwoju dziecka w określonych
obszarach funkcjonowania. Są to: podstawowe wiadomości, lateralizacja oraz
orientacja w schemacie ciała, w przestrzeni i na płaszczyźnie, percepcja
słuchowa, umiejętności matematyczne, czytanie (zastosowanie tej części jest
uzależnione od stopnia przygotowania dziecka do nauki czytania można ją pominąć
w badaniu), pamięć i myślenie, percepcja wzrokowa i sprawność manualna,
komunikowanie się, zachowanie dziecka podczas badania, rozwój fizyczny i stan
zdrowia, rozwój emocjonalno-społeczny (obserwowany w pierwszych tygodniach nauki
w klasie pierwszej). Dzięki diagnozie nauczyciel może: określić poziom
przygotowania dziecka do nauki w klasie pierwszej, określić potrzeby związane z
jego rozwojem psychofizycznym, opracować indywidualne programy pracy
(dostosowane do możliwości rozwojowych i potrzeb edukacyjnych uczniów, tzn.
przygotować programy działań terapeutycznych dla dzieci z trudnościami w nauce
oraz wyznaczyć kierunki pracy z uczniami o wysokim poziomie przygotowania do
nauki w klasie pierwszej). Komplet materiałów zebranych w teczce składa się z:
charakterystyki narzędzia diagnozy, instrukcji dla badającego, kryteriów oceny,
arkusza badania, kart pracy dla dziecka, pomocy dydaktycznych potrzebnych do
przeprowadzenia badania.
Kupując na kilku naszych aukcjach za wysyłkę płacisz tylko raz - jej koszt
zależny jest od wagi książek, o kalkulację kosztów prosimy pytać w mailu.
Kupujący otrzyma paragon lub fakturę.