Zestaw diagnostyczny do Francuskich aut koncernu PSA Peugeot - Planet Citroen - Lexia3
Interfejs PSA Evolution LEXIA3 Citroen - Peugeot Planet Office
Urządzenie diagnostyczne do kompleksowej diagnostyki aut grupy PSA Peugeot i Citroen. Za pomocą tego sprzętu możesz zrobić wszystko to co autoryzowany serwis. Urządzenie pozwala wykonać kompletną diagnostykę wszystkich aut Peugeot i Citroen od 1995 r. do 2014r. W tym także auta dostawcze takie jak Citroen Jumper, Jumper III Jumper III minibus, Nemo, Peugeot Bipper, Boxer III, Boxer III minibus*( Wspólpracuje z wszystkimi wersjami oprogramowania także z DiagBox ) Diagnostykę wykonuje się za pośrednictwem złącza OBD-II lub za pomocą adapterów dla złącz producenta (występujących w starszych samochodach, sprzed 2000r.)
Urządzenie zawiera interfejs K-line multiplexer, CAN-BUS interfejsy i SAE J1850 (zarówno PWM i VPW).
Interfejs Lexia Proxia - Peugeot Planet w połączeniu z adapterem CAN Switch S.1279 jest profesjonalnym narzędziem diagnostycznym, pozwalającym diagnozować na poziomie serwisowym wszystkie Citroeny i Peugeoty do 2014r. Jedną z wielu możliwości m.in. takich jak programowanie, kodowanie, adaptacje, kasowanie błędów jest także WYPALANIE Filtrów DPF/FAP i ustawianie ilości dodatku np. EOLYS DPX42, EOLYS 176, EOLYS POWER FLEX, INFINEUM.
Zestaw diagnostyczny dla Peugeot - Planet Citroen - Lexia3 - DiagBox
Przy pomocy tego interfejsu można zdiagnozować wszystkie systemy znajdujące się w samochodzie, dzięki temu można bardzo szybko wykryć usterkę, oprogramowanie pozwala w bardzo prosty sposób:
-
kasować kody usterek (AIR BAG, ABS, IMMOBILIZER, SILNIK, ŚWIECE ŻAROWE, CZUJNIK TEMP. SONDA LAMBDA ITD.),
-
kasować inspekcje olejową zarówno ze stałym przedziałem okresowym, jak i ze zmiennym przedziałem okresowym, Long Life.
-
podglądać i rejestrować bieżące parametry samochodu podczas jazdy: silnik, ciśnienie doładowania, czasy wtrysków, korekcje wtrysków, temperaturę, przepływomierz, wskaźniki, itp.) Przy odrobinie doświadczenia można:
-
adaptować i korygować nowe elementy w samochodzie: kąt wtrysku, przepustnica, regulacja obrotów i zapłonu, dawkę wtrysku przy rozruchu, uchylenie EGR, )
-
kodować piloty.
W przypadku wybrania już odpowiedniego sterownika np. komputera silnika możliwe jest: - odczytywanie oczekujących kodów błędów (DTC) - odczytywanie zarejestrowanych kodów błędów (DTC) - kasowanie kodów oraz kontrolki "check engine" (MIL) - możliwość zapisywania odczytywanych danych do pliku w celu późniejszej analizy - diagnoza elementów wykonawczych typu przepustnice zawory, czujniki - dynamiczne sprawdzenie zapłonu, dawki rozruchowej, - prędkość obrotowa silnika (RPM) - obciążenie (Calculated Load Value) - temperatura płynu chłodzącego (Coolant Temperature) - status układu paliwowego (Fuel System Status) - prędkość pojazdu (Vehicle Speed) - krótkoterminowa korekta czasu wtrysku (Short Term Fuel Trim) - długoterminowa korekta czasu wtrysku (Long Term Fuel Trim) - podciśnienie w kolektorze ssącym (Intake Manifold Pressure) - kąt wyprzedzenia zapłonu (Timing Advance) - temperatura pobieranego powietrza (Intake Air Temperature) - przepływ powietrza - wskazanie przepływomierza (Air Flow Rate) - położenie przepustnicy TPS (Absolute Throttle Position) - wskazania sondy lambda (Oxygen sensor voltages/associated short term fuel trims) - ciśnienie paliwa (Fuel Pressure) - sprawdzenie kondycji silnika na podstawie zużycia poszczególnych cylindrów - czyli różnicy w dawkach paliwa dozowanych przez komputer na poszczególne cylindry, aby silnik równo pracował na biegu jałowym. - pomiary parametrów pojazdu - mocy i przyspieszenia
Ponadto w przypadku wybrania już odpowiedniego sterownika np. komputera silnika możliwe jest odczytanie kodów błędów, wykasowanie oraz ich, diagnoza. Diagnoza elementów wykonawczych typu przepustnice, zawory elektromagnetyczne, czujniki. Korekcja niektórych wartości w pamięci sterownika np. dawki paliwa do rozruchu lub podniesienie obrotów biegu jałowego w przypadku wibracji lub nierównomiernej pracy. Dynamiczne sprawdzenie zapłonu, dawki rozruchowej, sprawdzenie kondycji silnika na podstawie zużycia poszczególnych cylindrów - czyli różnicy w dawkach paliwa dozowanych przez sterownik ECU na poszczególne cylindry, aby silnik równo pracował na biegu jałowym. Interfejs ma możliwości identyczne jak urządzenie w autoryzowanym serwisie jego możliwości są wiele bardziej rozbudowane niż w przypadku testerów uniwersalnych typu KTS, Launch czy AutoCom.
Zastosowanie:
Przy pomocy interfejsu można zdiagnozować wszystkie systemy znajdujące się w samochodzie, dzieki temu można bardzo szybko wykryć usterkę, oprogramowanie pozwala w bardzo prosty sposób:
-
kasować kody usterek (AIR BAG, ABS, IMMOBILIZER, SILNIK, ŚWIECE ŻAROWE, CZUJNIK TEMP. SONDA LAMBDA ITD.),
-
kasować inspekcje olejową zarówno ze stałym przedziałem okresowym, jak i ze zmiennym przedziałem okresowym, Long Life.
-
podglądać i rejestrować bieżące parametry samochodu podczas jazdy: silnik, ciśnienie doładowania, czasy wtrysków, korekcje wtrysków, synchronizacje rozrządu PD, temperaturę, przepływomierz, wskaźniki, itp.) Przy odrobinie doświadczenia można:
-
adaptować i korygować nowe elementy w samochodzie: kąt wtrysku, dawkę wtrysku, przepustnica, regulacja obrotów i zapłonu, dawkę wtrysku przy rozruchu, uchylenie EGR, sprawdzenie ciśnienie doładowania, sprawności regulacji doładowania VTG, możliwość oceny stanu technicznego turbiny, silnika, pompy wtryskowej na podstawie otrzymanych danych(logi).
-
kodować piloty, kluczyki
Możliwości:
- kodowanie kluczyków - kodowanie komputera BSI - odczytywanie danych bieżących (prędkość obrotowa silnika, przepływomierzy itp. - programowanie wtryskiwaczy - aktywacja radia (np. po wymianie lub naprawie) - odczyt wszystkich przechowywanych kodów błędów z pełnym opisem - kasowanie kodów błędów - Auto-Scan (pełne skanowanie całej elektryki) - testowanie podzespołów (pompy paliwa, centralnego zamka, ABS, czujników, elektrozaworów itp.) - programowanie świateł w tryb skandynawski - sprawdzenie i kodowanie czujników powietrza w kołach - włączenie / wyłączenie składania lusterek - kodowanie immobilajzera - kodowanie poduszek powietrznych - sprawdzenie stopnia zużycia filtra cząstek stałych (FAP) - testowanie panelu sterującego i gałek przy kierownicy - testowanie silników krokowych w nagrzewnicy, czujników, wskaźników na desce rozdzielczej itd. itd.
|