Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Diagnostyka pedagogiczna Wybrane obszary badawcze

17-09-2014, 17:29
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 35.20 zł     
Użytkownik mirom
numer aukcji: 4526418831
Miejscowość Wrocław
Wyświetleń: 4   
Koniec: 17-09-2014 16:18:55

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2011
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Witamy na aukcji kolejnej pozycji
z naszej księgarni

 

O Nas

Sprzedażą przez internet zajmujemy się od roku 2000. Stawiamy na rzetelną, błyskawiczną i perfekcyjną realizację zamówień, a o wysokiej jakości obsługi Klienta, świadczą nasze komentarze oraz posiadany status:

SuperSprzedawca

Jest to gwarancja Bezpiecznych, Łatwych i Przyjemnych Zakupów.

Wysyłka
  1. Zamówiony towar wysyłamy Pocztą Polską jako list polecony lub paczka w terminie od 1 do 3 dni (dni robocze), czas ten liczony jest od momentu:
    • dokonania zakupu i wyboru formy zapłaty (Płatność przy odbiorze/pobranie)
    • zaksięgowania na naszym koncie wpłaty za zakupiony towar (Płatność z góry/przelew)
    Koszty wysyłki podawane są w opisie każdej aukcji i dotyczą danej książki (zależnie od wagi).
  2. Opakowanie stanowi koperta bezpieczna lub karton i opieczętowane jest nalepką "sportowo-medyczna". Uszkodzenie lub brak takiej świadczy o naruszeniu przesyłki.
  3. Jeśli po 7 dniach roboczych nie dotarła do Państwa przesyłka prosimy o informację o tym. Podamy nr listu wysyłkowego, z którym należy sprawdzić na swojej poczcie czy przesyłka nie "zalega"w urzędzie. W przeciwnym razie po 14 dniach roboczych od wysyłki złożymy reklamację na poczcie.

Nie czekamy do zakończenia aukcji - wysyłamy natychmiast!!

      Tytuł
      Diagnostyka pedagogiczna Wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne

      Diagnostyka pedagogiczna Wybrane obszary badawcze

       

      Autor
      Barbara Skałbania
      Opis

      Wydawnictwo Impuls
      ISBN[zasłonięte]978-8387-452-5
      Kraków 2011, wyd. 1, format 160 x 235, objętość 312 str., oprawa miękka

      Polecana publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Spór o charakter diagnozy i zakres kompetencyjny między psychologiem a pedagogiem powoduje wycofywanie się pedagogów z działalności diagnostycznej lub ograniczenie ich pracy do diagnostyki edukacyjnej…

      Celem publikacji jest uświadomienie przyszłym pedagogom znaczenia diagnostyki w przygotowaniu zawodowym oraz kształtowanie wrażliwości i umiejętności związanych z procesem diagnozowania w pracy terapeutyczno-wychowawczej.

      Adresatami książki są studenci kierunków pedagogicznych, nauczycielskich, którzy w przyszłości podejmą pracę pedagogiczną z dziećmi i młodzieżą, stąd w książce posłużono się określeniami „nauczyciel”, „pedagog” – jako osoby dokonujące diagnozy pedagogicznej.

      Niniejsza publikacja może też być wykorzystywana przez pedagogów i nauczycieli w samokształceniu i doskonaleniu zawodowym połączonym z kształtowaniem refleksji nad własnym profesjonalizmem zawodowym. Analiza literatury pozwala na pełniejszą ocenę dotychczasowych działań i ich odpowiednią weryfikację. Rozwijanie refleksji zawodowej to istotny element samokształcenia, którego celem jest stałe doskonalenie pracy i zwiększanie jej skuteczności. Autorka ma nadzieję, że książka będzie pomocna w podnoszeniu jakości kształcenia przyszłych kadr pedagogicznych.

      Książka podejmuje kilka ważnych obszarów tematycznych pod kątem teoretyczno-pragmatycznym. Jej celem jest zapoznanie z założeniami teoretycznymi procesu diagnozowania oraz przedstawienie praktycznych rozwiązań diagnozy pedagogicznej. Część pierwsza zawiera teoretyczno-metodologiczne podstawy diagnozy w ujęciu określonych teorii i koncepcji badań w obszarze wybranych subdyscyplin pedagogicznych…

      Część druga publikacji obejmuje zagadnienia diagnostyki w odniesieniu do wybranych obszarów (środowisk wychowawczych). Analiza możliwości diagnostycznych pedagoga w rozpoznawaniu środowiska rodzinnego, z wykorzystaniem opisanych sposobów poznawania, uwzględnia badania prowadzące do rozpoznania funkcjonowania rodziny i jej wpływu na proces wychowania oraz nauczania. Podkreślenie roli diagnozy pedagogicznej we wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci zagrożonych niepełnosprawnością ma uświadomić pedagogom ich udział w pracach zespołów wczesnego wspomagania i określić działania profesjonalne ukierunkowane na dziecko i jego najbliższe otoczenie (rodzinę). Opis wybranych metod wczesnego diagnozowania dziecka ułatwi planowanie i realizowanie zadań z zakresu wczesnej obserwacji i wczesnego rozpoznawania objawów zaburzeń rozwojowych, przyczyniając się do lepszego przygotowania pedagogów do współpracy z rodzicami. Pokazanie sposobów diagnozy realizowanych przez innych specjalistów ma wartość poznawczą, uświadamia bowiem pedagogom zakres czynności diagnostycznych i przygotowuje do rozumienia oraz właściwego interpretowania treści diagnozy specjalistycznej (medycznej czy psychologicznej).

      Książka opisuje również możliwości badania klimatu szkoły i klasy oraz rozpoznawania zjawisk zachodzących wewnątrz grup rówieśniczych, czyli czynności przygotowujących do podejmowania działań diagnostycznych zarówno indywidualnych, jak i grupowych (zespołowych), które mogą być wykorzystywane w opracowaniu programu wychowawczego czy profilaktycznego szkoły.

      Publikacja ta jest wynikiem kilkuletniej pracy i doświadczeń zawodowych, ale też dużego zaangażowania osób naukowo zajmujących się tą problematyką.

      Spis Treści

      Wstęp

      Część pierwsza

      Rozdział 1
      Diagnoza i jej znaczenie w pedagogice i naukach społecznych

      1.1. Definicje diagnozy – zakresy znaczeniowe i ujęcia modelowe
      1.2. Diagnoza i jej rodzaje – różnorodność procesu poznawania
      1.3. Obszary diagnozy w wybranych subdyscyplinach pedagogiki
      1.3.1. Diagnoza kliniczno-wychowawcza J. Korczaka i jej znaczenie w teorii wychowania
      1.3.2. Postępowanie diagnostyczne w pedagogice społecznej
      1.3.3. Problem diagnozy w pedagogice resocjalizacyjnej
      1.4. Nauczyciel w roli diagnosty – zakres diagnozy szkolnej
      1.5. Podsumowanie rozdziału i dyskusja
      1.6. Propozycje ćwiczeń praktycznych
      1.7. Literatura do rozdziału

      Rozdział 2
      Założenia teoretyczno-metodologiczne procesu diagnozowania w pedagogice

      2.1. Czynności i etapy postępowania diagnostycznego w naukach społecznych
      2.2. Proces diagnostyczny jako forma relacji międzyosobowej
      2.3. Kompetencje badacza i zasady etycznego postępowania
      2.4. Podsumowanie rozdziału i dyskusja
      2.5. Propozycje ćwiczeń praktycznych
      2.6. Literatura do rozdziału

      Rozdział 3
      Metodologia badawcza – warsztat diagnostyczny pedagoga

      3.1. Podstawowe założenia działalności diagnostycznej
      3.2. Charakterystyka podstawowych metod, technik i narzędzi w diagnostyce pedagogicznej
      3.2.1. Metoda sondażu diagnostycznego w badaniach pedagogicznych
      3.2.2. Metoda indywidualnych przypadków
      3.2.3. Podstawowe techniki diagnostyczne w pracy pedagoga – obserwacja, wywiad, ankieta i kwestionariusze
      3.2.4. Techniki socjometrii i ich zastosowanie w pracy pedagogicznej
      3.2.5. Techniki projekcyjne w badaniu pedagogicznym – możliwości i ograniczenia
      3.3. Podsumowanie rozdziału i dyskusja
      3.4. Propozycje ćwiczeń praktycznych
      3.5. Literatura do rozdziału

      Część druga
      Rozdział 4
      Diagnoza środowiska rodzinnego w ujęciu teoretyczno-metodologicznym

      4.1. Rodzina w refleksji badawczej. Przedmiot i cele badań pedagogiki rodziny
      4.1.1. Zasady postępowania diagnostycznego w poznawaniu środowiska rodzinnego
      4.2. Warsztat badawczy pedagoga w diagnozie rodziny
      4.2.1. Wywiad i ankieta jako sposoby zdobywania informacji o rodzinie
      4.2.2. Wybrane narzędzia diagnozy – założenia teoretyczne i praktyczne stosowanie
      4.2.3. Techniki projekcyjne w rozpoznawaniu sytuacji rodziny
      4.3. Przemoc domowa wobec dziecka – dylematy diagnostyczne
      4.3.1. Identyfikowanie przemocy w rodzinie badanego
      4.3.2. Działania diagnostyczne w rozpoznawaniu zjawiska krzywdzenia dziecka
      4.4. Podsumowanie rozdziału i dyskusja
      4.5. Propozycje ćwiczeń praktycznych
      4.6. Literatura do rozdziału

      Rozdział 5
      Znaczenie diagnozy we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka

      5.1. Definiowanie pojęcia, jego zakres znaczeniowy, prawny i praktyczny
      5.2. Wybrane narzędzia do oceny rozwoju małego dziecka
      5.3. Charakterystyka procesu diagnostycznego małego dziecka
      5.4. Zadania pedagoga we wczesnym wspomaganiu rozwoju
      5.5. Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej dziecku i rodzinie
      5.6. Podsumowanie rozdziału i dyskusja
      5.7. Propozycje ćwiczeń praktycznych
      5.8. Literatura do rozdziału

      Rozdział 6
      Poznawanie środowiska szkolnego – wybrane zagadnienia diagnostyczne

      6.1. Klimat szkoły i klimat klasy w procesie rozpoznania pedagogicznego
      6.1.1. Charakterystyka wybranych sposobów oceny klimatu szkoły i klasy
      6.2. Podsumowanie rozdziału i dyskusja
      6.3. Propozycje ćwiczeń praktycznych
      6.4. Literatura do rozdziału

      Rozdział 7
      Uczeń w środowisku szkolnym – ocena procesu przystosowania i zachowań problemowych uczniów

      7.1. Znaczenie diagnozy w pracy pedagogicznej nauczyciela
      7.2. Ocena zaburzeń w przystosowaniu i trudności adaptacyjnych dzieci i młodzieży
      7.2.1. Kryteria oceny poziomu przystosowania – opis wybranych narzędzi
      7.3. Trudności wychowawcze a zaburzenia zachowania – wątpliwości definicyjne
      7.4. Identyfikacja zachowań agresywnych – opis narzędzi pomiaru agresji
      7.4.1. Charakterystyka wybranych narzędzi do pomiaru agresji
      7.5. Uczeń z ADHD – rozpoznawanie i formy pomocy pedagogicznej
      7.6. Diagnozowanie fobii szkolnej – dylematy pedagogiczne
      7.7. Podsumowanie rozdziału i dyskusja
      7.8. Propozycje ćwiczeń praktycznych
      7.9. Literatura do rozdziału

      Rozdział 8
      Proces uczenia się jako przedmiot diagnozy pedagogicznej

      8.1. Dojrzałość szkolna – uwarunkowania i kryteria diagnostyczne
      8.1.1. Wybrane narzędzia do oceny szkolnej dojrzałości – charakterystyka
      8.2. Rozpoznawanie i identyfikacja trudności w uczeniu się
      8.2.1. Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu i ich rozpoznawanie w warunkach szkolnych
      8.2.2. Wczesna diagnoza ryzyka dysleksji – kryteria diagnostyczne i narzędzia
      8.3. Diagnoza trudności w czytaniu i pisaniu
      8.3.1. Opis wybranych narzędzi do oceny czytania i pisania
      8.4. Czynności oceniania w działaniach praktycznych nauczyciela
      8.5. Podsumowanie rozdziału i dyskusja
      8.6. Propozycje ćwiczeń praktycznych
      8.7. Literatura do rozdziału

      Rozdział 9
      Rozpoznawanie zdolności uczniów w obszarze edukacyjnym

      9.1. Egalitaryzm społeczny a rzeczywistość edukacyjna w kształceniu uczniów zdolnych
      9.2. Pojęcie zdolności w rozumieniu psychologicznym
      9.3. Charakterystyka ucznia zdolnego
      9.4. Sposoby rozpoznawania zdolności dziecka – opis narzędzi badań
      9.5. Metody badania uzdolnień artystycznych dzieci – obszar zaniedbany
      9.6. Podsumowanie rozdziału i dyskusja
      9.7. Propozycje ćwiczeń praktycznych
      9.8. Literatura do rozdziału

      Zakończenie

      Wykaz literatury

      Spis schematów

      Spis tabel  

      Uwagi

      Kupując na kilku naszych aukcjach za wysyłkę płacisz tylko raz - jej koszt zależny jest od wagi książek, o kalkulację kosztów prosimy pytać w mailu. Kupujący otrzyma paragon lub fakturę.

      NAJBARDZIEJ POSZUKIWANE KSIĄŻKI
      ZAWSZE W ATRAKCYJNEJ CENIE!
      Na Skróty
      dodaj do ulubionych sprzedawców nasz sklep allegro nasze pozostałe aukcje
      Płatności

      Płatności można dokonywać na nasze konto mBank:

      logo mBank

      10 1140 [zasłonięte]40[zasłonięte]02 4[zasłonięte]920 71

      Koszty Wysyłki
      koszty przesyłki
      Odbiór Osobisty

      Po zakupione towary zapraszamy do naszej siedziby:

      Stadion Olimpijski we Wrocławiu
      Księgarnia w HALI WIELOFUNKCYJNEJ AWF
      Al. J.I. Paderewskiego 35
      51-612 Wrocław

      Przy odbiorze osobistym można zapłacić na miejscu gotówką lub kartą kredytową.

      Kontakt z Nami

      allegro[na]sportowo-medyczna.pl
      Telefon: 071 [zasłonięte] 54
      Gadu-Gadu:

      • Mirek, status:
      • Robert, status: