Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

DIAGNOSTYKA NAWIERZCHNI KOLEJOWEJ Bałuch ____ SPIS

17-07-2014, 18:32
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 49 zł     
Użytkownik Profi-Libris
numer aukcji: 4402550204
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 2   
Koniec: 17-07-2014 17:48:32

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

kontakt komentarze nasza oferta strona o mnie

 

przedmiot aukcji:

DIAGNOSTYKA NAWIERZCHNI KOLEJOWEJ

Henryk Bałuch

Wydawnictwo: WKŁ, 1978
Oprawa: twarda płócienna z obwolutą
Stron: 456 + załącznik
Stan: bardzo dobry, nieaktualne pieczątki

W książce sformułowano teoretyczne podstawy nowej spe­cjalizacji w zakresie dróg kolejowych, a mianowicie diagno­styki nawierzchni kolejowej.
Omówiono w niej szczegółowo metody badań diagnostycznych nawierzchni, znaczenie mierzonych wielkości i ich odchyłek dopuszczalnych, ewolucję zmian zachodzących w nawierzchni pod wpływem obciążenia, a także scharakteryzowano sto­sowany sprzęt pomiarowy.
Książka jest przeznaczona dla pracowników naukowo-ba- dawczych oraz dla kadry inżynieryjnej kolejnictwa, zwłaszcza tej, która pogłębia swe wiadomości teoretyczne na studiach doktoranckich i podyplomowych.
Z wielu fragmentów książki mogą korzystać również pracow­nicy ze średnim wykształceniem technicznym oraz studenci politechnik.

SPIS TREŚCI:

1. Wstęp   

2. Podstawy diagnostyki nawierzchni kolejowej   
1.1. Podstawy określania stanów nawierzchni kolejowej dla potrzeb diagnostyki
1.2. Stany i wskaźniki niezawodnościowe nawierzchni kolejowej   
1.3. Informacja w diagnostyce nawierzchni kolejowej   
1.4. Badania operacyjne w diagnostyce nawierzchni kolejowej   
1.5. Rola diagnostyki w poprawie jakości nawierzchni   
1.6. Systematyka badań diagnostycznych w nawierzchni kolejowej   

3. Badania geometryczne toru   
3.1. Szerokość toru   
3.1.1. Charakterystyka i znaczenie   
3.1.2. Dopuszczalne odchyłki szerokości toru   
3.1.2.1. Wyznaczanie wielkości próby, sposób zapisu pomiarów i opracowywania ich wyników   
3.1.2.2. Zarys wyznaczania odchyłek szerokości toru za pomocą statystycznej analizy wymiarowej   
3.1.2.3. Wyznaczanie początkowych odchyłek szerokości toru metodą symulacyjną . . .
3.1.2.4. Wielkość odchyłek dopuszczalnych szerokości toru a spokojność jazdy pojazdów szynowych   
2.1.3. Pomiar szerokości toru oraz używany sprzęt i urządzenia pomiarowe   
3.1.3.1. Toromierze ręczne   
3.1.3.2. Toromierze samopiszące   
3.1.4. Zmiany szerokości toru   
3.2. Różnica wysokości toków szynowych. Przechyłka   
3.2.1. Charakterystyka i znaczenie   
3.2.2. Dopuszczalne odchyłki różnic wysokości toków szynowych i ocena zmierzonej przechyłki   
3.2.2.1. Ocena zmierzonej przechyłki   
3.2.3. Pomiar różnic wysokości toków szynowych oraz używany sprzęt pomiarowy
3.2.4. Zmiany różnic wysokości toków szynowych   
3.3. Wichrowatość toru   
3.3.1. Charakterystyka i znaczenie   
3.3.2. Dopuszczalna wichrowatość toru   
3.3.3. Pomiar wichrowatości   
3.4. Nierówności podłużne i położenie toru w stosunku do niwelety   
Charakterystyka i znaczenie   
3.41. Dopuszczalna wartość nierówności podłużnych   
3.42. Narastanie nierówności podłużnych   
3.43. Pomiar nierówności podłużnych   
35. Nierówności poziome i położenie toru w stosunku do osi   
3.51. Charakterystyka i znaczenie   
3.52. Dopuszczalne nierówności poziome   
3.53. Pomiar nierówności poziomych   
3.54. Jednoczesny pomiar nierówności poziomych i podłużnych za pomocą lasera
36. Poprzeczne pochylenie szyn   
37. Pojazdy pomiarowe   
3.71. Drezyny i autobusy pomiarowe   
3.7.11. Drezyna pomiarowa PV6   
3.7.12. Drezyna pomiarowa MA 18   
3.7.13. Autobus pomiarowy EM80 (EM100)   
3.7.14. Autobus pomiarowy M 422    
3.72. Wagony pomiarowe   
3.7.21. Wagon pomiarowy PKP   
3.7.22. Wagon pomiarowy kolei austriackich   
3.7.23. Wagon pomiarowy kolei NRD   
3.7.24. Wagon pomiarowy kolei japońskich   
3.7.25. Wagony pomiarowe kolei amerykańskich   
3.7.26. Wagon pomiarowy kolei francuskich   
3.7.27. Nowe koncepcje wagonów pomiarowych   
3.73. Porównanie wyników bezpośredniego pomiaru toru z wynikami uzyskiwanymi na pojazdach pomiarowych   
3.8. Syntetyczne metody geometrycznej oceny stanu toru   
3.8.1. Syntetyczna ocena wielkości geometrycznych mierzonych bezpośrednio . . .
3.8.1.1. Określanie wadliwości toru metodą statystyczno-korelacyjną   
3.8.1.2. Wadliwość pięcioparametrowa   
3.8.2. Syntetyczna ocena wielkości geometrycznych mierzonych przez pojazdy pomia­rowe    
3.8.2.1. System Neptun   
3.8.2.2. Ocena syntetyczna w wagonach pomiarowych PKP   
3.8.2.3. Ocena syntetyczna w wagonach pomiarowych kolei amerykańskich   
3.8.2.4. Ocena syntetyczna w wagonie pomiarowym kolei francuskich   
3.8.2.5. Ocena syntetyczna w wagonie pomiarowym kolei NRD   
3.8.3. Metody oceny pośredniej   
3.8.4. Wnioski wynikające z przeglądu syntetycznych metod stanu nawierzchni . . .
3.9. Niejednorodność geometryczna nawierzchni   
3.9.1. Potrzeba wprowadzenia analizy niejednorodności nawierzchni i zakres jej zasto­sowania    
3.9.2. Wyznaczanie niejednorodności geometrycznej   
3.9.3. Wyznaczanie niejednorodności na podstawie wskaźników syntetycznych . . .

4.    Badania geometryczne rozjazdów   
41. Szerokość torów i żłobków   
4.11. Charakterystyka i znaczenie   
4.12. Metoda wyznaczania dopuszczalnych odchyłek szerokości torów i żłobków w roz­jazdach    
4.13. Pomiar szerokości torów i żłobków oraz używany sprzęt pomiarowy ....
42. Pomiar poziomych nierówności rozjazdów       
4.21, Charakterystyka i znaczenie   
4.22. Dopuszczalne nierówności poziome   
Nierówności w torach zwrotnych        
4.2.21. Nierówności w torach rozjazdów parabolicznych   
4.2.3. Pomiar nierówności poziomych oraz używany sprzęt pomiarowy   
43. Pomiar nierówności podłużnych i różnic wysokości toków szynowych ....
44. Syntetyczna ocena wyników badań geometrycznych rozjazdów   

5.    Badania konstrukcji nawierzchni   
51. Badania szyn   
5.11. Pomiary zużycia szyn   
5.1.11. Pomiary zużycia pionowego i bocznego   
5.1.12. Pomiary zużycia falistego i określenie innych wad zewnętrznych   
5.1.13. Sprawdzanie trwałych odkształceń szyn w obrębie styków   
5.12. Pomiary temperatury szyn   
5.1.21. Charakterystyka i znaczenie   
5.1.22. Sposób pomiaru i używany sprzęt   
5.13. Pomiar luzów w stykach szyn oraz pomiar przemieszczeń toru bezstykowego
5.1.31. Charakterystyka i znaczenie   
5.1.32. Dopuszczalne zmiany luzów   
5.1.33. Sposób pomiaru i zapisów wyników oraz używany sprzęt   
5.14. Pomiar sił podłużnych   
5.1.41. Charakterystyka i znaczenie   
5.1.42. Istota i sposób pomiaru   
5.15. Wykrywanie wad w szynach i przewidywanie ich występowania   
5.1.51. Klasyfikacja wad szyn   
5.1.52. Defektoskopowe badania szyn   
5.1.53. Rozwój wad i narastanie pojedynczych wymian szyn   
5.1.54. Uszkodzenia szyn w modelowaniu niezawodności eksploatacyjnej nawierzchni
5.1.55. Syntetyczne wskaźniki złamań i pęknięć szyn w skali sieciowej oraz analiza ich trendów   
5.2. Badania podkładów   
5.2.1. Charakterystyka i znaczenie   
5.2.2. Zużycie i uszkodzenia podkładów drewnianych   
5.2.3. Zużycie i uszkodzenia podkładów betonowych   
5.3. Badanie podsypki   
5.3.1. Charakterystyka i znaczenie   
5.3.2. Sprawdzenie wymiarów przekroju poprzecznego   
5.3.3. Sprawdzenie uziarnienia   
5.3.4. Badanie zagęszczenia podsypki   
5.3.5. Badanie zanieczyszczenia podsypki   
5.3.6. Określenie zachwaszczenia podsypki   
5.4. Badanie złączek   
5.4.1. Charakterystyka i znaczenie   
5.4.2. Łubki   
5.4.3. Śruby łubkowe   
5.4.4. Wkładki i tulejki izolacyjne w stykach szyn       
5.4.5. Podkładki   
5.4.6. Wkręty   
5.4.7. Łapki i śruby stopowe   
5.4.8. Pierścienie sprężyste   
5.4.9. Zmniejszenie skuteczności działania przytwierdzenia szyn   
5.5. Badania rozjazdów   
5.5.1. Badanie zwrotnic   
5.5.11. Przesunięcia iglic względem opornic   
5.5.12. Przyleganie iglicy do opornicy, opórek iglicowych i siodełek podiglicowych . . .
Zużycie iglic i opornic   
5.5.13. Osady iglicowe   
5.5.14. Zamknięcia nastawcze   
5.5.15. Połączenia części   
5.5.2.    Badania krzyżownic   
5.5.21. Zużycie i profil podłużny   
5.5.22. Przemieszczenia poziome   
5.6.    Analiza niejednorodności konstrukcyjno-technologicznej ....

6. Diagnostyka nawierzchni w przypadkach szczególnych   
6.1. Badanie i analiza stanu nawierzchni w przypadkach wykolejeń .
6.2. Inne przypadki szczególnych pomiarów diagnostycznych ....
6.2.1. Istota prognozowania i podstawowe metody   
6.2.2. Ocena trafności prognozowania   

7. Badania nawierzchni na nowych liniach   

8. Miejsce diagnostyki w docelowym systemie utrzymania nawierzchni
8.1. Syntetyczna ocena nawierzchni w skali sieciowej   
8.2. Zarys cybernetycznego systemu diagnostycznego nawierzchni . .

9. Organizacja diagnostyki nawierzchni   
Literatura    
Skorowidz   

 

 

DIAGNOSTYKA NAWIERZCHNI KOLEJOWEJ Bałuch ____ SPIS

strona o mnie | nasza oferta | komentarze | kontakt

Copyright © 2011 Profi-Libris Marcin Badocha
created by krzysztofschmidt