Dodatkowe informacje
ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]08172liczba stron: 248Okładka: kartonowa foliowanaWydawnictwo: PWE (Polskie Wydawnictwa Ekonomiczne)Seria: Ekonomia i zarządzanieRok wydania: 2007 Opis
Maksymalizacja wartości jest coraz częściej wymieniana jako główny cel działalności przedsiębiorstwa. Trzeba jednak umieć ją zmierzyć i poznać czynniki na nią wpływające. W książce przedstawiono:
- istotę zarządzania wartością przedsiębiorstwa
- źródła informacji na potrzeby tego zarządzania
- mierniki wartości przedsiębiorstwa
- tworzenie modeli do badania determinant wartości przedsiębiorstwa
- ocenę przydatności modeli
- niefinansowe czynniki tworzenia wartości przedsiębiorstwa
Spis treści:
Rozdział 1. Ogólne problemy zarządzania wartością przedsiębiorstwa
1.1. Geneza zarządzania wartością przedsiębiorstw
1.2. Istota wartości przedsiębiorstwa jako kategorii ekonomicznej
1.3. Teoretyczne podstawy zarządzania wartością przedsiębiorstwa i przesłanki jego wdrożenia
1.4. Koncepcja tworzenia wartości dla akcjonariuszy a koncepcja wartości dla wszystkich grup w otoczeniu przedsiębiorstwa
1.5. Entity Approach a Equity Approach
1.6. Cele, zadania i wymogi wyceny wartości przedsiębiorstwa
Rozdział 2. Źródła informacji na potrzeby zarządzania wartością przedsiębiorstwa
2.1. Określenie zapotrzebowania na informacje
2.2. Źródła informacji pochodzące z otoczenia przedsiębiorstwa
2.3. Wewnętrzne Źródła informacji i ich asymetria w analizach wewnętrznych oraz zewnętrznych
2.4. Value Reporting w likwidacji luki informacyjnej
2.5. Obowiązek publikacyjny w świetle aktów prawnych
2.6. Informacja wynikająca z badań bezpośrednich
Rozdział 3. Mierniki monitorowania wartości przedsiębiorstwa
3.1. Konstrukcja mierników wartości przedsiębiorstwa i ich klasyfikacja
3.2. Mierniki monitorowania rynkowej wartości przedsiębiorstwa
3.3. Charakterystyka mierników monitorowania wewnętrznej wartości przedsiębiorstwa
3.4. Pomiar czynników niefinansowych na potrzeby monitorowania wartości przedsiębiorstwa
3.5. Problem doboru właściwych mierników monitorowania wartości przedsiębiorstwa
Rozdział 4. Ogólne założenia konstrukcji modeli wykorzystywanych w badaniu determinant wartości przedsiębiorstwa
4.1. Model w badaniach ekonomicznych
4.2. Czynniki tworzące wartość przedsiębiorstwa
4.3. Operacjonalizacja zmiennych badawczych wykorzystywanych w identyfikacji determinant w sferze finansowej
4.4. Problem szacowania kosztu kapitału
4.5. Podejście deterministyczne a podejście stochastyczne w identyfikacji finansowych determinant
4.6. Metody deterministyczne w kwantyfikacji zależności przyczynowo - skutkowych
4.7. Założenia konstrukcji wybranych modeli wartości przedsiębiorstwa uwzględniających czynniki niefinansowe
Rozdział 5. Konstrukcja modeli deterministycznych i ich przydatność w identyfikacji i ocenie czynników tworzących wartość przedsiębiorstwa
5.1. Model rynkowej wartości przedsiębiorstwa
5.2. Możliwość uwzględnienia przepływów pieniężnych w modelu rynkowej wartości przedsiębiorstwa
5.3. Modele deterministyczne monitorowania wewnętrznej stopy zwrotu z kapitału własnego przedsiębiorstwa
5.4. Polityka dywidendowa przedsiębiorstwa
Rozdział 6. Stochastyczne modele w identyfikacji determinant wzrostu wartości przedsiębiorstwa
6.1. Wartość poznawcza podejścia stochastycznego
6.2. Metody wyboru zmiennych kształtujących zmiany wartości przedsiębiorstw
6.3. Uzasadnienie wyboru stosowanych metod
6.4. Wybrane komputerowe programy zawierające analizę regresji
6.5. Identyfikacja czynników determinujących wzrost wartości rynkowej spółek
6.6. Identyfikacja czynników determinujących wzrost wewnętrznej wartości spółek
6.7. Wnioski wynikające z zastosowania podejścia stochastycznego
Rozdział 7. Niefinansowe czynniki tworzenia wartości przedsiębiorstwa
7.1. Potrzeba rozszerzenia badania determinant wartości przedsiębiorstwa o czynniki niefinansowe
7.2. Założenia metodyczne identyfikacji niefinansowych determinant wartości przedsiębiorstw
7.3. Czynniki wzrostu wartości w sferze klientów i rynków zbytu
7.4. Identyfikacja czynników wzrostu wartości w sferze zatrudnienia i zarządzania przedsiębiorstwem
7.5. Determinanty wzrostu wartości w sferze dostawców i rynków zaopatrzenia
7.6. Czynniki wzrostu wartości w sferze procesów i innowacji
7.7. Podstawowe czynniki niefinansowe tworzenia wartości przedsiębiorstw