Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Depresja u dzieci i młodzieży Analiza systemu...

28-02-2012, 14:04
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 45.80 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029713914
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 10   
Koniec: 30-01-2012 09:58:40

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 434
Format: 16,5 x 23,5 cm
Rok wydania: 2010
Oprawa: miękka, klejona, folia matowa



Depresja u dzieci i młodzieży Analiza systemu rodzinnego-ujęcie kliniczne

Wioletta Radziwiłłowicz

W niniejszej publikacji przedstawiono obecny stan wiedzy na temat biologicznych, psychologicznych i społecznych czynników i procesów rozwojowych, które odgrywają rolę w etiologii depresji u dzieci i młodzieży oraz utrzymywaniu się jej objawów. Pojedyncze czynniki ryzyka rzadko prowadzą do depresji, natomiast szczególna wielopoziomowa i bardzo złożona organizacja procesów biologicznych i psychospołecznych powoduje wystąpienie objawów choroby. Zatem klinicyści kontynuują badania, by efektywnie zapobiegać i leczyć depresję u dzieci i młodzieży. Należy podkreślić, że zarówno prewencja, jak leczenie muszą wynikać ze zrozumienia mechanizmów, jakie leżą u podłoża zaburzenia. Celem podjętych badań było poszerzenie wiedzy klinicznej o rodzinie z dziećmi cierpiącymi na depresję oraz charakterystyka procesów wewnątrzrodzinnych, czyli relacji emocjonalnych w rodzinach dzieci z depresją, ocena systemowych zasobów rodziny, jakości związku między rodzicami oraz analiza współzależności między powyższymi zmiennymi i próba wyodrębnienia najważniejszych predyktorów, będących czynnikami ryzyka depresji bądź czynnikami ochronnymi. Książkę kończy syntetyczne omówienie wyników wraz z implikacjami dla dalszych badań i praktyki klinicznej.


Spis treści:

Wprowadzenie

CZĘŚĆ TEORETYCZNA

Rozdział 1. Główne zagadnienia psychopatologii rozwojowej

1.1. Co to jest psychopatologia rozwojowa

1.2. Cele psychopatologii rozwojowej

1.3. Własności zmian rozwojowych

1.4. Mediatory: jak i dlaczego występuje zaburzenie

1.5. Moderatory: kto jest narażony i kiedy pojawia się ryzyko         

1.6. Moderacja mediacyjna i mediacja moderacyjna: dlaczego osoby są podatne tylko w określonych warunkach?

1.7. Odporność i czynniki ochronne           

1.7.1. Odporność a kompetencja

1.7.2. Odporność jako dynamiczny i wielowymiarowy konstrukt

1.7.3. Czynniki i procesy leżące u podstaw odporności

 

Rozdział 2. Epidemiologia depresji u dzieci i młodzieży

2.1. Rozpowszechnienie depresji u dzieci i młodzieży w Polsce

2.2. Rozpowszechnienie depresji u dzieci i młodzieży na świecie

2.3. Przyczyny uzyskiwania zróżnicowanych wyników badań nad epidemiologią depresji u dzieci i młodzieży

2.3.1. Utożsamianie nastroju depresyjnego z depresją jako zaburzeniem

2.3.2. Różnice kulturowe i społeczne

2.3.2.1. Wzorce socjalizacji

2.3.2.2. Style przywiązania

2.3.2.3. Hierarchia celów wychowawczych

2.3.2.4. Przemiany społeczno-polityczne

2.4. Przyczyny częstszego występowania depresji u dziewcząt

2.4.1. Negatywny styl atrybucji

2.4.2. Negatywny obraz ciała i jego związek z postawami rodzicielskimi

2.4.3. Dostosowanie się do kulturowego stereotypu roli płciowej

2.4.4. Zadania rozwojowe i negatywne wydarzenia życiowe

 

Rozdział 3. Obraz kliniczny depresji u dzieci i młodzieży     

3.1. Obraz kliniczny depresji w jej różnych postaciach

3.2. Związek obrazu klinicznego depresji z wiekiem i płcią

3.3. Związek obrazu klinicznego depresji u dzieci i młodzieży z uwarunkowaniami społeczno-kulturowymi

3.4. Współwystępowanie depresji z innymi zaburzeniami psychicznymi

 

Rozdział 4. Konsekwencje psychospołeczne depresji u dzieci i młodzieży

4.1. Ryzyko podjęcia próby samobójczej

4.2. Schorzenia somatyczne

4.3. Przebieg przewlekły oraz nawroty epizodów depresji w ciągu życia

4.4. Depresja u dzieci i młodzieży jako predyktor innych zaburzeń psychicznych w okresie dorastania i dorosłości

4.5. Późniejsze funkcjonowanie w relacjach społecznych

 

Rozdział. 5. Modele depresji u dzieci i młodzieży

5.1. Mechanizmy biologiczne w etiologii depresji u dzieci i młodzieży

5.1.1. Czynniki genetyczne

5.1.2. Zaburzenia struktury i funkcji ośrodkowego układu nerwowego

5.1.3. Podłoże hormonalne zaburzeń depresyjnych

5.2. Teorie psychologiczne

5.2.1. Teorie psychodynamiczne

5.2.2. Teorie poznawcze

5.2.3. Teorie interpersonalne

5.2.4. Model rozwojowy – synteza wszystkich podejść

 

CZĘŚĆ EMPIRYCZNA

Rozdział 6. Strategia badań własnych

6.1. Przedmiot i cel badań

6.2. Charakterystyka badanych grup

6.2.1. Charakterystyka socjodemograficzna badanych grup

6.2.2. Charakterystyka kliniczna badanych grup

6.2.3. Obraz kliniczny depresji u dzieci i młodzieży

6.3. Metody badań

6.4. Procedura badań

6.5. Analiza statystyczna

 

Rozdział 7. Relacje emocjonalne w rodzinie

7.1. Założenia teoretyczne

7.2. Pytania i hipotezy badawcze

7.3. Narzędzie badawcze

7.4. Wyniki badań

7.5. Dyskusja wyników