Nazwa produktu: Demon Stone
Dystrybutor: Ubisoft
Rodzaj: akcja/cRPG/zręcznościowa
Cena detaliczna: 99,99 PLN
Wersja językowa: angielska
Platforma: PC
Wymagania: Obsługiwane systemy: Windows®; 2000/XP/Vista, Procesor: 1 Ghz (zalecany Core 2 Duo E4400 / AMD Athlon 64X2 3600+ lub lepszy), RAM: 512 MB (2 GB zalecane), Karta graficzna: 64 MB w 100% zgodna z DirectX 9.0c ze sprzętową obsługą pixel shader 2.0 (zalecane: nVidia 7800 / ATI 1900 lub lepsza z 256 MB RAM
Forgotten Realms: Demon Stone. Akcja Demon Stone rozgrywa się na północny wschód od znanego chociażby z sagi Baldur?s Gate Wybrzeża Mieczy - regionu znanego jako The Bloodstone Lands. Teren ten od dawna stanowi pole bitwy między dwoma nieziemskimi siłami ? żabowatymi potworami Slaadi pod przywództwem Ygorla, Pana Entropii oraz humanoidalnymi Githyanki, rasą wojowników władających mocami umysłu.
Planeta, na której znajdują się Zapomniane Krainy i gdzie toczy się akcja tej opowieści, zwie się Toril...
Gracz kieruje losami trójki bohaterów. Pierwsza to Ranek - potężny wojownik - należący do klasycznego kanonu bohaterów o potężnych muskułach, władający olbrzymim mieczem. Jego przeciwieństwem, jest druga postać - Illius - czarownik wyklęty z rodziny wojowników, atakujący przeciwników z dystansu ogniem i łukiem. Trzecia postać - Zhai, szybka i gibka kobieta, w której żyłach płynie krew dwóch elfich ras - leśnych elfów oraz drowów (mrocznych elfów). Władając dwoma ostrzami, Zhai sieje postrach wśród wrogów, przynosząc zgubę równie sprawnie, co dwóch poprzednich bohaterów.
Demon Stone przygotowywany jest przez Stormfront Studios - ekipę mającą na koncie między innymi konsolowe Dwie Wieże. Część pomysłów z poprzednich projektów została wykorzystana do gry osadzonej w Zapomnianych Krainach. Naszą postać oglądać będziemy z perspektywy trzeciej osoby. W tym czasie pozostałe dwie sterowane będą przez SI gry. Jeżeli w którymś momencie gry zechcemy poruszać się inną postacią, będzie można dokonać zmiany poprzez wciśnięcie pojedynczego klawisza. Bohaterowie pozostający w danej chwili poza bezpośrednią kontrolą gracza nie będą bez użytecznie widnieć na ekranie monitora, lecz mają aktywnie pomagać nam przetrwać kolejne starcia z coraz to groźniejszymi przeciwnikami. Stanowi to sporą innowację w stosunku do innych podobnych tytułów.