Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Dekoder jazdy Zimo MX645 (3W) DCC 11-kabli

02-04-2015, 10:05
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 399 zł     
Użytkownik karol_mar
numer aukcji: 5190902302
Miejscowość Poznań
Wyświetleń: 13   
Koniec: 02-04-2015 10:00:41

Dodatkowe informacje:
Firma: Fleischmann
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Zimo MX645 - dekoder dźwiękowy 1,2A, 10 wyjść funkcyjnych, 2 wyjścia logiczne, 11 kabli bez wtyczki.


Dekoder nie zawiera głośnika, głośnik należy dokupić osobno. Zalecane głośniki:
- dwa głośniki 8 Ohm połączone równolegle (w celu uzyskania 4 Ohm)
- jeden głośnik 8 Ohm
- jeden głośnik 4 Ohm (należy zredukować głośność w CV#266)

OPIS

Wymiary

30 x 15 x 4 mm

Skala

H0+TT

Złącze dekodera

Brak (tylko przewody)

Max obciążenie przez silnik

1,2 A

Max obciążenie przez silnik (chwilowe do 20s)

2,5 A

Liczba wyjść funkcyjnych wzmacnianych

10

Liczba wyjść funkcyjnych logicznych

2 (lub S.U.S.I.)

Liczba wyjść servo

2 (lub S.U.S.I.)

Max obciążenie wyjść funkcyjnych

0,8 A łącznie

Moc audio

3 W

Impedancja głośnika

4-8 Ohm

Pojemność pamięci audio

32 Mbit

Interfejs S.U.S.I

TAK

WIĘCEJ INFORMACJI

Dekodery standardowo posiadają wgrany zestaw dźwięków do lokomotyw parowych oraz jednej lokomotywy spalinowej. Dźwięk można wybrać poprzez zmianę wartośći CV # 265:

· 1 - BR01

· 2 - BR01 (trzycylindrowa)

· 3 - BR44

· 4 - BR50

· 5 - BR52

· 6 - BR298

· 101 - BR218

Do każdego zakupionego dekodera dźwiękowego wgrywamy na życzenie dźwięki z biblioteki darmowych dźwięków dostępnych na stronie Zimo lub z portalu dcc24.eu.

Ogólna charakterystyka wszystkich dekoderów Zimo

PODSTAWOWE PARAMETRY:

· obsługa adresów: DCC 1-10239, adresy grupowe (consist) do sterowania pojazdami w trakcji wielokrotnej 1-127, Motorolla-Märklin 1-80,

· obsługa funkcji F0-F12, lub do F28 dla dźwięków albo przy wykorzystaniu zaawansowanego mapowania (tzw "Swiss mapping")

· obsługa 14, 28 lub 128 kroków prędkości oraz 256 lub 1024 wewnętrznych stopni prędkości

· programowanie zmiennych CV w trybie serwisowym (na torze do programowania) oraz w trybie POM (na makiecie)

· praca bez przerw oraz resetu dekodera, przy utracie zasilania, do 1-2 sekund nawet bez zewnętrznego źródła zasilania (kondensatora)

· możliwość podłączenia zewnętrznego zasilania (kondensatora UPS) w celu zapewnienia bezprzerwowej pracy na zabrudzonych torach lub przy przejeździe przez rozjazdy bez zasilanej krzyżownicy (np Piko A-Gleis)

· możliwość sterowania modelem przy zasilaniu analogowym DC z automatycznym wykrywaniem tego typu zasilania

· automatyczne wykrywanie zasilania analogowego (AC Märklin) z możliwością jazdy oraz zmiany kierunku (poprzez impuls w systemie Marklina)

· możliwość aktualizacji oprogramowania dekodera bez potrzeby wyjmowania dekodera z modelu za pomocą oprogramowania Zimo oraz jednego z urządzeń: MXDECUP, MXULF, MXULFA, MX31ZL, MX10 oraz Roco / Fleischmann Z21

ZABEZPIECZENIA:

· zabezpiecznie przeciw przeciążeniom na wszystkich wyjściach (proszę zwrócić uwagę na maksymalne ociążenie wyjść w poszczególnych typach dekoderów)

· zabezpieczenie temperaturowe

· zabezpieczenie przed impulsami napięcia generowanymi przez silniki w modelach

· dopuszczalne napięcie wejściowe 35V pozwala na bezpieczne stosowanie dekoderów w systemach bez stabilizacji napięcia w torach, takich jak Roco / Fleischmann Multimaus, czy boostery Uhlenbrock.

STEROWANIE SILNIKIEM:

· wysoka częstotliwość sygnału sterującego silnikiem, 20 lub 40 kHz, zapewniająca cichą pracę silnika

· obsługa wszystkich typów silników DC, także bezrdzeniowych (Faulhaber, Maxxon), łącznie z silnikami na prąd przemienny AC (po zastosowaniu dodatkowych diód)

· obsługa starszych silników takich jak "okrągłe" silniki Fleischmanna lub silniki dostosowane do niskiej częstotliwości sygnału zasilającego

· "ZIMO Motor Control" - funkcja automatycznego dostrajania parametrów sterowania silnikiem z możliwością ręcznej konfiguracji wielu parametrów

· programowalna krzywa prędkości poprzez 3 zmienne CV, lub tabelę prędkości złożoną z 28 niezależnych poziomów, zgodnie ze standardem NMRA

· alternatywna kontrola prędkości w km/h z możliwością ustawienia prędkości na poziomach 1/2 km/h, 1 km/h lub 2 km/h na każdy krok prędkości

· regulowana bezwładność przyspieszania / zwalniania podczas startu, hamowania lub zmiany kierunku w celu wyeliminowania szarpania

· tryb jazdy manewrowej ze zredukowaną prędkością oraz z wyłączoną lub ograniczoną bezwładnością przyspieszania / hamowania (aktywowane przez F3 i F4)

FUNKCJE ORAZ WYJŚCIA FUNKCYJNE:

· pełne mapowanie funkcji zgodne ze standardem NMRA dla F0 - F12 oraz dodatkowo do F28 dla dźwieków lub wyjść funkcyjnych przy zastosowaniu zaawansowanego mapowania, tzw "Swiss mapping"

· przyciemnianie, miganie, tryby pracy oświetlenia dla modeli amerykańskich oraz inne efekty takie jak: miękki start, światła stopu, automatyczne wyłączanie i inne

· światła długe / krótkie przełączane za pomocą klawisza funkcyjnego

· sterowanie sprzęgami elektromagnetycznymi z utomatycznym rozsprzęganiem oraz podjeżdżaniem / odjeżdżaniem od składu

· interfejs S.U.S.I. dla czterożyłowego połączenia z zewnętrznymi modułami np dźwiękowymi

KONTROLA JAZDY ORAZ INFORMACJA ZWROTNA:

· zatrzymanie na odcinkach zasilanych DC, zatrzymanie przy niesymetrycznym sygnale DCC (ABC), zatrzymanie na sekcjach hamowania w systemie Marklina

· kontrola prędkości jazdy (w pieciu poziomach) w zależności od podawanageo sygnału oraz zatrzymywanie na czerwonym świetle (Zimo HLU)

· identyfikacja numeru pociągu w systemie Zimo

· hamowanie na ustalonym dystansie w dwóch wariantach (natychmiastowe hamowanie lub opóźnione hamowanie przy niższych prędkościach)

· RailCom: odczyt prędkości pociągu km/h, odczyt CV, odczyt adresu, kontrola parametrów dekodera oraz wiele innych dostępnych w nowych wersjach oprogramowania

DŹWIĘKI:

· wgrywanie nowych dźwięków za pomocą tych samych urządzeń, które służą do aktualizacji oprogramowania

· jakość dźwięku 22 kHz i 11 kHz, odtwarzanie do 4 kanałów jednocześnie (np. odgłos pary, syk kotła, pompy powietrza, gwizdek)

· synchronizacja dźwięku z aktualną prędkością lokomotywy

· możliwość podłączenia czujnika obrotu koła w celu zapewnienia lepszej synchroniazacji dźwięku z prędkością lokomotywy

· możliwość kalibracji dźwięku poprzez wykonanie spezjalnej jazdy testowej

· możliwość przygotowania własnych dźwięków, lub dostosowania istniejących, za pomocą udostępnianego za darmo oprogramowania "Zimo Sound Programmer"