Zimo MX623R - dekoder jazdy i oświetlenia 0,8A, 4 wyjścia funkcyjne, 2 wyjścia logiczne, NEM652 8-pin z przewodami.
Nowy dekoder miniaturowy Zimo. Oferuje szeroką gamę funkcji w przystępnej cenie.
|
Wymiary
|
20 x 8,5 x 3,5 mm
|
|
Skala
|
H0+TT+N
|
|
Złącze dekodera
|
NEM652 8-pin
|
|
Max obciążenie przez silnik
|
0,8 A
|
|
Max obciążenie przez silnik (chwilowe do 20s)
|
1,5 A
|
|
Liczba wyjść funkcyjnych wzmacnianych
|
4
|
|
Liczba wyjść funkcyjnych logicznych
|
2 (lub S.U.S.I.)
|
|
Liczba wyjść servo
|
2 (lub S.U.S.I.)
|
|
Max obciążenie wyjść funkcyjnych
|
0,5 A łącznie
|
|
Interfejs S.U.S.I
|
TAK
|
Ogólna charakterystyka wszystkich dekoderów Zimo
PODSTAWOWE PARAMETRY:
·obsługa adresów: DCC 1-10239, adresy grupowe (consist) do sterowania pojazdami w trakcji wielokrotnej 1-127, Motorolla-Märklin 1-80,
·obsługa funkcji F0-F12
·obsługa 14, 28 lub 128 kroków prędkości oraz 256 lub 1024 wewnętrznych stopni prędkości
·programowanie zmiennych CV w trybie serwisowym (na torze do programowania) oraz w trybie POM (na makiecie)
·praca bez przerw oraz resetu dekodera, przy utracie zasilania, do 1-2 sekund nawet bez zewnętrznego źródła zasilania (kondensatora)
·możliwość podłączenia zewnętrznego zasilania (kondensatora UPS) w celu zapewnienia bezprzerwowej pracy na zabrudzonych torach lub przy przejeździe przez rozjazdy bez zasilanej krzyżownicy (np Piko A-Gleis)
·możliwość sterowania modelem przy zasilaniu analogowym DC z automatycznym wykrywaniem tego typu zasilania
·automatyczne wykrywanie zasilania analogowego (AC Märklin) z możliwością jazdy oraz zmiany kierunku (poprzez impuls w systemie Marklina)
·możliwość aktualizacji oprogramowania dekodera bez potrzeby wyjmowania dekodera z modelu za pomocą oprogramowania Zimo oraz jednego z urządzeń: MXDECUP, MXULF, MXULFA, MX31ZL, MX10 oraz Roco / Fleischmann Z21
ZABEZPIECZENIA:
·zabezpiecznie przeciw przeciążeniom na wszystkich wyjściach (proszę zwrócić uwagę na maksymalne ociążenie wyjść w poszczególnych typach dekoderów)
·zabezpieczenie temperaturowe
·zabezpieczenie przed impulsami napięcia generowanymi przez silniki w modelach
·dopuszczalne napięcie wejściowe 35V pozwala na bezpieczne stosowanie dekoderów w systemach bez stabilizacji napięcia w torach, takich jak Roco / Fleischmann Multimaus, czy boostery Uhlenbrock.
STEROWANIE SILNIKIEM:
·wysoka częstotliwość sygnału sterującego silnikiem, 20 lub 40 kHz, zapewniająca cichą pracę silnika
·obsługa wszystkich typów silników DC, także bezrdzeniowych (Faulhaber, Maxxon), łącznie z silnikami na prąd przemienny AC (po zastosowaniu dodatkowych diód)
·obsługa starszych silników takich jak "okrągłe" silniki Fleischmanna lub silniki dostosowane do niskiej częstotliwości sygnału zasilającego
·"ZIMO Motor Control" - funkcja automatycznego dostrajania parametrów sterowania silnikiem z możliwością ręcznej konfiguracji wielu parametrów
·programowalna krzywa prędkości poprzez 3 zmienne CV, lub tabelę prędkości złożoną z 28 niezależnych poziomów, zgodnie ze standardem NMRA
·alternatywna kontrola prędkości w km/h z możliwością ustawienia prędkości na poziomach 1/2 km/h, 1 km/h lub 2 km/h na każdy krok prędkości
·regulowana bezwładność przyspieszania / zwalniania podczas startu, hamowania lub zmiany kierunku w celu wyeliminowania szarpania
·tryb jazdy manewrowej ze zredukowaną prędkością oraz z wyłączoną lub ograniczoną bezwładnością przyspieszania / hamowania (aktywowane przez F3 i F4)
FUNKCJE ORAZ WYJŚCIA FUNKCYJNE:
·pełne mapowanie funkcji zgodne ze standardem NMRA dla F0 - F12
·przyciemnianie, miganie, tryby pracy oświetlenia dla modeli amerykańskich oraz inne efekty takie jak: miękki start, światła stopu, automatyczne wyłączanie i inne
·światła długe / krótkie przełączane za pomocą klawisza funkcyjnego
·sterowanie sprzęgami elektromagnetycznymi z utomatycznym rozsprzęganiem oraz podjeżdżaniem / odjeżdżaniem od składu
·interfejs S.U.S.I. dla czterożyłowego połączenia z zewnętrznymi modułami np dźwiękowymi
KONTROLA JAZDY ORAZ INFORMACJA ZWROTNA:
·zatrzymanie na odcinkach zasilanych DC, zatrzymanie przy niesymetrycznym sygnale DCC (ABC), zatrzymanie na sekcjach hamowania w systemie Marklina
·kontrola prędkości jazdy (w pieciu poziomach) w zależności od podawanageo sygnału oraz zatrzymywanie na czerwonym świetle (Zimo HLU)
·identyfikacja numeru pociągu w systemie Zimo
·hamowanie na ustalonym dystansie w dwóch wariantach (natychmiastowe hamowanie lub opóźnione hamowanie przy niższych prędkościach)
·RailCom: odczyt prędkości pociągu km/h, odczyt CV, odczyt adresu, kontrola parametrów dekodera oraz wiele innych dostępnych w nowych wersjach oprogramowania