ESU 54617 - LokPilot V4.0 DCC - dekoder jazdy i oświetlenia, specjalnie dostosowany do modelu EU07 EP07 ET41 Piko.
Dekoder został spcjalnie zaprogramowany do obsługi modelu Piko, dostosowane zostały parametry sterowania silnikiem oraz skonfigurowane wszystkie możliwe do uzyskania kombinacje świateł.
Oferta nie obejmuje widocznej na zdjęciu lokomotywy !
OPIS
Wymiary
|
21,3 x 15,5 x 5,5 mm
|
Skala
|
H0+TT
|
Złącze dekodera
|
PluX22 22-pin
|
Max obciążenie przez silnik
|
1,1 A
|
Liczba wyjść funkcyjnych wzmacnianych
|
9
|
Max obciążenie wyjść funkcyjnych
|
0,5 A łącznie, 0,25 A pojedyńcze wyjście
|
Interfejs S.U.S.I
|
TAK
|
WIĘCEJ INFORMACJI
Realizowane funkcje:
- F0 włączenie / wyłączenie świateł białych zmiennych kierunkowo
- F1 czerwone światła zmienne kierunkowo
- F2 oświetlenie kabin w zależności od kierunku jazdy
- F3 jazda manewrowa (zredukowana prędkość oraz czasy rozpędzania i hamowania) + światła manewrowe zmienne kierunkowo oraz wyłączenie świateł białych i czerwonych
- F4 światła postojowe (dolne białe z obu stron + obie kabiny)
- F5 światła długie / krótkie
- F6 manewrowe stałe z przwej strony
- F7 manewrowe stałe z lewej strony
- F8 oświetlenie kabiny A
- F9 oświetlenie kabiny B
- F10 światła białe przód stałe
- F11 światła białe tył stałe
Ogólna charakterystyka dekoderów LokPilot V4.0 DCC
Tryby pracy
· Pełne wsparcie dla standardu DCC oraz możliwość pracy z dowolnym systemem sterowania cyfrowego, zgodnym z NMRA DCC.
· 14, 28 lub 128 kroków prędkości
· Możliwość pracy w systemie analogowym przy zasilaniu napięciem stałym DC.
· Automatyczna detekcja analog / digital.
· Obsługa adresów DCC 0 - 9999
· Obsługa wszystkich typowych standardów hamowania, takich jak Zimo ® HLU oraz Lenz® ABC oparty na asymetrycznym sygnale DCC.
· Pełna obsługa protokołu RailCom®
· Programowanie CV we wszystkich trybach.
· możliwość podłączenia zewnętrznego zasilania (kondensatora UPS) w celu zapewnienia bezprzerwowej pracy na zabrudzonych torach lub przy przejeździe przez rozjazdy bez zasilanej krzyżownicy (np Piko A-Gleis)
Sterowanie silnikiem
· Ulepszona, piąta genracja funkcji kontroli obciążenia
· Częstotliwość sterowania silnikiem 20kHz lub 40kHz, co zapenia cichą i płynną pracę silnika
· Obsługa starszych silników trójpolowych
· Obsługa silników bezrdzeniowych
· Obsługa silników AC ze stałym magnesem
Budowa
Mimo wszystkich swoich nowych funkcji, nowe dekodery LokPilot V4.0 DCC są o 9% mniejsze niż ich poprzednik, a tym samym łatwiejsze w montażu. Dekodery oferowane są z 8-pinowym lub 6-pinowym złączem NEM, złączem 21MTC oraz nowym PluX22.
Funkcje i wyjścia funkcyjne
· Dekoder LokPilot V4.0 DCC posiada 4 wyjścia funkcyjne, o wydajności 250mA każde (w wersji Plux22 jest aż 9 wyjść funcyjnych !).
· Każde z wyjść ma możliwość ustawienia efektów specjalnych, takich jak: przyciemnianie, migające światło, efekt paleniska, światła stroboskopowe, itp.
· w wersji 21MTC, dwa wyjścia logiczne, które mogą być wykorzystane przy użyciu adaptera ESU 51968.
· Obsługa automatycznego rozprzęgania poprzez sprzęgi elektromagnetyczne Roco®, Krois® i Telex®
· Nowa funkcja "długich świateł"
· "Tryb LED" zapewnia, że efekty świetlne są prawidłowo ustawione przy użyciu diód LED.
· Elastyczne i wygodne mapowanie funkcji z możliwością ustawienia wielu zależności i wykluczeń.
Programowanie
LokPilot V4.0 DCC obsługuje wszystkie tryby programowania DCC, w tym POM (Programowanie na makiecie). Szczególnie proste jest programowanie zmiennych konfiguracyjnych CV dla użytkowników centralki ESU eCos: wszystkie opcje są wyświetlane w prostym języku, na dużym ekranie i można je łatwo edytować - nawet podczas pracy na makiecie.
Dekodery ESU mogą być w łatwy sposób programowane lub aktualizowane przy użyciu interfejsu ESU LokProgrammer oraz komputera PC z zainstalowanym darmowym oprogramowaniem LokProgramer. Oprogramowanie pomaga skonfigurować dekoder bez konieczności studiowania wszystkich zawiłości w konfiguracji poszczególnych funkcji dekodera.
Zabezpieczenia
· zabezpieczenie przeciwzwarciowe
· zabezpieczenie przeciw przeciążeniom