Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Dekoder dźwiękowy do Piko ET41 PKP - Zimo MX645P22

24-03-2015, 9:55
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 429 zł     
Użytkownik karol_mar
numer aukcji: 5190887248
Miejscowość Poznań
Wyświetleń: 57   
Koniec: 24-03-2015 09:58:19

Dodatkowe informacje:
Stan złożenia: Całość / die cast
Firma: Fleischmann
Epoka: Epoka III
Stan: Nowy
Rodzaj: Części i elementy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Zestaw: Dekoder dźwięku do ET41 Piko (Zimo MX645P22) + Głośnik MS23-8-05

Dekoder dźwiękowy Zimo MX645P22 wraz z głośnikiem 23mm 8ohm, przeznaczony do modelu ET41 Piko.

Na życzenie istnieje możliwość połączenia głośnika od razu z dekoderem, dzięki temu nie ma potrzeby lutowania tych elementów, wystarczy tylko umieścić dekoder w gnieździe i umocować kondensator i głośnik w przeznaczonych do tego miejscach.

Model lokomotywy widoczny na zdjęciu nie jest sprzedawany na tej aukcji. Aukcja dotyczy dekodera i głośnika.

OPIS

Wymiary 30 x 15 x 4 mm
Skala H0+TT
Złącze dekodera PluX22 22-pin
Max obciążenie przez silnik 1,2 A
Max obciążenie przez silnik (chwilowe do 20s) 2,5 A
Liczba wyjść funkcyjnych wzmacnianych 10
Liczba wyjść funkcyjnych logicznych 2 (lub S.U.S.I.)
Liczba wyjść servo 2 (lub S.U.S.I.)
Max obciążenie wyjść funkcyjnych 0,8 A łącznie
Moc audio 3 W
Impedancja głośnika 4-8 Ohm
Pojemność pamięci audio 32 Mbit
Interfejs S.U.S.I TAK

WIĘCEJ INFORMACJI

Realizowane funkcje:

  • F0 włączenie / wyłączenie świateł białych zmiennych kierunkowo + dźwięk przełącznika
  • F1 trąbka niskotonowa
  • F2 trąbka wysokotonowa
  • F3 jazda manewrowa (zredukowana prędkość oraz czasy rozpędzania i hamowania) + dźwięk rozsprzęgania
  • F4 światła czerwone zmienne kierunkowo + dźwięk przełącznika
  • F5 oświetlenie kabin zmienne kierunkowo + dźwięk przełącznika
  • F6 światła długie + dźwięk przełącznika
  • F7 kompresor
  • F8 uruchomienie / wyłączenie lokomotywy oraz dźwieków jazdy
  • F9 gwizdek konduktora
  • F10 zapowiedź stacyjna z Wrocławia
  • F11 dźwięk wentylatorów chłodzenia oporów rozruchowych
  • F12 uszkodzona trąbka
  • F13 dźwięk podnoszenia pantografu
  • F14 dźwięk opuszczania pantografu
  • F15 zapowiedź stacyjna - osobowy odjazd
  • F16 zapowiedź stacyjna - pospieszny odjazd
  • F17 zapowiedź stacyjna - pospieszny wjazd
  • F18 światła postojowe + dźwięk przełącznika
  • F19 zwiększenie głośności dźwięku
  • F20 zmniejszenie głośności dźwięku

Ogólna charakterystyka wszystkich dekoderów Zimo

PODSTAWOWE PARAMETRY:

  • obsługa adresów: DCC 1-10239, adresy grupowe (consist) do sterowania pojazdami w trakcji wielokrotnej 1-127, Motorolla-Märklin 1-80,

  • obsługa funkcji F0-F12, lub do F28 dla dźwięków albo przy wykorzystaniu zaawansowanego mapowania (tzw "Swiss mapping")

  • obsługa 14, 28 lub 128 kroków prędkości oraz 256 lub 1024 wewnętrznych stopni prędkości

  • programowanie zmiennych CV w trybie serwisowym (na torze do programowania) oraz w trybie POM (na makiecie)

  • praca bez przerw oraz resetu dekodera, przy utracie zasilania, do 1-2 sekund nawet bez zewnętrznego źródła zasilania (kondensatora)

  • możliwość podłączenia zewnętrznego zasilania (kondensatora UPS) w celu zapewnienia bezprzerwowej pracy na zabrudzonych torach lub przy przejeździe przez rozjazdy bez zasilanej krzyżownicy (np Piko A-Gleis)

  • możliwość sterowania modelem przy zasilaniu analogowym DC z automatycznym wykrywaniem tego typu zasilania

  • automatyczne wykrywanie zasilania analogowego (AC Märklin) z możliwością jazdy oraz zmiany kierunku (poprzez impuls w systemie Marklina)

  • możliwość aktualizacji oprogramowania dekodera bez potrzeby wyjmowania dekodera z modelu za pomocą oprogramowania Zimo oraz jednego z urządzeń: MXDECUP, MXULF, MXULFA, MX31ZL, MX10 oraz Roco / Fleischmann Z21

ZABEZPIECZENIA:

  • zabezpiecznie przeciw przeciążeniom na wszystkich wyjściach (proszę zwrócić uwagę na maksymalne ociążenie wyjść w poszczególnych typach dekoderów)

  • zabezpieczenie temperaturowe

  • zabezpieczenie przed impulsami napięcia generowanymi przez silniki w modelach

  • dopuszczalne napięcie wejściowe 35V pozwala na bezpieczne stosowanie dekoderów w systemach bez stabilizacji napięcia w torach, takich jak Roco / Fleischmann Multimaus, czy boostery Uhlenbrock.

STEROWANIE SILNIKIEM:

  • wysoka częstotliwość sygnału sterującego silnikiem, 20 lub 40 kHz, zapewniająca cichą pracę silnika

  • obsługa wszystkich typów silników DC, także bezrdzeniowych (Faulhaber, Maxxon), łącznie z silnikami na prąd przemienny AC (po zastosowaniu dodatkowych diód)

  • obsługa starszych silników takich jak "okrągłe" silniki Fleischmanna lub silniki dostosowane do niskiej częstotliwości sygnału zasilającego

  • "ZIMO Motor Control" - funkcja automatycznego dostrajania parametrów sterowania silnikiem z możliwością ręcznej konfiguracji wielu parametrów
  • programowalna krzywa prędkości poprzez 3 zmienne CV, lub tabelę prędkości złożoną z 28 niezależnych poziomów, zgodnie ze standardem NMRA

  • alternatywna kontrola prędkości w km/h z możliwością ustawienia prędkości na poziomach 1/2 km/h, 1 km/h lub 2 km/h na każdy krok prędkości

  • regulowana bezwładność przyspieszania / zwalniania podczas startu, hamowania lub zmiany kierunku w celu wyeliminowania szarpania
  • tryb jazdy manewrowej ze zredukowaną prędkością oraz z wyłączoną lub ograniczoną bezwładnością przyspieszania / hamowania (aktywowane przez F3 i F4)

FUNKCJE ORAZ WYJŚCIA FUNKCYJNE:

  • pełne mapowanie funkcji zgodne ze standardem NMRA dla F0 - F12 oraz dodatkowo do F28 dla dźwieków lub wyjść funkcyjnych przy zastosowaniu zaawansowanego mapowania, tzw "Swiss mapping"

  • przyciemnianie, miganie, tryby pracy oświetlenia dla modeli amerykańskich oraz inne efekty takie jak: miękki start, światła stopu, automatyczne wyłączanie i inne

  • światła długe / krótkie przełączane za pomocą klawisza funkcyjnego
  • sterowanie sprzęgami elektromagnetycznymi z utomatycznym rozsprzęganiem oraz podjeżdżaniem / odjeżdżaniem od składu
  • interfejs S.U.S.I. dla czterożyłowego połączenia z zewnętrznymi modułami np dźwiękowymi

KONTROLA JAZDY ORAZ INFORMACJA ZWROTNA:

  • zatrzymanie na odcinkach zasilanych DC, zatrzymanie przy niesymetrycznym sygnale DCC (ABC), zatrzymanie na sekcjach hamowania w systemie Marklina

  • kontrola prędkości jazdy (w pieciu poziomach) w zależności od podawanageo sygnału  oraz zatrzymywanie na czerwonym świetle (Zimo HLU)

  • identyfikacja numeru pociągu w systemie Zimo

  • hamowanie na ustalonym dystansie w dwóch wariantach (natychmiastowe hamowanie lub opóźnione hamowanie przy niższych prędkościach)

  • RailCom: odczyt prędkości pociągu km/h, odczyt CV, odczyt adresu, kontrola parametrów dekodera oraz wiele innych dostępnych w nowych wersjach oprogramowania

DŹWIĘKI:

  • wgrywanie nowych dźwięków za pomocą tych samych urządzeń, które służą do aktualizacji oprogramowania

  • jakość dźwięku 22 kHz i 11 kHz, odtwarzanie do 4 kanałów jednocześnie (np. odgłos pary, syk kotła, pompy powietrza, gwizdek)

  • synchronizacja dźwięku z aktualną prędkością lokomotywy

  • możliwość podłączenia czujnika obrotu koła w celu zapewnienia lepszej synchroniazacji dźwięku z prędkością lokomotywy
  • możliwość kalibracji dźwięku poprzez wykonanie spezjalnej jazdy testowej
  • możliwość przygotowania własnych dźwięków, lub dostosowania istniejących, za pomocą udostępnianego za darmo oprogramowania "Zimo Sound Programmer"