Zestaw: Dekoder dźwięku do ET41 Piko (Zimo MX645P22) + Głośnik MS23-8-05
Dekoder dźwiękowy Zimo MX645P22 wraz z głośnikiem 23mm 8ohm, przeznaczony do modelu ET41 Piko.
Na życzenie istnieje możliwość połączenia głośnika od razu z dekoderem, dzięki temu nie ma potrzeby lutowania tych elementów, wystarczy tylko umieścić dekoder w gnieździe i umocować kondensator i głośnik w przeznaczonych do tego miejscach.
Model lokomotywy widoczny na zdjęciu nie jest sprzedawany na tej aukcji. Aukcja dotyczy dekodera i głośnika.
OPIS
Wymiary |
30 x 15 x 4 mm |
Skala |
H0+TT |
Złącze dekodera |
PluX22 22-pin |
Max obciążenie przez silnik |
1,2 A |
Max obciążenie przez silnik (chwilowe do 20s) |
2,5 A |
Liczba wyjść funkcyjnych wzmacnianych |
10 |
Liczba wyjść funkcyjnych logicznych |
2 (lub S.U.S.I.) |
Liczba wyjść servo |
2 (lub S.U.S.I.) |
Max obciążenie wyjść funkcyjnych |
0,8 A łącznie |
Moc audio |
3 W |
Impedancja głośnika |
4-8 Ohm |
Pojemność pamięci audio |
32 Mbit |
Interfejs S.U.S.I |
TAK |
WIĘCEJ INFORMACJI
Realizowane funkcje:
- F0 włączenie / wyłączenie świateł białych zmiennych kierunkowo + dźwięk przełącznika
- F1 trąbka niskotonowa
- F2 trąbka wysokotonowa
- F3 jazda manewrowa (zredukowana prędkość oraz czasy rozpędzania i hamowania) + dźwięk rozsprzęgania
- F4 światła czerwone zmienne kierunkowo + dźwięk przełącznika
- F5 oświetlenie kabin zmienne kierunkowo + dźwięk przełącznika
- F6 światła długie + dźwięk przełącznika
- F7 kompresor
- F8 uruchomienie / wyłączenie lokomotywy oraz dźwieków jazdy
- F9 gwizdek konduktora
- F10 zapowiedź stacyjna z Wrocławia
- F11 dźwięk wentylatorów chłodzenia oporów rozruchowych
- F12 uszkodzona trąbka
- F13 dźwięk podnoszenia pantografu
- F14 dźwięk opuszczania pantografu
- F15 zapowiedź stacyjna - osobowy odjazd
- F16 zapowiedź stacyjna - pospieszny odjazd
- F17 zapowiedź stacyjna - pospieszny wjazd
- F18 światła postojowe + dźwięk przełącznika
- F19 zwiększenie głośności dźwięku
- F20 zmniejszenie głośności dźwięku
Ogólna charakterystyka wszystkich dekoderów Zimo
PODSTAWOWE PARAMETRY:
-
obsługa adresów: DCC 1-10239, adresy grupowe (consist) do sterowania pojazdami w trakcji wielokrotnej 1-127, Motorolla-Märklin 1-80,
-
obsługa funkcji F0-F12, lub do F28 dla dźwięków albo przy wykorzystaniu zaawansowanego mapowania (tzw "Swiss mapping")
-
obsługa 14, 28 lub 128 kroków prędkości oraz 256 lub 1024 wewnętrznych stopni prędkości
-
programowanie zmiennych CV w trybie serwisowym (na torze do programowania) oraz w trybie POM (na makiecie)
-
praca bez przerw oraz resetu dekodera, przy utracie zasilania, do 1-2 sekund nawet bez zewnętrznego źródła zasilania (kondensatora)
-
możliwość podłączenia zewnętrznego zasilania (kondensatora UPS) w celu zapewnienia bezprzerwowej pracy na zabrudzonych torach lub przy przejeździe przez rozjazdy bez zasilanej krzyżownicy (np Piko A-Gleis)
-
możliwość sterowania modelem przy zasilaniu analogowym DC z automatycznym wykrywaniem tego typu zasilania
-
automatyczne wykrywanie zasilania analogowego (AC Märklin) z możliwością jazdy oraz zmiany kierunku (poprzez impuls w systemie Marklina)
-
możliwość aktualizacji oprogramowania dekodera bez potrzeby wyjmowania dekodera z modelu za pomocą oprogramowania Zimo oraz jednego z urządzeń: MXDECUP, MXULF, MXULFA, MX31ZL, MX10 oraz Roco / Fleischmann Z21
ZABEZPIECZENIA:
-
zabezpiecznie przeciw przeciążeniom na wszystkich wyjściach (proszę zwrócić uwagę na maksymalne ociążenie wyjść w poszczególnych typach dekoderów)
-
zabezpieczenie temperaturowe
-
zabezpieczenie przed impulsami napięcia generowanymi przez silniki w modelach
-
dopuszczalne napięcie wejściowe 35V pozwala na bezpieczne stosowanie dekoderów w systemach bez stabilizacji napięcia w torach, takich jak Roco / Fleischmann Multimaus, czy boostery Uhlenbrock.
STEROWANIE SILNIKIEM:
-
wysoka częstotliwość sygnału sterującego silnikiem, 20 lub 40 kHz, zapewniająca cichą pracę silnika
-
obsługa wszystkich typów silników DC, także bezrdzeniowych (Faulhaber, Maxxon), łącznie z silnikami na prąd przemienny AC (po zastosowaniu dodatkowych diód)
-
obsługa starszych silników takich jak "okrągłe" silniki Fleischmanna lub silniki dostosowane do niskiej częstotliwości sygnału zasilającego
- "ZIMO Motor Control" - funkcja automatycznego dostrajania parametrów sterowania silnikiem z możliwością ręcznej konfiguracji wielu parametrów
-
programowalna krzywa prędkości poprzez 3 zmienne CV, lub tabelę prędkości złożoną z 28 niezależnych poziomów, zgodnie ze standardem NMRA
-
alternatywna kontrola prędkości w km/h z możliwością ustawienia prędkości na poziomach 1/2 km/h, 1 km/h lub 2 km/h na każdy krok prędkości
- regulowana bezwładność przyspieszania / zwalniania podczas startu, hamowania lub zmiany kierunku w celu wyeliminowania szarpania
-
tryb jazdy manewrowej ze zredukowaną prędkością oraz z wyłączoną lub ograniczoną bezwładnością przyspieszania / hamowania (aktywowane przez F3 i F4)
FUNKCJE ORAZ WYJŚCIA FUNKCYJNE:
-
pełne mapowanie funkcji zgodne ze standardem NMRA dla F0 - F12 oraz dodatkowo do F28 dla dźwieków lub wyjść funkcyjnych przy zastosowaniu zaawansowanego mapowania, tzw "Swiss mapping"
-
przyciemnianie, miganie, tryby pracy oświetlenia dla modeli amerykańskich oraz inne efekty takie jak: miękki start, światła stopu, automatyczne wyłączanie i inne
- światła długe / krótkie przełączane za pomocą klawisza funkcyjnego
- sterowanie sprzęgami elektromagnetycznymi z utomatycznym rozsprzęganiem oraz podjeżdżaniem / odjeżdżaniem od składu
- interfejs S.U.S.I. dla czterożyłowego połączenia z zewnętrznymi modułami np dźwiękowymi
KONTROLA JAZDY ORAZ INFORMACJA ZWROTNA:
-
zatrzymanie na odcinkach zasilanych DC, zatrzymanie przy niesymetrycznym sygnale DCC (ABC), zatrzymanie na sekcjach hamowania w systemie Marklina
-
kontrola prędkości jazdy (w pieciu poziomach) w zależności od podawanageo sygnału oraz zatrzymywanie na czerwonym świetle (Zimo HLU)
-
identyfikacja numeru pociągu w systemie Zimo
-
hamowanie na ustalonym dystansie w dwóch wariantach (natychmiastowe hamowanie lub opóźnione hamowanie przy niższych prędkościach)
-
RailCom: odczyt prędkości pociągu km/h, odczyt CV, odczyt adresu, kontrola parametrów dekodera oraz wiele innych dostępnych w nowych wersjach oprogramowania
DŹWIĘKI:
-
wgrywanie nowych dźwięków za pomocą tych samych urządzeń, które służą do aktualizacji oprogramowania
-
jakość dźwięku 22 kHz i 11 kHz, odtwarzanie do 4 kanałów jednocześnie (np. odgłos pary, syk kotła, pompy powietrza, gwizdek)
-
synchronizacja dźwięku z aktualną prędkością lokomotywy
- możliwość podłączenia czujnika obrotu koła w celu zapewnienia lepszej synchroniazacji dźwięku z prędkością lokomotywy
- możliwość kalibracji dźwięku poprzez wykonanie spezjalnej jazdy testowej
- możliwość przygotowania własnych dźwięków, lub dostosowania istniejących, za pomocą udostępnianego za darmo oprogramowania "Zimo Sound Programmer"