DeHavilland TIGER MOTH Slow Flyer EP ARF =RC4MAX=
Samolot DeHavilland DH 82 Tiger Moth, zaprojektowany przez Goeffrey'a DeHavillanda powstał w 1931 roku jako prosty w pilotażu samolot szkoleniowy dla Brytyjskich Królewskich Sił Powietrznych. Jakkolwiek produkowany w tym wariancie do 1944 i ostatecznie wycofany ze służby w 1959 roku, po dzień dzisiejszy służy zarówno amatorom lotnictwa jako samolot turystyczno-szkoleniowy, jak i w szkołach lotniczych do egzaminowania kandydatów na pilotów w samolotach ze stałym podwoziem.
Tiger Moth to model równie legendarny jak Piper J-3 Cub, SE-5a, Nieuport XI czy Sopwith Camel, więc również i on doczekał się edycji w słynnej już serii WWI Slow/Parkflyerów z firmy Electrifly - Great Planes.
Obecność w tak dobrym towarzystwie zobowiązuje. Inżynierowie Electrifly również i w przypadku Tiger Motha postawili przede wszystkim na detale, zbieżność z oryginałem oraz możliwie najbardziej realistyczne odczucia z lotu. W zestawie znajdują się takie piękne wykonane drobiazgi jak szklana owiewka kabiny, lalka pilota, instrumenty pokładowe w kokpicie czy nawet logo "DeHavilland" na unikalnych, redukcyjnych kołach podwozia głównego. Na uwagę zasługują też super lekkie piankowe płaty skrzydeł, z bardzo ładnie odwzorowanymi nierównościami poszycia i fabrycznie naniesionymi insygniami.
Pomimo iż jest to dwupłat, specjalna konstrukcja umożliwiła znaczne obniżenie masy modelu - razem z osprzętem waży on zaledwie 230 gram, a więc równie dobrze można nim latać zarówno na przestrzeni boiska do koszykówki przy bezwietrznej pogodzie, jak i w większej hali - i to przy nawet najbardziej prostym napędzie (samolot poleci nawet ze szczotkowym silnikiem klasy 280 i przekładnią 4,5:1).
Zdecydowanie polecamy nie tylko fanom pięknych historycznych dwupłatów z początku XX wieku, ale i początkującym modelarzom szukającym prostego i lekkiego modelu do latania praktycznie w każdym miejscu.
Charakterystyka :
Rozpiętość skrzydeł : 760 mm
Długość : 620 mm
Powierzchnia skrzydeł : 18,2 dm2
Waga : 230 g
Obciążenie skrzydeł : 13 g/dm2
Środek ciężkości : 23,8 mm od krawędzi natarcia przy kadłubie.
Wychylenia :
Ustawienia zwykłe: Ster wysokości : 10 mm (10o); Ster kierunku : 19 mm (16o)
Ustawienia sportowe: Ster wysokości : 16 mm (17o); Ster kierunku : 32 mm (27o)
Zestaw zawiera:
Model w wersji ARF (prawie gotowej do lotu)
Instrukcja obsługi
Zestw naklejek
Podwozie oraz zestaw drobnych elementów
Zapraszamy także na inne nasze aukcje: