ISBN: |
978[zasłonięte][zasłonięte]58606 |
Wymiar: |
17.0x24.0cm |
Ilość stron: |
314 |
Rok wydania: |
2011 |
Wydawca: |
Fosze |
Autor: |
Furmanek Waldemar |
Rodzaj okładki: |
Miękka |
Stan: |
Nowa |
Opis książki
Książka zamyka cykl prac z zakresu pedagogicznej problematyki miłości obejmujący:
·Miłość – zagubiona wartość współczesnej pedagogiki
·Rozwój rozumienia miłości
·Meandry miłości
Miłość porównuje się czasem do czasu, który od zawsze był, jest i zawsze będzie, a choć wciąż mija, nigdy go nie zabraknie, ale też zawsze jest go zbyt mało.
Zbyt mało miłości, niewystarczająco mocna miłość, miłość niedojrzała, deficyt miłości nie jest nigdy obojętny dla życia człowieka. I to dotyczy każdego człowieka w każdym stadium jego rozwoju. Jego przyczyną może być syndrom patologii społecznych i rodzinnych, rozwody, porzucenia, wyjazdy zarobkowe za granicę. Ale może wynikać z błędów w procesach wychowania:
Gdy rodzice są nieobecni, i gdy nie przekazuje się niczego – młodzież staje się zagubiona, zbłąkana (...). Przypomina ona wówczas ptactwo wodne w plamie ropy, które na próżno chce się oczyścić (...) Ta młodzież zraniona brakiem miłości rodzicielskiej, złym wychowaniem, kiepską edukacją, narkotykami i brutalnością – staje się podobna owemu ptactwu – pisał W. Łysiak, (2000), Stulecie kłamców, Chicago – Warszawa 2000.
Rozległość problematyki jest powodem tego, że w prezentowanej książce nie wszystkie problemy wynikające z deficytu miłości zostały omówione.